beantwoord

Oude splitter verwijderen.

  • 8 July 2019
  • 12 reacties
  • 1540 x bekeken

Hallo, wie kan mij vertellen hoe ik een oude splitter kan verwijderen en de kabels van de telefoon op de juiste manier kan aansluiten in het modem ? Heb foto's gemaakt maar kan ze niet uploaden
icon

Beste antwoord door Malamute 8 July 2019, 19:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 4
Hallo sandwolf,

In die splitter zitten de kabels hopelijk wel met RJ11 telefoonstekkertjes aangesloten?

Zo ja dan kan je stekker van de kabel die nu vanaf het ISRA punt (aansluiting in/op de muur) naar de spitter gaat uit de splitter halen en aansluiten op de DSL aansluiting van je modem.

Als je nog een telefoon op die splitter hebt aangesloten kan je die stekker uit de splitter halen en op de Voice1 of Tel1 poort (benaming is afhankelijk van het type modem wat je hebt) van je modem aansluiten.

Zo, foto's toch gelukt.
Dit is de situatie, en ik kom er niet uit
Reputatie 4
Die kabel die in de modem aansluiting zit gaat ook echt naar het modem?

Waar gaan de andere kabels die met de grote stekkers zijn aangesloten heen?
Die zwarte loopt gewoon naar mijn telefoon, dezelfde stekker maar dan wit(waar de zwarte inzit) gaat in de splitter in de telefoonaansluiting, de linker witte kabel die uit het contact in de muur komt gaat naar tel1 en het contact in de muur is ook weer verbonden door middel van een kort kabeltje met de splitter.
Het lichtgrijze kabeltje dat rechts uit de splitter komt gaat naar de DSL in het modem
Reputatie 4
Dan hebben ze die muuraansluiting inwendig aangepast anders kan het nooit werken.
Die splitter kan ook voor storingen/vertraging zorgen dus om hem er tussenuit te halen is een goed idee.

Het simpelste wat je kan doen om die splitter ertussenuit te halen is om beide kabels die nu de splitter ingaan (lijn en modem) te verbinden via een RJ11 koppelstuk.
De zwarte kabel die naar je telefoon gaat kan je rechtstreeks op tel1 aansluiten, dan kan je de andere stekkers uit die muuraansluiting halen, die zijn dan niet meer nodig.
Die kabel die in de telefoonaansluiting van de splitter zat moet je eruit laten en hoef je verder niets mee te doen.

Wil je alles goed en zoals het hoort aansluiten zal er een monteur langs moeten komen want dan zal in de muuraansluiting de draden weer op de juiste manier aangesloten moeten worden.
Bedankt voor je hulp ik zal het proberen.
Reputatie 4
Graag gedaan en laat nog even weten of het gelukt is.

Zo'n RJ11 koppelstuk kan je waarschijnlijk bij de meeste bouwmarkten kopen voor minder dan € 2.
Bij de Praxis moeten ze zeker hebben, heb ze daar onlangs nog gezien.
Graag gedaan en laat nog even weten of het gelukt is.

Zo'n RJ11 koppelstuk kan je waarschijnlijk bij de meeste bouwmarkten kopen voor minder dan € 2.
Bij de Praxis moeten ze zeker hebben, heb ze daar onlangs nog gezien.


Het is gelukt, bedank nogmaals voor de hulp!
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper