beantwoord

Modem

• 15 december 2015
  • 17 reacties
  • 367 x bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een probleem bij het aansluiten van het modem dat door Tele2 is toegezonden. Op het forum heb ik niet direct een antwoord kunnen vinden en via google ook niet. Op de bijgevoegde foto staat de situatie die ik in het appartement heb aangetroffen, er is verder geen punt in de woning aanwezig die op een van de omschreven isra punten lijkt. De twee rode (en blauwe) draden waren al aan elkaar verbonden, net als groen en geel. Als ik het modem inschakel dan blijft het power lampje rood knipperen (niet oranje) en het tv lampje knippert groen. Een reset, langer dan 10 minuten wachten of andere combinatie van kleuren levert ook geen verschil op. Afgelopen maandag na 18.00 zou de aansluiting volgens Tele2 werken, dit is ook per sms bevestigd. Als iemand tips heeft over hoe nu verder te gaan dan graag.. Alvast bedankt!

edit. de foto upload via het forum blijft hangen op 99%, hier onder staat een link naar de afbeelding.
http://i.imgur.com/g4TPGZI.jpg?1
icon

Beste antwoord door Anwaa 16 december 2015, 17:28

Iedereen bedankt voor de hulp. Net Tele2 gebeld. Rood en blauw moeten goed zijn en de verbinding is geactiveerd. Ze sturen KPN om te kijken wat er aan de hand is.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Badge +5
Het zou ook zo maar groen en geel kunnen zijn, of geel en zwart. Soms installeren ze het wel eens op een ander aderpaar dan de bedoeling is.
Als je de modem aanzet zonder de verbinding naar dat kastje (dus zonder kabels in de modem) hoort het powerlampje normaal groen te branden, status en DSL knipperen langzaam en INET is uit.
Als je daarna de verbinding maakt moet na enige tijd DSL continue groen worden.
Badge +2
Zet de rode draad eens op de linkerkant en de blauwe op rechts. dan zou het kunnen gaan werken want in het Tele2 kastje zit het net anders om heb ik eens ervaren met aansluiten.
Bas2577, de andere combinaties heb ik ook geprobeerd. Soms knippert rood samen met tv, soms blijft alleen het power lampje constant rood. Ik zal straks geel en groen nog wel een keer proberen.

WhTurner, als ik het modem aan zet is het power lampje eerst oranje en na verloop van tijd constant rood.

Gela, dat heb ik ook geprobeerd, het resultaat is het zelfde.

De zwarte en koperen draad (transparant) waren niet afgedekt toen ik dit punt vond, aansluiten geeft ook weer een rood knipperend power lampje en een groen knipperend tv lampje.

Bedankt voor de snelle reacties!
Reputatie 5
Badge +3
Persoonlijk zou ik gaan voor de aderparen
1: zwart en transparant of
2= wit en transparant .
Reputatie 6
Badge +5
Heb je nu het modem via die UTP kabel aangesloten
die daar uit komt? Moet eigenlijk een telefoonkabel
zijn (of in ieder geval een rj-11 stekker) die in de DSL
aansluiting van het modem komt (Niet op de WAN)
Reputatie 5
Badge +3
Heel scherp Jeroen:S het is inderdaad een cat5 kabel, met uiteraard 2x RJ45 stekker.
Dat gaat dus niet passen in de DSL aansluiting :(
Dus gewoon een 4 aderige telefoon kabel gebruiken met 2x RJ11, die zit bij het modem als het goed is,.
De RJ11 kan overigens gewoon in de RJ45 aansluiting van het lasdoosje geprikt worden.
Het is de telefoonkabel met rj11 stekkers. Er zit een zwarte en witte kabel bij met rj11 stekkers en een gele met rj45. Zowel zwart als wil geven het zelfde resultaat.
Reputatie 5
Badge +3
Het is de telefoonkabel met rj11 stekkers. Er zit een zwarte en witte kabel bij met rj11 stekkers en een gele met rj45. Zowel zwart als wil geven het zelfde resultaat.
Vreemde kabel dan, er is te lezen op de foto UTP CAT5 en die is echt wel 8 aderig, maar goed dan zullen er 4 aders verwijderd zijn,.. en zal er dus een RJ11 op geknepen zijn.
Wat je nog kan doen (nu je toch al aan het hobby"en ben) is aan 1 kant de RJ11 eraf te knippen en de 2 middelste aders rechtstreeks op de rode en de blauwe te twisten dus de blauwe en de rode uit het doosje halen. wel de RJ11 eerst uit het modem halen!! En tot slot de RJ11 (die er nog opzit) weer in het modem prikken.
Ik heb even gekeken en beide kabels met rj11 stekkers zijn vier aderige, alleen de volgorde van de kleuren is verschillend. Inmiddels heb ik alle combinaties geprobeerd en tot zo ver nog niks. Het hoopvolste was nog knipperend oranje gevolgd door brandend oranje maar dat gaat ook weer over in knipperend rood. Morgen kan ik die optie nog proberen, nogmaals bedankt voor alle reacties tot zo ver.
Ps. Als ik alleen het modem aan zet zonder andere kabels er in dan gaat het power lampje oranje branden, na ongeveer 1 minuut gaat dit ook over in rood knipperen.. Als dat klopt dan begin ik bijna die telefoonkabel die hier binnen komt in twijfel te trekken.
Reputatie 5
Badge +3
Maar de 2 middelste moeten wel op dezelfde plaats zitten aan beide kanten, zo niet dan is die kabel niet goed.
Kijk eens bij de andere (zwarte kabel) hoe het daar zit.
Reputatie 5
Badge +3
Ps. Als ik alleen het modem aan zet zonder andere kabels er in dan gaat het power lampje oranje branden, na ongeveer 1 minuut gaat dit ook over in rood knipperen.. Als dat klopt dan begin ik bijna die telefoonkabel die hier binnen komt in twijfel te trekken.
Dat is goed, m.b.t. het modem.
Bij zowel de zwarte als witte kabel zitten de zelfde kleuren in het midden. Ik heb nooit gezegd dat ik het makkelijk zou maken haha.
Reputatie 5
Badge +3
Denk dat je het beste morgen even een belletje kan plegen met de vraag of ze op afstand willen kijken of de lijn wel geactiveerd is, op de foto zijn de andere combinaties afgeplakt dus dan mag je er wel vanuit gaan dat het in deze situatie gewoon gewerkt heeft.
Voordat je allerlei lastige handelingen moet gaan verrichten, is het wel handig te weten of de lijn inderdaad geactiveerd is, denk dat dat het handigste is,..
Tele2 schijnt wel meer een sms'je m.b.t. vrijgegeven lijn te vroeg te versturen,..
Reputatie 5
Badge +3
Bij zowel de zwarte als witte kabel zitten de zelfde kleuren in het midden. Ik heb nooit gezegd dat ik het makkelijk zou maken haha.
aha, dat is dus ook goed;)
Iedereen bedankt voor de hulp. Net Tele2 gebeld. Rood en blauw moeten goed zijn en de verbinding is geactiveerd. Ze sturen KPN om te kijken wat er aan de hand is.