beantwoord

MediaAccess TG789bvn: Power Reduction Enabled

• 2 January 2021
  • 4 reacties
  • 153 x bekeken

In de Instellingen van mijn MediaAccess TG789bvn staat de optie Power Reduction Enabled niet aangevinkt. Volgens de handleiding is deze niet de standaard instelling; standaard staat Power Reduction Enabled wel aangevinkt. Ook volgens de handleiding is dat de access point dan uit staat en pas aangaat als er een “new client” zich aanmeldt. Er wordt dus onderscheid gemaakt tussen "new client” en bestaande client. Bij bestaande client blijft dan het access point uit en wordt daarmee energie bespaard? Continue wordt namelijk 10-12W verbruikt

Ter info de passage uit de handleiding:

When the MediaAccess Gateway access point switches to power reduction mode, the access point is switched off and isonly power on periodically to be able to detect new clients. If new clients are detected the wireless access point is fullypowered again. This is only possible if there are no devices connected to the MediaAccess Gateway.
icon

Beste antwoord door pipodeclown 2 January 2021, 12:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Uit die laatste passage maak ik op dat het alleen minder energie kan verbruiken als er geen enkel apparaat mee verbonden is. Dat lijkt dus niet het geval als er ‘bekende’ clients mee zijn verbonden.

Uit die laatste passage maak ik op dat het alleen minder energie kan verbruiken als er geen enkel apparaat mee verbonden is. Dat lijkt dus niet het geval als er ‘bekende’ clients mee zijn verbonden.

Bedankt voor je reactie. Dat dacht ik al.

Maar dan is het in de handleiding overbodig om nadruk te leggen op "new client”, omdat er namelijk ook voor willekeurige "client” geldt.

Daarnaast is de optie van Power Reduction Enabled maar een wassen neus, omdat het maar heel sporadisch/zelden voorkomt dat er aan een access point op enig moment geen client verbonden is. Wie heeft er tegenwoordig thuis bijvoorbeeld geen smartphone. Of tablet, camera, powerline, smart tv etc.

In ieder geval weet ik genoeg en laat ik die optie voor wat het is. Thanks.

Reputatie 7
Badge +2

Ik vermoed dat het zit in de vertaling. De betekenis zal niet zijn een ‘nieuw’ als in ‘onbekend’ apparaat, maar als in ‘nieuwe’ verbinding opzetten met een (bekend of onbekend) apparaat.

Thanks voor de reactie.