beantwoord

Poorten openzetten in Technicolor router

• 18 december 2015
  • 12 reacties
  • 4079 x bekeken

• Rijzende ster
  • 17 reacties
Ik begrijp dus uit eerdere topics dat je geen poorten open kunt zetten in de Technicolor Router. Althans die optie is er wel, maar als je poorten openzet werkt het niet, poorten staan niet open. Zoals ik hier kan testen http://www.openpoorttest.nl/

Dit is een slechte zaak. Tele 2 heeft de routers helemaal dichtgetimmerd zodat je er niks mee kunt, ik wil beveiligingscamera kunnen zien van buitenaf. Als Tele 2 alle routers standaard dicht zet dan moet je ook de service bieden om ze individueel weer open te kunnen zetten. Voor mij reden om straks naar andere provider te kijken.

Er schijnt nog een mogelijkheid te zijn om een 2e router aan te sluiten maar dan moet je DMZ (ofzo) aan kunnen zetten in de 1e router en dat kan niet in de Technicolor. Dus er is helemaal geen mogelijkheid dan? Alleen overstappen?
icon

Beste antwoord door Bas2577 18 december 2015, 13:34

DMZ is demilitarized zone oftewel alle poorten open naar een bepaald IP nummer.
Het beste is om alleen de nodige poorten open te zetten, maar bij Providers als Tele2 wil dit vaak niet of erg moeilijk.

Daarom doet men vaak DMZ instellen naar een eigen router die achter het Tele2 modem staat aangesloten en op die eigen router de poorten openzetten die nodig zijn.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Badge +2

Er schijnt nog een mogelijkheid te zijn om een 2e router aan te sluiten maar dan moet je DMZ (ofzo) aan kunnen zetten in de 1e router en dat kan niet in de Technicolor. Dus er is helemaal geen mogelijkheid dan? Alleen overstappen?

https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/thomson-tg789bvn-modem-nat-type-3-49750
Bedankt voor je reactie. Heb dat stukje gelezen maar de Technicolor kun je niet in DMZ zetten toch. Wat DMZ ook moge zijn.

Begrijp uit dat verhaal dat je een router aan de technicolor kunt hangen en dat het dan zou werken?
Badge +5
DMZ is demilitarized zone oftewel alle poorten open naar een bepaald IP nummer.
Het beste is om alleen de nodige poorten open te zetten, maar bij Providers als Tele2 wil dit vaak niet of erg moeilijk.

Daarom doet men vaak DMZ instellen naar een eigen router die achter het Tele2 modem staat aangesloten en op die eigen router de poorten openzetten die nodig zijn.
Badge +2
Ja, de Technicolor kan zeker in DMZ (DeMilitarized Zone) worden gezet en moet ook worden gebruikt om de 2e router goed te laten werken. Maar voordat je dat doet is het wel verstandig om te weten wat je dan doet.

Google maar eens op: ‘modem in dmz’ en je krijgt uitleg hierover zoveel als je maar nodig denkt te hebben.

Een eigen router achter de combi Technicolor is om meerdere redenen zeker aan te bevelen maar is niet strikt noodzakelijk om een beveiligingscamera goed te laten werken. Dit kan ook met alleen de Technicolor.

Maar je zou de eerste niet zijn die de hele wereld laat mee genieten met wat er op jou camera allemaal te zien is. En jij maar denken dat alleen jijzelf toegang hebt.
Heb de camera's juist zo neergezet dat iedereen mag meekijken, staan op de tuin als beveiliging, niets boeiends te zien. Maar goed probeer ze wel te beveiligen, heb andere poorten gebruikt en er staan gewoon wachtwoorden op, dus helemaal open staat het niet.

Via wifi kan ik op mijn telefoon de camerabeelden wel zien, maar extern niet omdat de poorten niet open staan. Ik heb via 'toolbox' 'gaming and sharing' poorten proberen open te zetten, assignen naar DVR maar werkt niet. Poorten blijven dicht. Als ik public IP adress assign aan de DVR dan werkt het nog steeds niet plus dat het dan via de wifi ook niet meer werkt, met publieke IP. Als ik extern probeer werkt het ook niet met externe publieke ip adress assigend aan de DVR. Zet ik public ip weer uit, dan werkt het wel via de wifi maar niet extern.
Badge +5
Houdt er wel rekening mee dat je zelf niet kunt testen of je externe ip werkt. Tele2 heeft NAT Loopback uit staan in de modems.
Dus je zult via een andere verbinding (bijvoorbeeld mobiel internet of bij iemand anders) het moet testen.
Nee, ik test via internet via mijn mobiele telefoon, met externe IP, dan zet ik wifi uit. Maar dan werkt het niet. Als ik dan ook poortentest doe, dan staat die poort gewoon potdicht.
Badge +5
Dan test je in ieder geval goed 🙂

Het komt veel voor met de Tele2 modems dat de poorten niet open te zetten zijn, dan is DMZ met een eigen router erbij de enige oplossing.
Heb nu weer 'public ip adress' assigned aan de DVR. Dan krijgt de DVR de TELE 2 ip, met rare subnetmask van 255.255.0.0 en DNS 1 staat op 192.168.1.1 en DNS 2 op 0. Staat dat misschien niet goed?

Als ik via http://www.openpoorttest.nl/ check dan staat de poort die ik nodig heb voor de app dicht.
Het lijkt erop dat de poorten dichtblijven ook al heeft de DVR een publieke IP adres. De poorten blijven dicht, die moet je open kunnen zetten via portforwarding of zoiets zoals bij alle andere routers. Dat ontbreekt hier.
Nu krijg ik de publieke IP adres niet meer uit de DVR, router blijft publieke IP adres geven. DVr krijgt geen interne IP meer. Best vermoeiend zo'n tele 2 router.
Blijkt er opeens gerommeld te zijn in mijn router, Windows 10 geeft opeens aan dat netwerk protocol stuk is. Windows opnieuw geïnstalleerd (eerst protocol opnieuw proberen te installeren en duizenden andere dingen, werkte allemaal niet). Wat blijkt? Met nieuwe/schone Windows zelfde probleem, netwerk protocol stuk. Dus router opnieuw opgestart en toen werkte het weer. Lekker fijn. Zwaar klote dit. heb al eerder gemerkt dat Tele 2 gewoon in de router zit te rommelen omdat user account wachtwoord opeens geresest was. Wel echt belachelijk dit.