beantwoord

Nieuwe & oude Modem

• 18 januari 2016
  • 10 reacties
  • 641 x bekeken

Ik heb een nieuwe modem gekregen van Tele2 omdat mijn oude modem niet meer werkte. Maar toen ik mijn oude modem heb geprobeert, werkte hij plotselling.

Wat moet ik nu doen met de nieuwe pakket?

Groeten,
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 22 januari 2016, 11:21

Hey dormosh,
Wat apart zeg dat het oude modem nog steeds werkt.
Is het nieuwe modem van hetzelfde merk en hetzelfde model?
In dat geval maakt het niet uit welke je aansluit, ze zouden allebei moeten werken.
Is het wel een nieuw type, check dan ook of deze werkt.
Werken ze allebei, laat het me weten.

Ik hoor graag hoe de situatie is bij je thuis.
Groet,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hey dormosh,
Wat apart zeg dat het oude modem nog steeds werkt.
Is het nieuwe modem van hetzelfde merk en hetzelfde model?
In dat geval maakt het niet uit welke je aansluit, ze zouden allebei moeten werken.
Is het wel een nieuw type, check dan ook of deze werkt.
Werken ze allebei, laat het me weten.

Ik hoor graag hoe de situatie is bij je thuis.
Groet,
Ben
Hoi Ben,

Ik gebruikte nog niet de nieuwe modem. Hij zit nog steeds in de doos. Eigenlijk dacht ik dat ik de nieuwe modem moet terugsturen naar Tele2. Daarom heb ik de doos niet geopend.

Groet,
Dormosh
Badge +5
Nou ik zou de nieuwe gewoon gebruiken en als deze werkt de oude terugsturen, aangezien je oude toch problemen heeft gehad.
Reputatie 6
Badge +5
Hey Dormosh,
Je mag de nieuwe gewoon gebruiken hoor.
En zoals Bas2577 zegt, als die werkt, mag je de oude terugsturen 🙂

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.
Groet,
Ben
Vraagje: Ik wordt toekomstige klant. (Hallo allemaal, ik ben user Jeroensky van Vodafone Thuis forum)
Nu vraag ik mij af wat voor modem er geleverd wordt voor Internet extra (100Mbps) VDSL2 + TV basis + Bellen basis.

Dit omdat ik benieuwd ben naar modem mogelijkheden voor een Tele2 user.
Poortforwarding zal wel werken, maar kan je ook DHCP range instellen?
Is het met Wifi, en zo ja 2.4 + 5 GHz (dualband) ?

Vage is dat ik momenteel Vodafone thuis heb met 80/8Mbps VDSL2, en Tele2 geeft aan dat ik alleen adsl 12Mbps kan krijgen. Dat klopt niet. Ik ga morgen wel bellen, want wil geen ADSL, maar VDSL2 100Mbps
Reputatie 6
Badge +5
Hey Jeroensky,
Leuk dat hier wat van je laat horen.
Ik snap dat je graag 100Mb/s wilt bij je thuis.
Echter is deze dienst nog wel beperkt leverbaar. We zijn druk bezig om dit uit te breiden naar meer en meer huishoudens.

Het modem dat we leveren voor een 100Mb/s verbinding is dezelfde als voor een 50Mb/s verbinding.
Dit is de Technicolor 789bvn.
Deze staat rechtsboven op deze pagina: Handleiding Modem - Tele2 Internet
Uiteraard beschikt het modem over wifi. Dit zal dan over de 2,4 GHz frequentie gaan. Dit modem ondersteunt niet de 5 GHz frequentie.

Met betrekking tot portforwarding en de zelf instellen van dergelijke zaken wijs ik je graag op een paar topics die we eerder op het forum hebben zien langskomen.
Kijk even naar deze topics:
Port Forwarding - Tele2 Forum
Een Pot Nat - Tele2 Forum

100Mb/s is natuurlijk geweldig. Helaas zijn er wat fysieke beperkingen waardoor het (voorlopig) beperkt beschikbaar is voor Nederlandse huishoudens.
Als dit beschikbaar wordt bij jou, kunnen we je ook een indicatie geven welke snelheden je mag verwachten.

Als je nog meer vragen hebt, maak dan even een nieuw topic aan, dan blijft het overzichtelijk 🙂
Groet
Ben
Bedankt voor de info.
Inmiddels bestelling geplaats van Extra internet (100Mbps) + basis tv + basis telefoon. Nog geen bevestigingsemail ontvangen.
Vandaag kon ik op mijn postcode gewoon Internet Extra selecteren.
Foutje sorry. Ik ben op zoek naar user manual van http://www.technicolor.com/en/solutions-services/connected-home/broadband-devices/telco-gateways/tg789vn-bonded
de portforwards op de tele2 modems zijn best wel crappy. je moet eerst een regel aanmaken met een naam in een appart menu en daarna aan een gebruiker toevoegen , je kan ook een ip toevoegen en dan pakt hij automatisch de naam. het is even zoeken en wennen. Hoop dat het je wel in 1 keer luklt. En ik raad aan om kabel te gebruiken voor max snelheid want op hun site staat zelfs al dat je binnen 5 meter moet zitten voor een goed signaal. En bij de klantenservice het zelfde dus ik zou echt voor kabels zorgen. Succes verder met je porting
Ik ben weer weg.
Het is te bizar. Mijn woning heeft alleen adsl2 12Mbt mogelijk, terwijl mijn bovenbuurman 100Mbit (200Mbit bonding) mogelijkheden heeft. En ik nu op vdsl2 zit.

Fourstack klopt niet, waardoor ik geen abbo kan afsluiten. Dag dag allemaal. Mijn account hier kan gedelete worden. Dan maar kpn die wel 100Mbit levert.