beantwoord

portfoward open zetten

• 24 januari 2015
  • 21 reacties
  • 431 x bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
mijn zoon wil met zijn vrienden op een Minecraft server zitten maar zijn vrienden kunnen hem niet joinen

omdat de portfoward niet open staat hoe kan ik dat veranderen bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 25 januari 2015, 16:11

Hoi sybrand.bos.

Helaas ondersteunen wij portforwarding niet. Er zijn wel meerdere topics hierover geopend met veel handige tips. Ik zet er een aantal hieronder voor je op een rijtje:

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/tele2-portforwarding-28331

https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/portforwarding-virtual-servers-nas-webserver-allemaal-1-pot-nat--8970

https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/poort-openzetten-router-davolink-dv2020-29126/index1.html#post181578

Laat je me weten of je hier wat aan hebt?

Groetjes,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi sybrand.bos.

Helaas ondersteunen wij portforwarding niet. Er zijn wel meerdere topics hierover geopend met veel handige tips. Ik zet er een aantal hieronder voor je op een rijtje:

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/tele2-portforwarding-28331

https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/portforwarding-virtual-servers-nas-webserver-allemaal-1-pot-nat--8970

https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/poort-openzetten-router-davolink-dv2020-29126/index1.html#post181578

Laat je me weten of je hier wat aan hebt?

Groetjes,

Velma
Voor mij een reden om mijn abonnement op te zeggen!
Onbegrijpelijk .. functie is aanwezig in de router, je kunt het configureren maar werken ho maar...
Als je dan om ondersteuning vraagt of op dit forum komt lees ik: ondersteunen we niet .... ?????

Bied de functie en mogelijkheid dan niet aan of zorg dat er goede routers via tele2 te krijgen zijn die het wel kunnen en waar het dus wel werkt. Vertik het om een andere router er tussen te plaatsen.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi hoekie,

Jammer om te lezen dat je hier zo ontevreden over bent. Heb je de topics nog doorgelezen die ik heb gepost? Daar staat veel waardevolle informatie in met veel tips hoe je dit toch voor elkaar kan krijgen. Wij leveren het internet en ondersteunen deze extra functies helaas niet. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma
Hoi Velma,

Dank voor je bericht. Ja deze heb ik doorgelezen.
Het is mijn vakgebied, dus weet wel een beetje wat ik doe ;)

Ik lever ook internet, maar absoluut ook port forwarding ... hoe kan ik anders systemen laten praten met de buitenwereld?

Maar goed het is niet anders. Contract heb ik vanmorgen opgezegd. Helaas loopt die nog t/m september dit jaar! :(

Daarbij lees ik het eea over andere routers/modems dan die ik bij mijn contract heb gekregen, MediaAccess Technicolor (internet 40mb abo)
Reputatie 6
Badge +5
Op het modem zit alles dicht getimmerd omdat de meerderheid er
de ballen verstand van heeft. Dan is het beter dat alle poorten dicht
zijn dan dat ze open zijn toch?
Als je een extra router erachter in DMZ had gezet,
dan had je alles wel kunnen doen hoe je het maar wilde. 🙂
Hoi Jeroen,

Idd de meerderheid heeft de ballen verstand er van ... maar laat het dan ook niet te configureren zijn, wat nu wel kan ...

Ik ga niet extra hardware aanschaffen omdat een provider iets niet ondersteund terwijl het te configureren is maar niet werkt.... beetje de omgekeerde wereld volgens mij ...

Gr.
Hoekie
Reputatie 6
Badge +5
Tja. Of ik met hun werkwijze eens ben laat ik in het midden.
But that's the way it is. Extra routertje kost rond € 20,-
Dat bovenop de maandkosten, en dan ben je per jaar nog
steeds het goedkoopst uit bij Tele2. Da's ook wat waard. 🙂
Haha, zou ik ook doen ;)

Maar euh ... zal het je nog sterker vertellen, heb het werkend gekregen 😉
Reputatie 6
Badge +5
🙂 Hahaha...Oké, nog beter! Toppie! 🙂
Dat dacht ik ... ;)
Zou ik nu omdat ik toch wil blijven opnieuw aansluitkosten moeten betalen 😛 😉
Reputatie 6
Badge +5
LOL. Het zou me niks verbazen! :D
Je moet ook eerst op het forum een antwoord zoeken,
en alleen als het dan ook niet lukt pas opzeggen. 😛
Toch merkwaardig als je er "zo veel verstand van hebt" zoals hoekie dat je dan zo nutteloos reageert hier. Je hebt je antwoord, zit Tele2 te beschuldigen voor een schamele 20 euro, en je vindt de oplossing hier.....🆒
Nope, heb de oplossing zelf gevonden ... niet hier.
Reputatie 6
Badge +5
Dat van mij was natuurlijk ook maar een grapje hè.
Ik zal niemand serieus aanraden om op te stappen
als ie het antwoord op het forum niet vind. :8
Ik snapte bij 'zal het je nog sterker vertellen, heb het
werkend gekregen' wel dat je het zelf voor elkaar had. 🙂
Nope, heb de oplossing zelf gevonden ... niet hier.

Tuurlijk.............
Reputatie 4
Badge +5
Hoi hoekie,

Wat fijn om te horen dat het je toch gelukt is om deze functie werkend te krijgen 🙂! Wil je dat ik je beeindiging annuleer? Laat het me maar weten. Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Fijn weekend,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
Deze ontgaat me
@sybrand.bos stelt een vraag, @hoekie kaapt het topic en vervolgens word een totaal niets zeggend antwoord van @hoekie als "oplossing" gemarkeerd :?
Reputatie 6
Badge +5
@sybrand.bos had van haar al een 'antwoord' gehad,
daarna is dit topic verder gegaan als van @hoekie. ;)
Het 'antwoord' ziet er zo wel wat belachelijk uit in de vraag van de TS. :8
Excuus dat ik iemand zijn topic gekaapt heb en mijn antwoord als oplossing gemarkeerd is.
@Velma: Ik heb al contact gezocht met de klantenservice.
@Jeroen, die begreep ik uiteraard ;)
@Aragorn, excuus maar ik had mijn antwoord pas nadat ik al een aantal berichten had geplaatst.

Nogmaals IK vind het onbegrijpelijk dat iets te configureren is, moet werken (gelukkig werkt het nu ook) maar de provider ondersteunt dit niet ....
Reputatie 6
Badge +5
Die opzegging kon wel geannuleerd worden?
Dat valt me dan weer mee....van Tele2. :P
Gelukkig 'ondersteund' de hardware het wel,
je krijgt er alleen van Tele2 geen hulp bij. :)

'We geven daar geen ondersteuning bij' zou ook beter klinken, bij
'wij ondersteunen het niet' is het eerst net of het niet kan bij Tele2.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi hoekie,

Fijn dat je al telefonisch contact hebt gehad. Mocht je nog andere vragen hebben dan kan je deze altijd hier stellen.

Fijne avond,

Velma