beantwoord

modem Technicolor valt uit: telefonie

• 13 juni 2018
  • 12 reacties
  • 343 x bekeken

Badge
Ik las dit bericht hier op het forum: " sinds een paar weken valt regelmatig de internet aansluiting, tv en telefoon uit. dit duurt ongeveer 1 tot 2 minuten waarna het modem weer contact heeft. het thuisnetwerk blijft wel werken. heb de bekabeling gecontroleerd, deze is goed.
type modem: technicolor "
Ik heb dit nu ook weer, net als bij het vorige modem (Technicolor) en word met een kluitje het riet ingestuurd: " Meneer ik ga u een nieuwe telefoonkabel toesturen...." Het hele riedeltje weer opnieuw, net als 2 jaar gelede. (zo lang ongeveer doet het modem het goed).... en net als het modem daarvoor. Ook hier, goede , splinternieuwe kabeltjes en met welke "oplossing" komt de man van de technische afdeling....? (zie hierboven) Dik tevreden over Tele 2 ! tot je problemen krijgt, dan sta je in de kou. Vriend van me, heeft in 4 jaar , 4 modems versleten en nee die heeft hij niet tegen de muur gesmeten. De overstap naar een andere provider is in gang gezet inmiddels.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 14 juni 2018, 16:35

We doen altijd ons best om de problemen die je ervaart zo goed mogelijk op te lossen bietenbrug. We kunnen alleen geen aannames doen op basis van problemen die je 2 jaar geleden had en we zullen daarom, om tot de juiste oplossing te komen, bij het begin moeten beginnen.

Mocht je je bedenken en toch een oplossing willen in plaats van overstappen dan zal ik je graag verder willen helpen

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +2
We doen altijd ons best om de problemen die je ervaart zo goed mogelijk op te lossen bietenbrug. We kunnen alleen geen aannames doen op basis van problemen die je 2 jaar geleden had en we zullen daarom, om tot de juiste oplossing te komen, bij het begin moeten beginnen.

Mocht je je bedenken en toch een oplossing willen in plaats van overstappen dan zal ik je graag verder willen helpen

Groet, Kevin
Badge
Hallo Kevin,
Ik ken die protocolllen. Weer opnieuw beginnen bij stap 1 : een nieuw telefoonsnoertje ? Terwijl ik dat al vervangen heb en dat ook heb laten weten aan de telefoon? De kabeltjes zijn allemaal prima in orde, hebben ook niets te lijden. (hier) Stel ik had "Ja" gezegd op dat aanbod, had het niets geholpen. Dan had ik weer een aantal keer moeten bellen voordat ik uiteindelijk, (afhankelijk van de medewerker ook) , een ander modem zou gaan ontvangen en was het opgelost geweest. Voor de time being althans. Toeval of niet, die tijd was steeds 2 jaar en dan gingen vorige modems ook kuren vertonen. Het "gekke" is.... bij verschillende mensen , w.o. 3 vrienden die ook bij Tele2 zaten of zitten, dat zij de zelfde problemen ervoeren na 2 jaar .
Ik bedenk mij niet maar , wil wèl graag de laatste maand nog gebruik kunnen maken van bellen en internet. Dat gaat nu (sinds begin juni 2018) met horten en stoten. Modem reset helpt heel even... dan valt de verbinding weer weg. 4 keer terugbellen om 1 gesprekje af te kunnen maken, is toch erg irritant.
Ik bel zelf wel (met de mobiel) weer als er weer storing is en zal braaf doen wat de meester zegt en niet gaan lachen als ik hoor,"dat het niks uitmaakt of lampjes rood of groen branden. Dat dat niets zegt."

Groet, Bietenbrug

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen maar heb dan de volgende gegevens van je nodig:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Groet, Kevin
Badge
U heeft een PB van mij.

Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen maar heb dan de volgende gegevens van je nodig:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je bericht bietenbrug, ik heb naar je dossier gekeken en ook meteen het modem gemeten. Deze traint in met een perfecte snelheid van 103mbit om 33mbit.

Je hebt volgens de notities 1 keer gebeld over *af en toe blikkerig geluid* dat is dus heel anders dan de problemen die je nu zegt te ervaren waarbij de gehele verbinding wegvalt en er was terecht gevraagd om een andere kabel testen.

Gezien je nu aangeeft dat de gehele verbinding wegvalt zal het ook anders getroubleshoot moeten worden. Wanneer je verbinding wegvalt, kun je dan zowel niet bellen als internetten op dat moment en zie je dan ook iets veranderen aan de lampjes van het modem?

Groet, Kevin
Badge
Hallo Kevin,
Ook dit heb ik aangegeven bij het laatste comtact met klantenservice , dat dingen helemaal niet of niet goed genoteerd worden.
Het gaat om :
Blikkerig geluid , gesprekken die afgebroken worden , soms zelfs 4 keer in 1 gesprek, lampje dat rood brandt ....
Na reset gaat het weer even goed.
Ik heb in dit draadje zo goed en zo eerlijk mogelijk beschreven wat ik aan de telefoon ook gezegd heb en het antwoord dat ik kreeg;
dat heeft u gelezen.
Badge
Hey Kevin,
Het kan opgelost worden :
Als u een nieuw modem stuurt , behoud Tele2 mij als oude trouwe klant .
Reputatie 5
Badge +2
Bietenbrug,

Als we zeker weten dat het modem de oorzaak van het probleem is kan ik zonder problemen eentje toesturen maar met de informatie die ik tot nu toe heb ontvangen kan ik deze conclusie nog niet trekken.

Je hebt niet verteld welk lampje rood gaat branden maar ik ga er even van uit dat dit het internet lampje is. Dit gebeurd wanneer de verbinding kort wegvalt en het modem opnieuw verbinding maakt. Ik heb daarom de volgende info nodig omdat het een en ander te kunnen uitsluiten:

- Waar zit het iSRA punt (aansluiting van KPN waar de grondkabel de woning binnenkomt)
- Waar staat het modem
- Hoe lang is de kabel van het modem naar de aansluiting
- Is die kabel plat of rond
- Is deze kabel al een keer vervangen?

Ik hoor graag van je zodat we tot een correct, blijvende oplossing kunnen komen.

Groet, Kevin
Badge
Hallo Kevin,
Ben ik malle pietje ?
Volgens mij niet .
Deze vragen zijn al meerdere malen met mij doorgenomen in het ( recente ) verleden . Ik heb het hierboven voldoende beschreven.

“ We doen altijd ons best om de problemen die je ervaart zo goed mogelijk op te lossen...” Dat ervaar ik niet zo helaas.
Het ging altijd zo, zolang ik klant ben: altijd een tijdelijk oplossing . Dat is jammer , voor jullie en voor mij.
Dag!
Reputatie 7
Badge +5

Sorry maar ik kon het niet laten.
Reputatie 5
Badge +2
Een jaar tot twee jaar geleden noem ik geen recent verleden en het enige wat je omschreven is is "De kabeltjes zijn allemaal prima in orde, hebben ook niets te lijden." bietenbrug en daar ga ik dus geen conclusies uit trekken. Hoe kun je van mij verwachten om je van een oplossing te voorzien wanneer je zelf geen antwoord wil geven op een aantal simpele vragen?

Het is jammer, maar veel succes bij je nieuwe provider bietenbrug

@Cypher 😂
Badge
Beste lezer ,
Ik klaag natuurlijk niet in juni 2018 over problemen die 2 jaar geleden speelden . Dat snapt U ! Het gaat over nu. En ja, het zijn exact dezelfde problemen die ik 2 jaar geleden ook ervoer en 4 jaar geleden ook. Destijds ben ik uiteindelijk wel goed , naar tevredenheid geholpen daarmee. Dat u dat wèl begrijpt.
Na mijn telefoontjes , in juni 2018, was dit de laatste poging om duidelijk aan te geven wat de klachten zijn. Kevin, ik heb dus al telefonisch èn schriftelijk aangegeven wat er speelt. Hierboven staat alles beschreven .
Eindconclusie : Tele 2 laat je in de kou staan. Ik ervaar dat zo en met mij, alleen al in mijn directe omgeving ook een aantal mensen. Nou ja, ook dit heb al geschreven.
Wat ik toch te vaak vergeet: de namen vragen van de medewerkers die ik gesproken heb. Wellicht een goede tip voor een ander.