beantwoord

Meerdere verbindingssets gebruiken

• 13 juli 2019
  • 3 reacties
  • 266 x bekeken

Wij hebben thuis een telefoonaansluiting die aan de andere kant staat van waar de TV in de woonkamer staat. In plaats van een draad te laten lopen, gebruiken wij een verbindingsset en dit werkt goed. Op slaapkamer gebruiken wij ook een verbindingsset om TV te kunnen kijken en daar is ook niets mis mee. Echter op zolder, waar ik alleen de wifi van de verbindingsset wil gebruiken, krijg ik geen geel lampje maar brandt er geen lampje.

Waarschijnlijk is deze vierde unit kapot, dus ik bel met de klantenservice. Zij sturen me twee nieuwe units (samen een verbindingsset) maar die zijn van Devolo en die vorigen zijn van Tele2 / merkloos. Wanneer ik één van de nieuwe units in het stopcontact doe bij het modem dan doet alleen de TV het waar de andere nieuwe unit is aangesloten, het lijkt er op dat de oude en de nieuwe verbindingssets niet met elkaar overweg kunnen.

Van alles en nog wat geprobeerd met het verhuizen van diverse units van verbindingssets maar helaas geen resultaat. Dus ik bel de klantenservice opnieuw en leg het hele verhaal uit, half uur aan de telefoon gehangen waarna ik doodleuk verteld word dat ze verder niets voor me kunnen doen, of ik moet een nieuwe verbindingsset kopen (terwijl ik die oude dus ook al gekocht heb en Tele2 zelfstandig besluit om nieuwe verbindingssets te gaan leveren die niet compatibel zijn met de oude sets). Ik overweeg sterk om over te stappen naar een andere TV/internet-aanbieder maar ik weet niet of die ook met verbindingssets werken en of ik dus wat heb aan die verbindingssets die ik nu al in huis heb.

Zo, ik ben mijn verhaal kwijt, misschien dat iemand tips/advies heeft op dit gebied? Of iemand van Tele2 zelf die kan uitleggen hoe dit alsnog opgelost kan worden?

groeten John
icon

Beste antwoord door Gela 14 juli 2019, 09:38

Je hebt een netwerkbrug gecreëerd tussen beide sets, haal die eerst maar uit elkaar. Dan zou het wel eens weer kunnen werken.
Hoe dat moet staat in dit topic.
https://forum.tele2.nl/tv-187/tv-verbindingsset-icm-d-link-wifi-versterker-76601
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Powerplugs worden als set aangeboden. Nergens staat dat twee sets ook als quatro set kunnen dienen. Dat het toevallig werkt is meegenomen. Maar bij een verandering van het product kan dit dus veranderen.
Ga eens mee met de tijd en kijk naar een wifi mesh oplossing. Zie bijvoorbeeld hier
Badge +2
Je hebt een netwerkbrug gecreëerd tussen beide sets, haal die eerst maar uit elkaar. Dan zou het wel eens weer kunnen werken.
Hoe dat moet staat in dit topic.
https://forum.tele2.nl/tv-187/tv-verbindingsset-icm-d-link-wifi-versterker-76601
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper