beantwoord

Powerlampje modem blijft rood

• Snapt hoe het werkt
  • 13 reacties
Hallo,
Ik probeer Tele2 voor de eerste keer te installeren maar het powerlampje blijft rood. Het wifi signaal vind ik echter wel op mijn laptop, ik kan hier ook verbinding mee maken maar dan krijg ik de melding dat er geen internet toegang is. Omdat ik het signaal wel kan vinden ga ik ervan uit dat alles wel goed is aangesloten? Kan het zijn dat het abo toch nog niet geactiveerd is ondanks het bericht van Tele2 of heeft iemand een andere verklaring?

icon Beste antwoord door AnoukR 18 februari 2016, 20:25

De monteur heeft het kunnen oplossen! Lag aan de wijkcentrale. Inmiddels alles geïnstalleerd en prima wifi en tv 🙂.
Hopelijk wordt het bij jou ook snel opgelost!

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Een Wifi signaal wordt gewoon uitgezonden, ook al heb je geen internet verbinding met Tele2.
Het kan idd zijn dat je verbinding nog niet is opgeleverd, of het Modem is stuk.
Er van uitgaande dat deze goed is aangsloten.
Als ik het modem reset, gaat wel even het groene lampje branden. Maar vervolgens blijft deze rood. Als het modem kapot zou zijn, zouden deze lampjes dan ook gaan branden en een wifi signaal uitgezonden worden? Hoe kan ik dit testen? Anders begint Tele2 al goed door een defect modem te sturen.. Alvast bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +5
Dat is een goede, even groen en dan rood.
Rood is iig niet goed, geen verbinding.
Oranje zou ook nog kunnen, dan is het Modem zich aan het updaten
Maar wanneer zou je verbinding opgeleverd worden?
In principe morgen maar kreeg vanmiddag een email en sms dat het eerder opgeleverd was dus dat ik al kon beginnen met aansluiten. Vandaar dat ik dit vanavond heb geprobeerd. Als ik er niet uit kom zal ik morgenavond alsnog de klantenservice bellen, deze waren nu al gesloten vandaar dat ik op het forum terecht kwam.
Reputatie 7
Badge +5
Dan ga er maar vanuit dat hij morgen opgeleverd wordt, even geduld uitoefenen dus.
Succes ermee zou ik zeggen.
Hallo AnoukR,

ik heb zojuist ook het een en ander gepost. Ook ik ben nog niet in de lucht terwijl ik afgelopen maandag 13.20u mijn sms/mail heb gekregen dat alles correct opgeleverd was !
Bij mij gooien ze het al een paar dagen op een storing van KPN.
Dat het powerlampje rood blijft ervaren ze recent schijnbaar meer, dit zou kunnen..........
Bij mij knippert mijn DSL1 lampje groen echter ik ben nog altijd niet in de lucht.
ow ja, en nu een kleine dag verder te zijn, werkt het bij jou nu al wel ?
Ik zit in Heeze btw, weet niet welke regio jij
Tot nu toe werkt het nog niet. Ik wacht nog tot 18.00 uur, dan zou het eigenlijk opgeleverd worden. Anders ga ik bellen of het niet toch ergens anders aan ligt. Ik ben regio Maastricht. Een week geen tv/internet is niet echt een optie, dan zal ik het toch weer moeten opzeggen haha. Hopelijk is het snel verholpen!
Reputatie 5
Badge +3
haaren1978 schreef:

Hallo AnoukR,

ik heb zojuist ook het een en ander gepost. Ook ik ben nog niet in de lucht terwijl ik afgelopen maandag 13.20u mijn sms/mail heb gekregen dat alles correct opgeleverd was !
Bij mij gooien ze het al een paar dagen op een storing van KPN.
Dat het powerlampje rood blijft ervaren ze recent schijnbaar meer, dit zou kunnen..........
Bij mij knippert mijn DSL1 lampje groen echter ik ben nog altijd niet in de lucht.

