beantwoord

Nat Type Strict

• 16 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 1431 x bekeken

Ik heb al veel gelezen over dit onderwerp. Ik heb zelf m'n Xbox One een publiek IP adres kunnen geven en dat heeft het strict NAT type opgelost. Nu heb ik alleen ook strict NAT op m'n pc. Je kan niet 2x een publiek IP adres toewijzen dus nu is er nog een optie; port forwarding. Ik heb over dit onderwerp niet heel veel verstand maar heb wel gezien dat port forwarding dus totaal niet veilig is, daarom vind ik het wel raar dat het overal aangeraden wordt. Het lijkt mij dus ook niet verstandig om dat te doen voor mijn pc.

Graag zou ik een andere optie willen proberen als die er is, of iemand mag me overtuigen dat port forwarding wel 'the way to go' is.

Sander Boom
icon

Beste antwoord door Bas2577 22 augustus 2017, 11:37

Een eigen router kopen en in dmz zetten met het modem en dan achter je eigen router je pc's en consoles.

Enige manier bij Tele2, helaas.

Waarom? Tele2 timmert veel te veel dicht op de modems. Is daarom bijna alleen nog maar geschikt voor standaard internet gebruik, extra opties zoals zij wilt werken dan niet goed of helemaal niet meer.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hoi sBoom,

Vanuit Tele2 geven we geen ondersteuning aan het instellingen van het modem.
Op het forum kan je veel vinden over instellingen en portforwarding.

Misschien heb je wat aan deze linkjes.
Port Forwarding - Tele2 Forum
Een Pot Nat - Tele2 Forum
DMZ functie Technicolor TG789BVN modem - Tele2 Forum

En anders is er misschien een goldmember die je hiermee kan helpen.

Groetjes van Jeanette van Tele2
Hoi sBoom,

Vanuit Tele2 geven we geen ondersteuning aan het instellingen van het modem.
Op het forum kan je veel vinden over instellingen en portforwarding.

Misschien heb je wat aan deze linkjes.
Port Forwarding - Tele2 Forum
Een Pot Nat - Tele2 Forum
DMZ functie Technicolor TG789BVN modem - Tele2 Forum

En anders is er misschien een goldmember die je hiermee kan helpen.

Ik vind dat er in geen van de gegeven post een duidelijke uitleg gegeven word over wat de gevolgen ervan zijn.

Is er een mogelijkheid dat ik een ander type modem krijg?
Reputatie 1
Badge +1
Hoi sBoom,

Bij een ander modem kan je niet meer instellen als bij het modem wat je nu hebt.
Dat is dus niet de oplossing voor je.

Wat is dan wel de oplossing?
Hoe kan het dat de ene provider deze problemen wel heeft en de ander niet?
Badge +5
Een eigen router kopen en in dmz zetten met het modem en dan achter je eigen router je pc's en consoles.

Waarom? Tele2 timmert veel te veel dicht op de modems. Is daarom bijna alleen nog maar geschikt voor standaard internet gebruik, extra opties zoals zij wilt werken dan niet goed of helemaal niet meer.

Bedankt voor de informatie!
Wat een onzin zeg.. moet extra moeite doen en geld uitgeven wil ik het laten werken.

Nogmaals bedankt voor de informatie, waarschijnlijk ga ik overstappen zodat dit allemaal niet nodig is.
Badge +5
Ja, helaas is dat zo.

Goed kijken bij de providers op hun forums voor je beslist.
Er zijn meer providers waar bijna niets mogelijk bij is met enkel hun modem.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi sBoom,

Ik vind het jammer dat ik niet meer voor je kan betekenen. Dit zijn de keuzes geweest van Tele2 .

Reputatie 1
Badge +1
topic gesloten
Geen activiteit meer