beantwoord

Modem Instellingen

  • 24 februari 2015
  • 8 reacties
  • 9357 x bekeken

ik probeer nu een tijdje in de modem instellingen te komen door 192.168.1.1 in te voeren in mn browser.
Alleen krijg ik elke keer de melding dat de pagina niet beschikbaar is.
Ik heb het met firefox, google chrome en internet explorer geprobeerd, geen resultaat.
Ook heb ik de modem all talloze keren volledig gereset.

alle hulp is welkom!
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 26 februari 2015, 18:39

Beset SimonVincent,
Goed dat je hier gekomen bent om een topic te openen over dit onderwerp.
We willen je graag helpen om te zorgen dat jij ook het netwerk kan instellen.
Ik zie dat je al aardig aantal tips hebt gekregen van de leden van het Tele2 Forum. Bedankt allemaal 🙂 Super dat jullie zo behulpzaam zijn
Ik wil je graag wijzen op de handleidingen van de Tele2 modems:
Modem Handleiding - Tele2
Selecteer daar het modem dat je hebt, en volg dan de instructies op.

We horen graag of het inmiddels is gelukt.
Groeten,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Heb je het al via een UTP kabel geprobeerd?
Gebruik de poort van het Tele2 Modem dat het dichts bij de antenne zit.
De reset, was dat een Harde reset?
Heb je het al via een UTP kabel geprobeerd?
Gebruik de poort van het Tele2 Modem dat het dichts bij de antenne zit.
De reset, was dat een Harde reset?


ik heb de kabel normaal in de lan4 poort zitten. Eentje verder zit een WAN poort (geen idee wat dat is)
is met geen enkele aansluiting gelukt.
en verder heb ik m gereset door met een scroevendraaier de reset knop 5 sec in te drukken
Reputatie 7
Badge +5
WAN betekend Wide Area Network, dat is alles buiten je huis (internet/verbinding met Tele2)
LAN betekend Local Area Network, dat is je thuisnetwerk
De WAN poort moet je niet hebben, UTP poort nr 4 is de goede.

Wat de Harde reset betreft, het kan zijn dat dat wel eens niet lukt.
Dan moet je het nog eens proberen.
Maar dan houd je hem wat langer ingedrukt, totdat je de status lampjes van het Modem gaan knipperen.
Dan stoppen met indrukken van het knopje.

Gaat dat allemaal niet werken, dan contact opnemen met Tele2.
Vaak kunnen providers van buitenaf je Modem benaderen, en deze resetten.
Ik heb dat ook wel eens aan de hand gehad, kwam ik er ook niet meer in.
Een belletje en dan werd deze op afstand gereset.
Reputatie 7
Badge +5
Is het wel verstandig dat jij iets in het modem wilt instellen ?
Eentje verder zit een WAN poort (geen idee wat dat is)
[quote=Cypher]WAN betekend Wide Area Network, dat is alles buiten je huis (internet/verbinding met Tele2)
LAN betekend Local Area Network, dat is je thuisnetwerk
De WAN poort moet je niet hebben, UTP poort nr 4 is de goede.

Wat de Harde reset betreft, het kan zijn dat dat wel eens niet lukt.
Dan moet je het nog eens proberen.
Maar dan houd je hem wat langer ingedrukt, totdat je de status lampjes van het Modem gaan knipperen.
Dan stoppen met indrukken van het knopje.

Ben iets verder gekomen.
Ik krijg nu een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, waarbij ik in beide velden ''user'' in vul.
Vervolgens krijg ik: ''400 bad request/no request found.
Bij googlen op VI3223u, vond ik referenties naar gebruikersnaam root en wachtwoord 12345. (dit waren geen Tele2 modems, maar misschien werken deze toch :?
Reputatie 6
Badge +5
Beset SimonVincent,
Goed dat je hier gekomen bent om een topic te openen over dit onderwerp.
We willen je graag helpen om te zorgen dat jij ook het netwerk kan instellen.
Ik zie dat je al aardig aantal tips hebt gekregen van de leden van het Tele2 Forum. Bedankt allemaal 🙂 Super dat jullie zo behulpzaam zijn
Ik wil je graag wijzen op de handleidingen van de Tele2 modems:
Modem Handleiding - Tele2
Selecteer daar het modem dat je hebt, en volg dan de instructies op.

We horen graag of het inmiddels is gelukt.
Groeten,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi SimonVincent,
Is het nog gelukt? Laat het me weten 🙂
Dank je,
Ben