beantwoord

Poort 2 koppelen aan Powerlink adapter

• 17 januari 2019
  • 7 reacties
  • 310 x bekeken

ik heb zonnepanelen die middels een powerplug geconnect zijn met mijn router (MediaAccess TG789bvn)
nu zien de router en de powerplug ontvanger elkaar wel, maar wordt er geen internetconnectie doorgegeven.

Internet op de router/wifi werkt uiteraartd wel gewoon
het is een tp-link av600 powerplug
icon

Beste antwoord door Gela 20 januari 2019, 14:04

Zien die 2 adapters elkaar wel? Als je ze al eerder ergens anders voor hebt gebruikt kun je de resetknop is indrukken en eens kijken of dat helpt.

Zo niet, gebruik dan de 3 keer 30 seconden methode maar, daarmee moet hij naar de basisinstellingen terug.

Pak een stopwatch, van je mobiel bijvoorbeeld en hou de adapter aan de stroom en de datakabel ook erin. Druk nu de resetknop in en blijf dat in totaal 90 sec. doen. Let op niet tussen door los laten want dan moet je weer opnieuw beginnen.

Nu 30 sec. met kabel erin. Dan 30 sec. zonder kabel en als laatste 30 sec zonder kabel en van de stroom af. Dit doe je met beide adapters.
Daarna zet je ze dicht bij elkaar weer aan en kijk of ze verbinding met elkaar maken. Grote kans dat ze dan weer gewoon werken. En het beste dus ook op dezelfde stroomgroep.

Een vast ip adres is ook aan te bevelen. Doe je in het menu van de Technicolor.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

ik ben inmiddels als iets wijzer, ipv netwerkpoort 2 moet het 3 of 4 zijn.
maar ook in 3 nog geen connectie...
Reputatie 5
Badge +2
Hé am.vander.wal,

Bij het technicolor modem zou het niet uit moeten maken op welke poort je gebruikt. Werkt andere apparatuur wel op dezelfde poort met (en/of zonder) de powerplugs?

Groet, Kevin
Hé am.vander.wal,

Bij het technicolor modem zou het niet uit moeten maken op welke poort je gebruikt. Werkt andere apparatuur wel op dezelfde poort met (en/of zonder) de powerplugs?

Groet, Kevin

hi Kevin,

ik heb alleen een aansluiting met het tele2 tv kastje via draad. qua internet werk ik verder alleen via wifi. zal de poorten eens testen met de laptop en een netwerkkabel
Reputatie 5
Badge +2
Als je de mogelijkheid hebt om het op die manier te testen dan kunnen we daarmee uitsluiten of het probleem door het modem veroorzaakt wordt of dat het aan de zonnepanelen ligt.
getest en de poort op de modem werkt prima. het probleem zit in de connectie van de 2 tp-link power adapters...
Badge +2
Zien die 2 adapters elkaar wel? Als je ze al eerder ergens anders voor hebt gebruikt kun je de resetknop is indrukken en eens kijken of dat helpt.

Zo niet, gebruik dan de 3 keer 30 seconden methode maar, daarmee moet hij naar de basisinstellingen terug.

Pak een stopwatch, van je mobiel bijvoorbeeld en hou de adapter aan de stroom en de datakabel ook erin. Druk nu de resetknop in en blijf dat in totaal 90 sec. doen. Let op niet tussen door los laten want dan moet je weer opnieuw beginnen.

Nu 30 sec. met kabel erin. Dan 30 sec. zonder kabel en als laatste 30 sec zonder kabel en van de stroom af. Dit doe je met beide adapters.
Daarna zet je ze dicht bij elkaar weer aan en kijk of ze verbinding met elkaar maken. Grote kans dat ze dan weer gewoon werken. En het beste dus ook op dezelfde stroomgroep.

Een vast ip adres is ook aan te bevelen. Doe je in het menu van de Technicolor.
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten

Klik hier om een nieuw topic te openen