Sticky beantwoord

NAT type PS4 open maken bij de TG789bvn

• 28 november 2015
  • 43 reacties
  • 88835 x bekeken

Hallo,

Ik heb problemen met mijn NAT type op de PS4 waardoor niet alle functies werken.
Ik heb al veel geprobeerd maar tot nu toe geen geluk. Dij de onderstaande link heb ik de stappen gevolgd maar kon de PS niet eens verbinden.

https://forum.tele2.nl/glasvezel-279/dmzportforwarding-glasvezel-modem-tg789vn-v3-18602/index7.html#post153114

Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen en evt. een oplossing kan bieden.
icon

Beste antwoord door ThaGuest 2 december 2015, 14:04

Dit probleem heb ik ook gehad en inmiddels opgelost. Verschillende topics hebben geholpen met het vinden van de oplossing dus vandaar dat ik mijn werkwijze hier post om anderen wellicht ook te helpen.

Mijn setup is als volgt:
Internet 50 mbps.
Router: TG789bvn van Tele2.
PS4 verbonden met kabel in LAN poort 4.

Stap 1:
Zet je PS4 aan en zorg dat hij zelf een IP adres krijgt van de modem(dus niet statisch toewijzen nog).
Dit wordt op de PS4 het Eenvoudig instellen genoemd.
Je zou nu een internet verbinding moeten hebben met NAT 3.
Ga naar 'Verbindingsstatus weergeven' op de PS4 en kijk welk IP adres hij heeft toegewezen gekregen. (Bij mij 192.168.1.88)

Stap 2:
Login op de modem.
Klik op Home Network -> Devices.
Kijk welke naam hoort bij het device dat IP adres 192.168.1.88 heeft.
Klik op "Assign the public IP address of a connection to a device".
In het drop down menu kies de naam van je PS4 device dat je net hebt opgezocht.
Klik op Assign.

Stap 3:
Trek de kabel uit de PS4 en stop hem er weer in. (Als je wifi gebruikt zou je de PS4 uit en aan kunnen zetten).
Kijk in je modem weer bij Home Network -> Devices.
Bij de naam van je PS4 device zie je nu als het goed is een ander IP adres staan, zoals bijvoorbeeld 144.177.213.112.
Dit adres is je public IP adres en dat moet je nu aan je PS4 geven als statisch IP adres.

Stap 4:
Deze stap gaf mij het meeste moeite omdat ik niet de goede default gateway kon achterhalen, maar het was uiteindelijk simpel.
Ga naar je PS4 en stel je internet handmatig in.
Je moet nu je IP adres invullen wat je op het laatst gevonden hebt in je router (dus de 144.177 etc).
Als subnetmasker gebruik je 255.255.0.0.
Als standaard gateway gebruik je de eerste drie cijfers van je public IP adres en als laatste getal een 1. (dus in het voorbeeld wordt dat 144.177.213.1).
Primair DNS 8.8.8.8
Secundair DNS 8.8.4.4

Dit was voor mij voldoende om NAT 1 te krijgen.

Hopelijk helpt dit mensen met het instellen van hun PS4 internet settings.
Succes!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Badge +5
Nou gamen bij Tele2 is gewoon een drama geworden, als het werkt heb je mazzel, en anders kun je proberen tot je een ons weegt.
Tele2 gaat je in ieder geval niet helpen want die trekken overal de handjes vanaf, totaal geen hulp want dat ondersteunen zij niet.

Je kunt nog zoeken op het forum op NAT Console, dan staat er nog een instructie tussen hoe je een eigen router op het modem kunt aansluiten en zo proberen het NAT type te veranderen.

Hier een link:
https://forum.tele2.nl/glasvezel-279/nat-2-krijg-op-meerdere-consoles-34033

Ik hoop voor je dat het werkt, en anders wordt het voor gamen toch echt een andere provider met een beter te configureren modem, helaas.
Reputatie 2
Dit probleem heb ik ook gehad en inmiddels opgelost. Verschillende topics hebben geholpen met het vinden van de oplossing dus vandaar dat ik mijn werkwijze hier post om anderen wellicht ook te helpen.

Mijn setup is als volgt:
Internet 50 mbps.
Router: TG789bvn van Tele2.
PS4 verbonden met kabel in LAN poort 4.