Dat kan kloppen DSL lampje hoort continue te branden, dus je hebt geen verbinding...
Bij mij brand er trouwens helemaal geen dsl lampje...
Eerste test (alleen modem):
sluit het modem niet aan op de DSL-lijn; dan horen te branden: power groen, status en DSL langzaam groen knipperend, INET uit.
Tweede test:
Met de kabel (als er verbinding is) power groen, status knipperend groen, DSL en INET groen.
Gebeld met de klantenservice. Dat het powerlampje rood is, is normaal. Dit hoeft geen storing/defect te zijn. De dsl lijn komt niet binnen waardoor de fout bij KPN ligt en niet bij Tele2. Ik word morgen gebeld door een KPN monteur voor een afspraak.. Ben benieuwd!
AnoukR schreef:

Gebeld met de klantenservice. Dat het powerlampje rood is, is normaal. Dit hoeft geen storing/defect te zijn. De dsl lijn komt niet binnen waardoor de fout bij KPN ligt en niet bij Tele2. Ik word morgen gebeld door een KPN monteur voor een afspraak.. Ben benieuwd!

AnoukR, dat is mooi voor je. Dit heeft Tele2 mij nog niet voorgelegd. Maar weer eens bellen...........
AnoukR schreef:

AnoukR, ik heb zojuist wederom gebeld met Tele2. Zij meldde mij dat er meerdere mensen gebeld hebben met deze klacht maar dat de KPN storing voorbij zou moeten zijn.
De modem zou na resetten (klein knopje op de achterkant) na 10 minuten signaal door moeten geven.
Zelf ben ik nu niet thuis dus kan het niet proberen, vanavond laat pas, maar wie weet jij al wel.
Ben benieuwd, to be continued.......
haaren1978 schreef:

AnoukR schreef:

AnoukR, ik heb zojuist wederom gebeld met Tele2. Zij meldde mij dat er meerdere mensen gebeld hebben met deze klacht maar dat de KPN storing voorbij zou moeten zijn.
De modem zou na resetten (klein knopje op de achterkant) na 10 minuten signaal door moeten geven.
Zelf ben ik nu niet thuis dus kan het niet proberen, vanavond laat pas, maar wie weet jij al wel.
Ben benieuwd, to be continued.......

AnoukR, ik ben toch maar weer even extra naar huis gereden, was erg benieuwd maar.......niets.
Ook voor mij is er nu een melding gemaakt bij KPN. Wanneer ik binnen 24u (13.30u morgen) niet gebeld word dan hebben ze het op afstand kunnen verhelpen. Zo niet, bellen ze en zullen ze waarschijnlijk op locatie komen.
Tot nu toe (1 uur geleden) nog niet gebeld 🙂
Wat is bij jou de status ? Ik ben er onderhand wel klaar mee met van het kastje naar de muur, inmiddels ook alweer paar keer heen en terug geweest !
Haaren1978 misschien hebben wij toch een andere probleem. Bij ons ligt het probleem waarschijnlijk aan het isra-punt. Ik ben vanochtend al gebeld door KPN en de monteur komt vanavond al langs. Dit is dus gelukkig tot nu toe snel verlopen! Nu nog hopen dat de monteur de dsl-lijn vanavond aan de praat krijgt.
AnoukR schreef:

Haaren1978 misschien hebben wij toch een andere probleem. Bij ons ligt het probleem waarschijnlijk aan het isra-punt. Ik ben vanochtend al gebeld door KPN en de monteur komt vanavond al langs. Dit is dus gelukkig tot nu toe snel verlopen! Nu nog hopen dat de monteur de dsl-lijn vanavond aan de praat krijgt.

AnoukR, ik weet het niet, morgenvroeg tussen 8.00 en 10.00 komt ook bij mij een KPN monteur 🙂
Fingers crossed ! Jij ook suc6 in ieder geval
De monteur heeft het kunnen oplossen! Lag aan de wijkcentrale. Inmiddels alles geïnstalleerd en prima wifi en tv 🙂.
Hopelijk wordt het bij jou ook snel opgelost!