beantwoord

Modem aan vervanging toe? Slechte verbinding binnenshuis


Beste mensen,

 

Mijn huidige modem heb ik per 21-08-2013 ontvangen ter vervanging van mijn eerste en identieke modem. Mijn televisie-decoder werkt prima. De produktomschrijving is amino_132 en de ordertype is SWAP. De reden om hier mijn bericht achter te laten is dat ik sinds een paar weken erg veel last heb van het steeds vaker wegvallen van wifi-verbinding, zelfs bij weinig gebruik daarvan om te testen. Ook valt het mij op dat de modem de laatste weken steeds warmer (bijna heet) wordt dan normaal. Dit terwijl deze modem in de donkere en koele meterkast zit. Ik heb allerlei dingen gedaan om de wifi-verbinding weer te normaliseren en dat de modem niet meer zo heet wordt zoals toentertijd. Dus alles uitzetten en alle stekkers uitgetrokken en expres een uurtje gewacht. Dan weer alles aanzetten. Ook bij de elektronica met wifi-verbinding zoals smartphone en smarttelevisie. Alles gereset. Maar tot nu toe heeft niks geholpen en de wifi-verbinding valt nu om de haverklap weg, dus steeds vaker. De vaste verbinding via internetkabel doet nu nog goed. Dit probleem had ik ook bij mijn vorige modem gehad. De wifi-verbinding is beveiligd, dus er wordt momenteel niks afgetapt bij ons.

 

De kans zit erin dat deze modem versleten is wat betreft de wifi-verbinding. Is het mogelijk om via hier een nieuwe modem aan te vragen ter vervanging van de huidige modem? Nog iets, ik kan helaas jullie niet telefonisch te woord staan met dank aan mijn gehoorbeperking. Vandaar deze weg. Tot schrijfs dan!

 

Met vriendelijke groet,

 

Dennis.

icon

Beste antwoord door eric 9 June 2020, 13:52

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7

Je zou kunnen proberen om je modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om te kijken of de problemen die jij ervaart zijn opgelost.

Goedemorgen, hartelijk bedankt voor je respons. Ook dat heb ik gedaan. Dit huidige probleem komt opvallend overeen met het probleem van de vorige modem. Nadat het eventjes goed ging met de wifi-verbinding, ging het weer vaker wegvallen. De vaste internetverbinding blijft wel goed werken. 

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt nog eens deze pagina gebruiken.

Goedemorgen Eric,

 

Hartelijk bedankt voor je goede tip! Nu kan ik meteen aangeven dat mijn modem van merk Davolink is. Uit scanresultaat is het gebleken dat de meeste wifi-verbindingen erg matig/slecht doen. Zie de meegestuurde afbeeldingen. Tot nu toe heb ik voor kanaal 9 gekozen gezien dat “optimale” resultaat. Als deze keuze toch niet afdoende is om dat probleem te kunnen oplossen, is er dan misschien een andere mogelijkheid?

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Wifi in huizen blijft lastig op verschillende verdiepingen door gewapend beton. In appartementen soms onmogelijk om overal goede dekking te hebben. Er zijn gewoon teveel mensen die allemaal op dezelfde kanalen (frequenties) een zender gebruiken.

Als jij in zo'n omgeving woont kun je wifi uitbreiden met slimme wifi. 

Tja, nu je hier goed uitgelegd hebt is het wel logisch te verklaren waarom wifi niet altijd optimaal werkt door al die opgesomde oorzaken. Wat betreft dat idee (pods) hou ik het in mijn achterhoofd. Ik ga mijn smarttelevisie als eerste van wifi afhalen en het koppelen aan vaste internetverbinding om ervoor te zorgen dat als voorbeeld de films van Netflix probleemloos afgespeeld moeten kunnen worden. Dit wil ik eerst gaan testen. Ik voldoe volgens Netflix aan minimale internetsnelheid om de films te moeten afspelen. Dan is onze wifi dan grotendeels ontlast en kunnen we het goed gebruikt voor onze smartphones. Dit moet wel afdoende zijn. :grin:

Reputatie 7
Badge +8

Davolink?

Probeer eens het plaatje weg te laten waarmee de antenne vast is geschroefd. 

Dus alleen het moertje. Bij mij hielp het destijds. 

Goedemiddag Theo, zie de onderstaande foto's. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met dat plaatje, want ik zie geen plaatje bij mijn modem? :smile: 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi, de antenne is toch draaibaar, daar zit toch een klein schroefje met een moertje?

Kabel zo mooi oprollen is vaak minder. 

Ik heb veel last van storing op WiFi gehad van de DECT telefoon. 10 cm verplaatsen lostte dat probleem op. 

Ja, de antenne is draaibaar. En nee, ik zie geen schroefje in deze antenne. Maar ik heb de antenne nu zo ingesteld om te gaan testen of het dit keer beter gaat met het ontvangen van wifi-verbinding. En anders ga ik over naar vaste internetverbinding.