beantwoord

portforwarding, modem bridging

• 17 maart 2015
  • 6 reacties
  • 994 x bekeken

Hallo,

Ik wil graag het beeld van mijn ip-camera live bekijken op mijn mobiel via de internet. Ik heb het interne ip-adres van de camera toegevoegd aan de router "port forwarding" lijst. Maar ik kan de camera steeds niet benaderen via de internet. Volgens "CCTV camera Pros", moet ik TELE2 vragen om de modem instelling te veranderen naar "bridge the modem". Kan TELE2 dit voor mij veranderen?

Alvast bedankt, Lily
icon

Beste antwoord door ljanssen 20 maart 2015, 18:24

Hallo Bas,

Sorry voor de typo. Nog bedankt voor de reactie. Ik zie hem wel als wireless in de device list. Ik ga nog verder zoeken op internet. Mocht ik de oplossing gevonden hebben dan laat ik dat weten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Badge +5
Hallo Lily,

Nee, tele2 verandert dat niet voor je en ze ondersteunen het ook niet.
Er is pas nog iemand geweest die zijn IP camera wilde gebruiken, maar als je het apparaat zelf niet aan de gang krijgt houd het helaas op. En we hebben met dat forumlid zo goed als alles geprobeerd, maar helaas.
De meeste modems zitten te ver dichtgetimmerd de laatste tijd, zodat dit soort dingen blijkbaar ook niet meer kunnen bij veel klanten.

Enige wat rest is overstappen naar andere aanbieder die je wel meer toegang tot het modem geeft om dergelijke instellingen te veranderen.

Welk modem heb je en om welke camera gaat het Lily?
Hallo Netzwerker,

Bedankt voor jouw reactie. Mijn modem is: Technicolor TG789VN V3 en mijn camera is: AXIS M1011-W.

Inmiddels heb ik volgende link gevonden: https://forum.tele2.nl/glasvezel-279/dmzportforwarding-glasvezel-modem-tg789vn-v3-18602/index7.html#post153114

Ik heb de instructie opgevolgd maar mijn camera komt niet voor op de dropdown-list van de "device". Betekent dit dat mijn camera reeds assigned is? Mijn camera komt wel voor op de totaal device list.
Netzwerker, ofwel netwerker is de forumtitel van Bas. 😳
Badge +5
Hallo Lily,

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik dit type modem en zijn instellingen niet ken omdat ik een ander modem heb.

Heb je de camera al eens via een netwerkkabel aangesloten op het modem en dan proberen op deze wel in de device list komt en je hem wel toe kunt wijzen?
Als ik de plaatjes zo zie in dat topic wordt er enkel over LAN(bedraad) gesproken en UTP kabels maar niet over apparaten die via WLAN(wireless/wifi) zijn aangelosten op het netwerk.
Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom je de camera wel in de totaallijst ziet staan maar niet in de lijst om dmz specifiek toe te wijzen aan de camera.

Groetjes

Bas
Hallo Bas,

Sorry voor de typo. Nog bedankt voor de reactie. Ik zie hem wel als wireless in de device list. Ik ga nog verder zoeken op internet. Mocht ik de oplossing gevonden hebben dan laat ik dat weten.
Badge +5
Succes Lily, hoop dat je een oplossing vind.