vraag

MoCa adapters

• 8 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 638 x bekeken

Vorig jaar ben ik met mijn vriendin verhuist naar een ander appartement. Daar heb via power line mijn netwerk werkend gekregen. Achter is het netwerk niet zo stabiel en zit ik eraan te denken dit te verbeteren. Hiervoor wil ik onderzoeken of ik zogenoemde MoCa adapters kan gebruiken. Dit is feitelijk internet over coax. Bijvoorbeeld: https://www.kabeltje.com/moca-internet-over-coax-adapter?sqr=moca&

Is dit mogelijk met het Technicolor bvn modem? Aangezien voor televisie poort 1 verplicht is en ik niet zeker weet wat voor effect de adapter hebben op het signaal.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge +2
Internet en Tv werken op ieder op een eigen vlan. Kort door de bocht gezegd, die hebben niets met elkaar te maken. Je signaalsterkte zal er niet door veranderen. Je kunt ze NIET beide op één adapter gebruiken. Wel 2 aansluitingen gebruiken op de Technicolor.

Je kunt dus rustig de MoCa gebruiken. Lijkt me een goede oplossing als er al bestaande coax ligt.
Powerline is soms minder goed te gebruiken en kabels zijn nu eenmaal een stuk stabieler.
Zijn er adapters die Tele 2 af en/of aanraad?
Badge +2
Zijn er adapters die Tele 2 af en/of aanraad?
Wat bedoel je daarmee? Tele2 heeft alleen powerline adapters voor wie ze gebruiken kan.

Overigens poort 1 is niet verplicht voor de TV. Maakt niet uit in welke van de 4 hij zit als hij maar een eigen kabel heeft los van de internetaansluitingen voor je andere apparaten.

In je handtekening staat een fout: Eigenlijk heeft Tele2 gewoon een kut modem/router
Moet zijn: Is gewoon goed voor gebruik, mits men volgens de technische gegevens aansluit.
Wat bedoel je daarmee? Tele2 heeft alleen powerline adapters voor wie ze gebruiken kan.

Ik bedoelde daarmee welke Moca adapters Tele2 -of jij- aanraad. Ik snap dat ze niet in het assortiment zitten, maar ik ben vast niet de enige met deze vraag. Misschien heeft Tele2 - of wellicht jij- een goede tip.

Overigens poort 1 is niet verplicht voor de TV. Maakt niet uit in welke van de 4 hij zit als hij maar een eigen kabel heeft los van de internetaansluitingen voor je andere apparaten.

Geld dat ook voor de Technicolor? De modem op deze afbeelding kan de Comtrend of de Technicolor zijn: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/televisie/tv-verbindingsset-installeren/

In je handtekening staat een fout: Eigenlijk heeft Tele2 gewoon een kut modem/router Moet zijn: Is gewoon goed voor gebruik, mits men volgens de technische gegevens aansluit.

Het gaat niet om het aansluiten ervan, het gaat vooral om de mogelijkheden. 🙂 Vooral die Comtrend dingen.
Reputatie 1
Badge +1
ivm geen aktiviteit heb ik dit topic gesloten