beantwoord

Printer verliest wifi verbinding

• 25 november 2016
  • 2 reacties
  • 543 x bekeken

Hallo,

Heb sinds kort internet van Tele2. Alles is goed gegaan alleen de printer maakt geen verbinding met het draadloze netwerk. De router/modem vindt de printer wel en staat ook in de lijst met devices.
Het heeft ook een IP adres. Heb op het forum gelezen dat het eventueel verholpen zou kunnen worden als het een vast IP zou krijgen. Dat heb ik al ingesteld. Printer en router/modem opnieuw opgestart en geen succes.

Heeft er iemand hier al een oplossing voor?

Groeten Thijs
icon

Beste antwoord door Gela 25 november 2016, 13:25

Wanneer ik naar jou printscreen kijk zou ik zeggen dat moet zo werken, maar dat dat doet het dus niet.

Het kan zijn dat de printer ook nog de oude instellingen van het vorige modem in zich heeft.
Dan zou een reset naar fabrieksinstellingen uitkomst kunnen bieden.

Maar zit er een WPS knop op de printer dan zou ik die gebruiken. Moet je wel eerst ook aan zetten in de Technicolor.
Daarna kun je de gevonden ip vastzetten in het menu.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Badge +2
Wanneer ik naar jou printscreen kijk zou ik zeggen dat moet zo werken, maar dat dat doet het dus niet.

Het kan zijn dat de printer ook nog de oude instellingen van het vorige modem in zich heeft.
Dan zou een reset naar fabrieksinstellingen uitkomst kunnen bieden.

Maar zit er een WPS knop op de printer dan zou ik die gebruiken. Moet je wel eerst ook aan zetten in de Technicolor.
Daarna kun je de gevonden ip vastzetten in het menu.
Ja dat was ook mijn idee dat het zou moeten werken, maar helaas.
Heb de printer gereset naar fabrieksinstellingen en vervolgens opnieuw geïnstalleerd.

De printer en modem met WPS verbinding laten maken.
Volgens de AiO Remote app van HP is het nu in orde. Maar dat was het vorige keer ook zo.
Hopen dat het nu is opgelost :)

Bedankt voor het meedenken