beantwoord

Knipperend blauw lampje tv-decoder

• 25 januari 2016
  • 10 reacties
  • 5488 x bekeken

Goedendag! Sinds enkele dagen doet mijn tv-decoder het niet meer. Waar normaal gesproken het standby lampje brandt als de decoder is uitgeschakeld en het powerlampje brandt als de decoder aan staat, zie ik nu alleen een blauw knipperend lampje op de plek van het antenne figuurtje (tweede van links, kan het niet anders omschrijven). Mijn tv herkent de decoder dan ook niet meer, waardoor ik geen beeld krijg. Wat ik al heb geprobeerd: stekkers van het modem eruit, stekkers van de decoder eruit, wachten, stekkers van het modem er weer in en laten installeren, stekkers van de decoder er weer in. Dit heb ik een paar keer geprobeerd, maar er gebeurt echter niets. Het blauwe lampje blijft gewoon knipperen en als ik de input van mijn tv probeer te veranderen van AV naar HDMI dan is de HDMI optie niet beschikbaar. De HDMI kabel zit zowel in de tv als in de decoder goed aangesloten; Heeft u enig idee wat er aan de hand is? Zou de decoder defect kunnen zijn? Ik hoor graag uw reactie.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 9 februari 2016, 18:41

Hoi Rik,

Ik heb vandaag de decoder ontvangen, bedankt! Alle kabels ook vervangen en alles werkt weer (nieuwe decoder moest alleen nog even telefonisch aangemeld worden). Ben blij dat alles weer werkt, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Laura

Hoi Laura,

Die extra handeling die jij hebt moeten verrichten had ik in jouw geval kunnen voorkomen, maar ik ben blij dat het weer werkt!
Bedankt voor jouw berichtje!

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Het "tv-lampje" op mijn modem blijft ook knipperen...waarschijnlijk omdat het modem de decoder niet kan vinden?
Reputatie 4
Badge +3
Beste Laura Dehe,

Werkt jouw internet wel goed? Ik heb even een aantal vragen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.
- Wil je mij vertellen hoe je jouw decoder hebt aangesloten aan het modem? Is dit rechtstreeks met een kabel of zit daar misschien een verbindingsset (via het stroomnetwerk) tussen?
- Ik begrijp dat je helemaal geen beeld krijgt en je ziet dus helemaal geen melding op het scherm?
- Zou je de aansluitsituatie nog eens willen nalopen via onze handleiding?
Ik ben benieuwd naar jouw antwoord.

Groetjes,
Rick
Bedankt voor je reactie, Rick. Het internet werkt gewoon hetzelfde als normaal.
- De decoder is aangesloten op het modem via een grijze verbindingskabel zonder verbindingsset.
- Ik krijg inderdaad helemaal geen beeld, mijn tv ziet de decoder niet waardoor ik 'm niet eens op HDMI kan zetten.
- Ik heb de aansluitsituatie nog eens doorgelopen en nu knippert het blauwe lampje niet meer, maar gebeurt er helemaal niets. Decoder lijkt te zijn overleden...alle stekkers zitten er goed in en hij heeft ook stroom.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Laura,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Zou je nog een laatste ding willen proberen? Heb je nog een andere HDMI-kabel in huis? Zo ja, wil je de decoder daar mee aansluiten? Het liefst ook nog op een andere poort op de televisie.

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,

Ik heb de decoder inmiddels met een andere HDMI-kabel aangesloten, maar ik krijg er nog steeds geen leven in. Hoewel hij op het stroomnetwerk is aangesloten, branden er geen lampjes. Als ik de HDMI optie selecteer op mijn tv krijg ik alleen "geen signaal" met het LG logo (mijn tv) in beeld. Internet doet het nog steeds prima en het tv-lampje op het modem knippert ook nog steeds.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Laura,

Ik ga de decoder voor je vervangen. Wil je mij jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht?

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Laura,

Bedankt voor jouw privébericht. Met wat vertraging - sorry daarvoor - stuur ik jou nu alsnog de nieuwe decoder toe. Je ontvangt deze binnen 5 werkdagen. Wil je deze aansluiten met alle nieuwe kabels die erbij worden geleverd? Graag hoor ik dan of het is opgelost :)

Groetjes,
Rick
Hoi Rik,

Ik heb vandaag de decoder ontvangen, bedankt! Alle kabels ook vervangen en alles werkt weer (nieuwe decoder moest alleen nog even telefonisch aangemeld worden). Ben blij dat alles weer werkt, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Laura
Sorry, bedoel natuurlijk Rick!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Rik,

Groetjes,
Laura

Hoi Laura,

Die extra handeling die jij hebt moeten verrichten had ik in jouw geval kunnen voorkomen, maar ik ben blij dat het weer werkt!
Bedankt voor jouw berichtje!

Groetjes,
Rick