Stap 1:
Zet je PS4 aan en zorg dat hij zelf een IP adres krijgt van de modem(dus niet statisch toewijzen nog).
Dit wordt op de PS4 het Eenvoudig instellen genoemd.
Je zou nu een internet verbinding moeten hebben met NAT 3.
Ga naar 'Verbindingsstatus weergeven' op de PS4 en kijk welk IP adres hij heeft toegewezen gekregen. (Bij mij 192.168.1.88)

Stap 2:
Login op de modem.
Klik op Home Network -> Devices.
Kijk welke naam hoort bij het device dat IP adres 192.168.1.88 heeft.
Klik op "Assign the public IP address of a connection to a device".
In het drop down menu kies de naam van je PS4 device dat je net hebt opgezocht.
Klik op Assign.

Stap 3:
Trek de kabel uit de PS4 en stop hem er weer in. (Als je wifi gebruikt zou je de PS4 uit en aan kunnen zetten).
Kijk in je modem weer bij Home Network -> Devices.
Bij de naam van je PS4 device zie je nu als het goed is een ander IP adres staan, zoals bijvoorbeeld 144.177.213.112.
Dit adres is je public IP adres en dat moet je nu aan je PS4 geven als statisch IP adres.

Stap 4:
Deze stap gaf mij het meeste moeite omdat ik niet de goede default gateway kon achterhalen, maar het was uiteindelijk simpel.
Ga naar je PS4 en stel je internet handmatig in.
Je moet nu je IP adres invullen wat je op het laatst gevonden hebt in je router (dus de 144.177 etc).
Als subnetmasker gebruik je 255.255.0.0.
Als standaard gateway gebruik je de eerste drie cijfers van je public IP adres en als laatste getal een 1. (dus in het voorbeeld wordt dat 144.177.213.1).
Primair DNS 8.8.8.8
Secundair DNS 8.8.4.4

Dit was voor mij voldoende om NAT 1 te krijgen.

Hopelijk helpt dit mensen met het instellen van hun PS4 internet settings.
Succes!
Type 1 of type 2 maakt in feite niet veel uit. Type 2 is niet meer dan dat je ps4 is verbonden met het internet via een router. Type 3 is niet oké. Dan heb je wellicht last om anderen te horen (en andersom) en kan het lang duren voor je een potje vindt. Je kan ook nat type open krijgen door je ps4 een statisch ik adres te geven. Ga naar je router en geef daar bij dmz dit ip adres in. Via dmz heb je direct toegang (zonder firewall wel te verstaan) met het internet. Dan krijg je dus type 1. Het zou gevaarlijk kunnen zijn omdat er dan geen firewall tussen zit, maar moet het eerste geval nog horen waarbij er iets is gebeurd.

Nat type open heb ik nu ook, maar de gameplay is er niet beter op geworden. Je vind supersnel een potje, maar omdat je zo'n goede instellingen hebt ben je wel de sjaak. Je bent supersnel host en krijg je dus een compensatie qua lag. Klagen over je Ping, want die is hoog bij Tele2 heeft geen zin. Doen ze niks aan... En om je Ping gaat het helaas bij online gamen met een spel als black ops 3
Reputatie 6
Badge +5
... Je kan ook nat type open krijgen door je ps4 een statisch ik adres te geven...Klopt ja.
Dat in DMZ zetten werd in de reactie voor jou door ThaGuest uitgebreid beschreven. :D

Klagen over je Ping, want die is hoog bij Tele2 heeft geen zin. Doen ze niks aan...
En om je Ping gaat het helaas bij online gamen...
Daar kunnen ze ook vrij weinig aan doen. Het hangt er ook sterk vanaf
of je door middel van ADSL, VDSL of glasvezel bent aangesloten.
ADSL heeft de meeste lag, VDSL minder, en glasvezel de minste. :)

Tenminste, wat ik tot nu toe gezien heb. Heb ook al VDSL installaties
gezien waarbij de lag vergelijkbaar was met glasvezel.
Oh oké. Ja het lijkt mij er alleen op dat hij daarmee een statisch ip adres toewijst aan zijn ps4 en dat hij de dns servers van Google gebruikt. Als de oplossing van thaguest niet werkt kun je nog dus het ip adres van de console toewijzen aan je dmz. Als het maar werkt voor je iig
Reputatie 6
Badge +5
Bij stap 2 staat: 'Assign the public IP address of a connection to a device'.
Zo word de console juist in DMZ gezet. Alleen schijn je bij het Technicolor modem
daarna je publieke IP adres vast te moeten zetten in je spelcomputer.
Daar heeft hij het over. Dus het klopt wat jullie beide zeggen.
Alleen op een iets andere manier. :8 :D

De DNS server van Google (ook) gebruiken bij Tele2
is trouwens om meerdere redenen een goed idee. 🙂
Bedankt ThaGuest, met jouw tips is het gelukt 🙂
Je bent GEWELDIG..!!!
Dankjewel!
YOU´RE THE MAN !

super bedankt !
Ik krijg geen verbinding meer na dat ik DMZ heb geactiveerd op de PS4 IP, weet iemand waarom?
Ik had de subnet verkeerd ingetypt, het is gelukt. bedankt!
Na 1,5 jaar eindelijk NAT TYPE open.... Thanks mannn!!
Werkt deze goochel truc ook bij de ps3?
Werkt deze goochel truc ook bij de ps3?

Bedankt het is mij gelukt op mijn PS3 !
Oplossing werkt prima (PS4). Zoon blij dat hij nu met al zijn vrienden een party kan joinen.
ik krijg als ander IP adres dan 0.0.0.0 . Dit werkt natuurlijk niet. weet iemand wat ik moet doen?
ik krijg als ander IP adres dan 0.0.0.0 . Dit werkt natuurlijk niet. weet iemand wat ik moet doen?

Kijk even naar het bericht hierboven van ThaGuest. In stappen 3 en 4 staat wat je in moet vullen op de PS4 bij het handmatig toevoegen van een internetverbinding.
Ja dat snap ik. ik bedoel dat als ik dus in de modem die dingen wijzig en dus stap 1 t/m 3 uitvoer dan zie je dus een ander ip adres en die moet je vervolgens invoeren wanneer je handmatig je internet instelt van de PS4. maar het ''andere'' ip adres wat ik dan krijg is 0.0.0.0. ( deze verkrijg ik dus wanneer ik in de modem de funcie : "Assign the public IP address of a connection to a device" heb uigevoerd)
Deze kan ik natuurlijk neit invoeren in de PS4 als ip adres want dat is geen geldig ip adres
Top!!!
dit werkt dus ook voor de wiiu
Thnx voor de tip:D
Super bedankt! Heb nu ook me NAT-Type van 3 naar 1 gezet. Normaal was hij 2, maar sinds we nieuw, en beter internet hebben bij tele2 was hij naar 3 gegaan. Kan ik weer normaal praten via party op ps4.

Helemaal top! Me nat eindelijk op open (type 1)
Werkt dit ook op de Xbox 360 ??
Ik ben al dagen op het forum aan het lezen, google aan het zoeken, maar het is mij tot nu toe nog niet gelukt.
En ik hoop zo graag dat mijn man vanavond kan gaan online gamen met z'n GTA
Dus alle hulp is welkom.
Alvast bedankt
Reputatie 6
Badge +5
Zeker, dit moet ook op een Xbox 360 werken. Let er wel op dat als je de optie
'assign the public IP address of a connection to a device'
op het modem gebruikt dat de Xbox dan wel het enige apparaat is met
een internetverbinding. Moet je dus na het gamen wel weer uitzetten. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
mooi dat je nat open staat Thomas98.
Al klinkt dat heel erg raar om te zeggen ;)
Voor de XBOX zou het ook zo moeten werken geloof ik.
en bedankt tele2 me nat type stond netjes op nat 1 zelf gedaan wil net even op ps4 online met wat vrienden gamen en *** Ingekort door moderator (Rick) i.v.m. schelden ***
Reputatie 3
en bedankt tele2 me nat type stond netjes op nat 1 zelf gedaan wil net even op ps4 online met wat vrienden gamen en *** Ingekort door moderator (Rick) i.v.m. schelden ***

ZO DAN! Kort lontje?