beantwoord

Nat Type 3

• 25 mei 2018
  • 10 reacties
  • 1000 x bekeken

Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleem met mijn NAT Type op de Playstation 3. Mijn NAT Type is 3 maar wil dit naar open of moderate zetten. Ik heb wel 1 oplossing voor een open NAT type en dat is via "Assign the public IP address of a connection to a device" mijn PS3 te selecteren. Maar het probleem met dit is dat mijn IP veranderd. Ik wil een open NAT Type zonder dat mijn IP veranderd. Kan iemand me hiermee helpen?

Met vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 26 mei 2018, 09:58

Handige tips daarvoor staan in dit topic
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey @talhayetkin

Welkom op het Tele2 forum! 🙂

Heb je de PS3 al een vast IP adres gegeven? Dit is namelijk de eerste stap in het proces om het op NAT type 2 te krijgen. In principe zit je op de juiste weg met het assignen van een public IP adress. Maar het vastzetten van het IP adres aan de console is wel het meest belangrijke hierbij.

Welk modem heb je? Zodra ik dit weet kan ik je op weg helpen.
TG789bvn, hoe moet ik het IP adres vastzetten van mijn console?
Reputatie 5
Badge +3
Handige tips daarvoor staan in dit topic
@BaardDraakje Ik heb nu een ip adres dat begint met 192 voor mijn PS3, als ik het assign tot public een public IP adres krijg ik een ander IP dat begint met 87. Hoe kan ik een andere Nat Type krijgen zonder dat mijn IP veranderd en dat mijn IP gewoon met 192 begint?
Reputatie 5
Badge +2
Selecteer eerst de connectie van je PS3 in het overzicht. Klik dan op " Configure " (zie screenshot)

Dan krijg je het onderstaande te zien. Hierna klik je op " Static ip adress " en dan " Apply ". Hierna nog even de stap volgen dat je 'm dus een public ip adres assigned. Dan zou het helemaal goed moeten werken na een korte herstart van het modem en de ps3.

@BaardDraakje Dat heb ik al een paar keer geprobeerd maar dan zonder de modem te herstarten kan het daar aan liggen?
@BaardDraakje Ik heb et net geprobeerd maar ik blijf een andere IP krijgen. En misschien handig om te weten, ik heb een andere router tussen mijn modem en PS3 😕
Kan dit het oorzaak zijn voor het veranderen van mijn IP?
Reputatie 5
Badge +2
Oh dat klopt 😛 Wat je nu dan eigenlijk doet is dat je je router een vast IP adres aan het geven bent ipv je PS3. Als je je PS3 rechtstreeks aan je modem aansluit dan zit het goed.

Je kan het ook via je eigen router doen, maar dan zal je deze eerst moeten instellen en niet meer vanaf het tele2 modem
Oh dat klopt 😛 Wat je nu dan eigenlijk doet is dat je je router een vast IP adres aan het geven bent ipv je PS3. Als je je PS3 rechtstreeks aan je modem aansluit dan zit het goed.

Je kan het ook via je eigen router doen, maar dan zal je deze eerst moeten instellen en niet meer vanaf het tele2 modem

Mijn PS3 en Modem is draadloos heb jammer genoeg geen kabel 😞
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een mail gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes
Jasper