beantwoord

Oude modem / wifi problemen

Goedemiddag,
Al jaren gebruik ik de huidige modem. Het is een Davolink model DV2020.
Kwaliteit wordt er niet beter op. De internetverbinding valt vaak uit.
En start dan weer op.
Wat een ellende! Dit begon vorig jaar december

Volgens mij is het modem aan vervanging toe.
Kan ik een nieuwe modem van u ontvangen?
Of dat ik er zelf eentje aanschaf.
Want zo gaat het niet langer.
Groet.

icon Beste antwoord door Gela 23 januari 2018, 16:52

frommeske schreef:

Het modem/router staat op kanaal 6.
De Wifi Analyzer geeft aan dat kanalen 8,9 en 10 de betere kanalen zijn.
Is het verstandig om het aan te passen?

Dat is zeker slim om aan te passen. Wifi analyzer is goed te gebruiken daarvoor. Maar automatisch zou ik niet aanzetten want hij kan dan ook de hogere kanalen zoals 11, 12 of 13 instellen en niet elk apparaat kan daarmee overweg die ziet dan de wifi niet meer. En jij piekeren hoe dat nou weer kan. Gewoon een vast kanaal instellen is het beste.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 Reacties

Je kan een modem niet aanschaffen, die krijg je in bruikleen.
Zet in ieder geval je klantennummer in je profiel, die heeft een moderator in ieder geval nodig om je gegevens te kunnen vinden.
WhTurner,
Ben op de hoogte dat ik de huidige modem van Tele2 in bruikleen heb.
Zie bovenstaand mijn bericht..... over aanschaf van een andere modem......dan die van Tele2.

Heb mijn klantennummer al aangegeven bij het inloggen via mijn Facebookaccount.
Waar moet ik die anders aangeven?
Reputatie 6
Badge +1
Dat kan in het Instellingen menu rechtsboven het eigen icon waar die mooie vlinder staat. Een dagpauwoog zo te zien.
Er kan ook een storingsmelding worden doorgegeven per telefoon tijdens kantooruren. Dan kan gelijk de lijnkwaliteit getest worden.
Dank je Raaf12.
Heb mijn klantennummer daar al ingevuld.
Wordt aangegeven dat die privé is en alleen zichtbaar voor de moderators.
Reputatie 5
Badge +3
Het klopt dat het privé is maar het maakt het makkelijker voor mij je te vinden in ons systeem 🙂. Ik zie dat je deze modem inderdaad al een lange tijd hebt. Ik wil dan ook best als uitzondering een keer meteen een nieuwe modem sturen kijken of je problemen daar beter van worden. Wordt het daar niet beter van moeten we even een onderzoek starten. Kan de nieuwe modem naar het installatieadres gestuurd worden die bij ons bekend is?
Hallo Jasper,
Je hebt mij dus al gevonden in jullie systeem.
Graag ontvang ik een nieuwe modem op mijn installatieadres in Tytsjek.
Ben zeker heel benieuwd of de problemen daarmee verholpen worden.
Bijvoorbaat mijn dank.
Reputatie 5
Badge +3
De nieuwe modem is onderweg. Het zal ook een andere type zijn dan de Davolink. Laat je ons weten of het beter werkt?
Dank voor de snelle reactie en afhandeling.
Zal laten weten of het beter werkt.
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan en we zien je hopelijk over enkele dagen terug dat je het pakket hebt ontvangen en correct werkt.
Goedemiddag Jasper,
Het modem heb ik ontvangen en aangesloten.
Was maar een kleine moeite. Alles werkt naar behoren.
Tot heden nog geen uitval wifi-ontvangst gehad.
Dank voor de snelle actie.

Nog een vraagje:
Moet het oude modem terug gestuurd worden?
Vlgs bijgevoegd schrijven wordt aangegeven op het ene formulier wel en op het andere niet?
Reputatie 7
Badge +2
Je zou het kunnen proberen.

Echter, (daar zal iemand met ervaring met Tele2 routers moeten helpen), als je de optie heb om jou modem in automatisch te zetten, dan kan ook een oplossing zijn, als de modem het goed doet.

Mijn "router" scant continu en pas de wifi kanalen on-the-fly aan.

Maar er zijn routers die alleen bij opstarten scannen en dan doen ze niks meer, moet je elke keer opnieuw starten. Als iemand met een Tele2 router daar ervaring heeft..
Reputatie 5
Badge +3
Davolink modems hoeven we niet terug te hebben. Je kan het inderdaad aanpassen dat is even kijken wat het beste werkt.
Badge +2
frommeske schreef:

Dat is zeker slim om aan te passen. Wifi analyzer is goed te gebruiken daarvoor. Maar automatisch zou ik niet aanzetten want hij kan dan ook de hogere kanalen zoals 11, 12 of 13 instellen en niet elk apparaat kan daarmee overweg die ziet dan de wifi niet meer. En jij piekeren hoe dat nou weer kan. Gewoon een vast kanaal instellen is het beste.
Reputatie 7
Badge +2
Zeer terechte punt die ik niet aan gedacht had.

Er zijn nog genoeg apparatuur die hogere banden op 2,4Ghz niet ondersteunen, vooral media kastjes zoals de eerste Chromecast, TVs en zo.

Een andere mogelijkheid om te zorgen dat alles blijft werken, is met de buren afspreken wie welke band gebruiken.

Maar af en toe wi-fi anayliser draaien als iets niet lekker werkt is ook geen ramp.
Een ieder hartelijk dank voor het meedenken en hulp.
Heb weer wat geleerd. En......ik kan weer verder met "internetten".......👍👌😃🍀
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper