vraag

Krijg geen antwoord op mijn klacht

• 26 september 2018
  • 46 reacties
  • 6726 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

46 reacties

Eric, misschien moet je even lezen wat er boven staat, dan zul je het vast wel begrijpen!
Reputatie 7
Badge +4
Jacco1, die correspondentie ging helemaal over de telefoon, toch kan tele2 wel degelijk zien dat het is gegaan zoals ik hier schrijf; in de file vd klantenservice staat nl dat aan mij een korting van € 5 per maand is toegekend en dat is verifieerbaar (die korting was nodig om van een nieuwe iphone 6 uit te komen op de prijs van een refurbished iphone se)

Schreef je toch, 5 euro per maand korting. Niet 24x5 euro in 1 keer korting op een telefoon. Dat had je beter kunnen bedingen want die 5 euro gaat van het abonnement af, niet van de toestelbundel. Kijk maar op je factuur van de 1e maand. Daar zal het normale maandbedrag van de Iphone 6 op staan en een korting op het geheel van bundels en toestel.

Ik snap je 'haast' omdat als je facturen laat verlopen het uiteindelijk naar een incasso bureau gaat. Maar de slotnota zal niet zomaar verdwijnen. Dus die kun je beter betalen en dan afwachten of ze nog meer korting aan je willen geven. Dan volgt een creditfactuur die wordt teruggestort.
Reputatie 5
Badge +1
Nou snap ik het!
Eric,als je zou begrijpen wat er staat dan zou je weten dat die €5 alleen wordt genoemd om aan te tonen dat tele2 wel degelijk heeft toegezegd dat de iphone 6 zal worden toegekend tegen dezelfde prijsstelling als de iphone se refurbished. Eric, geloof best dat je van goede wil bent hoor, maar als het een beetje gecompliceerd wordt kun je beter een collega inschakelen, want zo gaat het echt niet en wellicht heb jij weer andere kwaliteiten!
Reputatie 7
Badge +4
Hoi catamaran,

Je praat hier voornamelijk met medeklanten zoals ik en theocoppes. Dit is namelijk een forum, geen directe klantenservice, die is er alleen telefonisch. Er zijn wel moderators van Tele2 die de discussies in goede banen leiden. Die herken je aan hun naam + 'van Tele2'. Een voorbeeld ben je al tegengekomen, Mario van Tele2. Hij vroeg of je het klachtenformulier goed had ingevuld en dat het 30 dagen kan duren voordat er EEN antwoord komt.
Zeker nu je wat meer info hebt gegeven zien medeklanten wat er gebeurd is en op basis van eerdere kortings voorbeelden wat tips en truuks. Doe er mee wat je wilt, maar zie het nietbals officieel standpunt van Tele2. Dat moet nog komen n.a.v. je klacht.
Reputatie 5
Badge +1
Maar volgens mij krijg je die korting op je telefoon rekening. Dan betaal je dus de gewone prijs voor die telefoon. En als je eerder weg gaat krijg je geen rekening meer dus ook geen korting! Ik vind het wel verstandig van tele2. Ik ben ook geen collega van Eric maar ook een klant. Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt, maar geef je weinig kans.
Dit geloof je niet; kreeg bericht van de klantenservice van tele2 dat ze geen gegevens van mij en/of mijn klacht hadden en dat ze dus niets konden doen! Heb hier mijn klant- en telefoonnummer afgedrukt en ben al vele jaren klant van tele2, dus begrijp hier weinig van. Komt deze handelswijze van tele2 jullie bekend voor, of doe ik iets verkeerd?
Reputatie 5
Badge +1
Onbekend mee.
Reputatie 5
Badge
Hier ben ik zelf ook onbekend mee, wat een vreemd verhaal zeg! Maandag maar even snel bellen met de klantenservice hoe en wat.

