beantwoord

Modem/router onveilige verbinding?

• 18 maart 2017
  • 13 reacties
  • 623 x bekeken

Sinds een paar dagen krijg ik de melding "onveilige verbinding" als ik de router wil benaderen via de pc in Firefox. Volgens mij is er niets veranderd sinds jaren. Nu durf ik even niet meer in te loggen, weet iemand raad? Wat is er aan de hand?
Vriendelijke groet,

Tremonti
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 maart 2017, 20:08

Wat jij zegt Maurits66, update van de browser(s).
Aanscherping van de beveiliging standaarden, voor bv Internet bankieren.
En die worden eerder aangescherpt dan afgezwakt, je kunt dus gewoon je Wifi aanzetten.
Dit kan trouwens ook gewoon bedraad (UTP kabel)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Badge +2
Laat ik nou dezelfde melding krijgen, ook in Firefox en sinds een paar dagen. Dit gaat dan over mijn eigen ASUS router maar ook wanneer ik probeer in te loggen op de ZTE komt dezelfde melding te voorschijn.

Of Firefox heeft iets veranderd in een update wat wij niet weten of het zou nog Trusteer kunnen zijn. Die gebruik als extra veiligheid voor Telebankieren.

Maar in Edge doet het probleem zich niet voor. Hier werkt het gewoon normaal in. Dus ja, ik ben er ook nog niet achter hoe het zit.

Bedankt voor je reactie! Ja, bij mij geeft explorer ook geen melding bij het inloggen. Maar dit kan ook iets zeggen over explorer. Of Firefox geeft ten onrechte de melding. Hopelijk reageren meer mensen. Firefox is in ieder geval up-to-date. Dat zou ook een probleem kunnen zijn volgens een kenner.
Mijn gevoel zegt dat het aan Firefox ligt. Ik wil de router wel een harde reset geven, maar liever niet als het niet nodig is. Groet Tremonti
Badge +2
Aan de router zal het niet liggen. Als die goed werkt dan laat hem maar lekker zo staan. Zelf denk ik ook dat het probleem in Firefox zit.

Draai jij dezelfde versie als deze?

Ja Gela, heb dezelfde update.
Ik neem aan dat je dat thuis doet dat inloggen, en niet van buiten af.
Want dat lijkt mij vrij normaal dat je browser je dan waarschuwt, omdat hij geen cerificaat ziet zoals bv bij een website.
Daar moeten de certificaten kloppen, anders geeft je browser dezelfde waarschuwing.
Niet iets om bang van te worden dus, omdat je in logt via je thuisnetwerk.
Die gebruikt geen certificaat.
Bedankt voor je bericht Cypher. Ja, ik log thuis in. Ik had reeds gelezen als er geen http voor staat, dat vaak die melding wordt gegeven. Echter hebben we al jaren Firefox, en al jaren Tele 2. Nog nooit hebben we deze melding gehad, tot een paar dagen geleden. Ik wil graag weten waarom sinds een paar dagen nu ineens wel die melding.
In ieder geval bedankt voor het meedenken! Super!
Groet Tremonti
Badge +2
Wat @Maurits66 zegt. Helemaal mee eens. Tot voor een paar dagen nimmer deze melding gezien en nu wel.

Daar ben ik dan echt nieuwsgierig naar hoe dat plots wel kan.

Mij lijkt het niet normaal in je eigen netwerk, je gaat immers niet naar buiten toe. Hier kom ik niet eens bij het modem, het is mijn eigen ASUS router die ook de melding geeft. Enne.. bij gebruik van Explorer of Edge komt het niet. Hoe zit dat dan?
Dat ligt dus aan de browser, zo moeilijk is het niet Gela.
Maar goed, zie mijn eerdere post.
Je hebt geen versleutelde verbinding nodig als je bv via Wifi in logt op je thuisnetwerk, want die is al versleuteld door het Wifi protocol.
En bedraad heb je dat al helemaal niet nodig.

Wil je van buitenaf benaderen (bv een NAS) dan kun je daar zelf een certificaat voor installeren/gebruiken.
Maar dat is in dit geval niet van toepassing.
Bedankt voor jullie reacties alweer! Cypher, waarschijnlijk is het voor jou gesneden koek, voor mij gaat het als leek zijnde iets te ver. Waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik veilig mijn wifi aan kan zetten. Want dat wilde ik doen met het inloggen , wifi aanzetten. Als ik het goed begrijp is er niets aan de hand, maar de betreffende melding ineens zette me aan het denken.
Als het aan Firefox ligt, komt het dus waarschijnlijk door een update? En kan het dus zijn dat bij een volgende update de melding weer kan verdwijnen, of heb ik dat mis?
Alvast een fijne avond allen!!!! We komen er wel!
Groet Tremonti
Badge +2
Je kunt je wifi zonder probleem aanzetten dat gaat gewoon goed. Die melding zal ook wel weer verdwijnen.
Wat jij zegt Maurits66, update van de browser(s).
Aanscherping van de beveiliging standaarden, voor bv Internet bankieren.
En die worden eerder aangescherpt dan afgezwakt, je kunt dus gewoon je Wifi aanzetten.
Dit kan trouwens ook gewoon bedraad (UTP kabel)
Gela en Cypher, bedankt voor jullie hulp! Wordt gewaardeerd hier!
Nogmaals bedankt!
Badge +1
Hi all,

Aangezien de laatste post in dit topic alweer even geleden is zal ik dit topic gaan sluiten.

Mochten er in de toekomst nog vragen zijn dan kan er uiteraard een nieuwe topic worden gestart.

Fijne dag allemaal.

Groetjes,

Bianca