vraag

Probleem met Xbox One en XBL

Hallo allemaal, ik heb een probleem en ik hoop hier een oplossing te vinden.

Het probleem is dat wanneer ik mijn Xbox One opstart, ik nooit gelijk verbinding heb met Xbox Live. Ik moet dan mijn Xbox opnieuw opstarten, meestal 2 keer zelfs, totdat hij eindelijk verbinding krijgt met XBL en ik kan gaan gamen. Dat is natuurlijk erg vervelend omdat elke keer te moeten doen.
Mijn modem is de Technicolor TG789bvn.
De xbox netwerkkabel zit in de modem in de 4e poort van links, poort 1.
Mijn NAT poort staat op OPEN.
Op de forum heb ik de oplossing niet kunnen zien. Wie kan mij verder helpen?

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hé marcel_bv,

Heb je ook problemen met andere apparaten in je netwerk of zijn er alleen problemen met je Xbox One? Als je dit nog niet gedaan hebt kun je proberen om het modem opnieuw op te starten door het stroom er 10 seconden af te halen.

Ik neem aan dat je de Xbox verder geen vast ip adres hebt toegewezen maar dat deze op automatisch IP adres verkrijgen staat?

Groet, Kevin
Ik heb alleen met xbox dit probleem.
Stroom van de modem halen heb ik al geprobeerd. Ook een reset met de modem heb ik geprobeerd. Eerst had ik automatisch IP verkrijgen, maar paar dagen geleden heb ik het veranderd naar handmatig om een open NAT te krijgen.
Reputatie 4
Badge +1
Als het probleem alleen op de Xbox speelt en niet op andere apparaten dan kan ik helaas niet veel voor je betekenen en raad ik aan om contact op te nemen met de leverancier van de Xbox en/of microsoft voor hulp bij dit probleem. Misschien heb je iets aan de informatie uit dit reddit topic

Groet, Kevin
Helaas allemaal al geprobeerd uit die reddit link en met xbox support heb ik al meerdere keren contact mee opgenomen. Zij denken dat een netwerk refresh de oplossing kan zijn, maar tele2 klantenservice wilt dat niet doen. Ik heb alles geprobeerd wat xbox support heeft voorgesteld, helaas zonder succes.
Reputatie 4
Badge +1
Wat bedoel je met een "netwerk refresh"? Die twee termen bij elkaar hebben namelijk geen specifieke betekenis en kan gebruikt worden om allerlei netwerk gerelateerde zaken te omschrijven.

Net als bij alle apparaten die je op het modem aansluit geeft het modem aan elk apparaat een IP adres en toegang tot het internet en discrimineert daarbij niet, dat je Xbox geen internet heeft maar je andere apparaten welk wijst op of een probleem in de instellingen van de Xbox in combinatie met de instellingen die je in het modem hebt ingevoerd of er is een technisch defect aan je Xbox waardoor dit probleem ontstaat. Als je geen vast IP adres instelt in je Xbox en in het modem maar alles op automatisch verkrijgen zet hebt staan zou er geen enkel probleem mogen zijn met de verbinding naar je Xbox toe.

Als je nog garantie hebt raad ik aan daar gebruik van te maken om je Xbox te laten onderzoeken

Groet, Kevin

Reageer