Fijne avond iedereen!
Reputatie 7
Badge +4
Nee, totaal onbekend.. ben al jaren klant, heb meestal de helpdesk niet nodig, behalve toen ik overstapte naar Glasvezel. Toen kende ze me ook. Maar ik vermoed dat het incassobureau je straks wel kent helaas.
Reputatie 5
Badge +1
Bosincasso wordt wel bijgepraat.
Wat bedoel je precies, Eric; ik heb niets te maken met een incasso buro en ben dat ook niet van plan trouwens. Je bent een beetje raarrr!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Ik zie dus dat er door een collega een ander toestel is ingevoerd! Dit is in overleg met jou gedaan en dan zou het verschil gedekt worden.
Op dit moment heb je een duurder toestel, maar we het verschil toegepast op je abonnement.

Iphone 6 is 96 euro duurder in overleg zouden wij dat compenseren op je abonnement 24x5 euro.

We vergoeden meer dan we eigenlijk zouden moeten.. Nu is alleen de vraag wat er dan niet goed opgelost is?

Groetjes,

Mario van Tele2
Mario, ik begrijp niet veel van jouw mail, maar denk wel dat er nu ‘schot in de zaak’ zit. Je hebt het over ‘in overleg met ...’.,wie bedoel je daarmee, want met mij is zeker GEEN overleg gewees. Genoemde € 96 klopt wel, want dat is inderdaad het gekalitaliseerde verschil. Wat stelt tele2 nu voor dat met dit bedrag gaat gebeuren? Beste groet
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Een collega heeft een melding gemaakt dat de kosten gedekt moesten worden. Op basis daarvan is 24x 5 euro gecorrigeerd, maar dit gaat om een korting per maand van 5 euro.
Waarom doen wij dit op je abonnement en niet op je toestel? We kunnen geen toestelkosten dekken omdat het als een lening gezien wordt! Daarom corrigeren we wel je kosten maar dan op je lopende abonnement.

Dit had even beter uitgelegd moeten worden tijdens het bellen met de klantenservice.... 😞 De toestelkosten blijven dus wel bestaan omdat wij dat niet mogen crediteren, maar zoals ik al zei je krijgt het wel terug maar dan op basis van een maandelijkse korting!

Iets meer zelfs 🙂 verdiend dacht ik zo!

Hopelijk is mijn uitleg wat beter?
Groetjes,

Mario van Tele2
Mario, wacht nog even af hoe eea voor mij (financieel) uitpakt maar geloof wel dat het zo goed gaat. Als dat zo is dan ben ik weer blij met ‘jouw’ tele2. Dankjewel en beste groet
Mario, nog even om te zien of ik het nu goed begrepen heb; tele2 gaat nu maandelijks € 5 in mindering brengen op mijn abonnementsgeld behorende bij telefoonnr. ... 554, hoewel dat een ander nummer is waardoor de onderliggende € 97 is veroorzaakt en die reductie vindt net zo lang plaats als dat contract loopt (bijna 2 jaar). Toch?
Reputatie 4
Badge +1
We hebben nog contact gehad omtrent het abonnement!
Toestel heb je nu van ons en op je huidige abonnement krijg je een eenmalige korting van 120 euro ;)

🙂 Happy days! Alles weer op rolletjes!
Dag Mario, het is nu goed geregeld, dankjewel. Nog een dingetje; je zegt dat ik het toestel van jullie krijg, maar ik moet dat toch zelf betalen, of ben ik nou gek? Ik had begrepen dat ik de iphone 6 zelf betaal via een afboeking van mij rekening, en dat jullie weer op diezelfde rekening € 120 bijboeken opdat mijn netto betaling gelijk is aan die van de iphone se refurbished, toch?
Reputatie 4
Badge +1
Correct! Je betaald hem maar je krijgt dus 120 euro als credit om het verschil tussen de telefoons te matchen 🙂
Hierdoor laat ik jullie weten dat mijn problemen, ook al door dit forum, naar mijn tevredenheid zijn opgelost. Dankjewel en ik weet nu waar ik moet zijn al ik weer eens problemen heb en op zoek ben naar een luisterend oor! Mvg catamaran.zeiler