beantwoord

IP camera werkt niet

• 10 februari 2015
  • 65 reacties
  • 7610 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

65 reacties

Je kunt beide routers ook niet in dezelfde ip range laten vallen dat geeft conflicten.

Sluit je huawei met de WLAN poort aan op de davolink (lan3of 4)

Login op je davolink en vul bij advanced setup - LAN bij Start Ip address 192.168.1.20 in.

En vul bij DMZ host op de davolink 192.168.1.5 in.

Login op je Huwei en geef deze bij WAN een vast ip met 192.168.1.5

DNS 192.168.1.1
2e dns leeg laten
Gateway 192.168.1.1
Subnet mask 255.255.255.0

Maar....let op : bij het LAN gedeelte van je huawei moet je een andere ip reeks opgeven 192.168.2.1 tot 192.168.2.254 met subnet mask 255.255.255.0

Bij LAN-host vul je in 192.168.2.1 en subnet 255.255.255.0

Zet DHCP uit in je huawei en geef alle apparaten die achter je huawei komen een vast ip in de reeks 192.168.2.2 tot 254. zowel de pc's als je camera.

Bijvoorbeeld
1e pc 192.168.2.10
2e pc 192.168.2.20
Camera 192.168.2.5

Gateway en DNS voor elk apparaat is het ip van de huawei 192.168.2.1
Ga niet rommelen met andere dns nummer want dan gaat het niet goed, 2e DNS laat je leeg.

Geef je camera een vast ip adres (192.168.2.5)in de reeks 192.168.2.2 t/m 192.168.2.254 met weer gateway en DNS192.168.2.1 en subnet 255.255.255.0

Maak nu een poort forward aan in de huawei naar je camera ip 192.168.2.5 met de juiste poort.

Zo zou het goed moeten werken.

Bij het veranderen van Login op je davolink en vul bij advanced setup - LAN bij Start Ip address 192.168.1.20 in, werkt mijn email niet meer in mijn gehele netwerk weer wat er bij ik denk dat ik het maar voor gezien hou Bas krijg zo schoon genoeg van.
Lee
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Jeroen,
gewoon doorgaan kijken of het ons lukt om de zaak aan het lopen te krijgen.
bedoel je de lege vakken waar de rest in moet.

Het is wel een klein plaatje, maar dit is het LAN gedeelte.
Je moet denk ik eerst het WAN gedeelte invullen om contact
te krijgen met het modem. Daar moeten deze gegevens staan.
Bas legt verder wel uit hoe je dat 2e LAN netwerk instelt,
naast die van het modem. 🙂
Reputatie 7
Badge +5
ik denk dat ik het maar voor gezien hou

Tip:
Als je de hele zooi nu eens terugzet naar de fabrieksinstellingen en gewoon opnieuw begint.
Je bent nu net zolang instellingen veranderen tot het een keer wil werken 😉
ik denk dat ik het maar voor gezien hou

Tip:
Als je de hele zooi nu eens terugzet naar de fabrieksinstellingen en gewoon opnieuw begint.
Je bent nu net zolang instellingen veranderen tot het een keer wil werken ;)

Al drie keer gedaan, ik denk ook dat er verschillende soorten Huawei routers zijn de instellingen komen niet overheen anders was ik kennelijk al klaar geweest. hiii
oja ik heb de Huawei HG655D
Reputatie 6
Badge +5
dat is er een met adsl modem?
Ik weet niet, kun je dan de LAN daarvan gebruiken met LAN op LAN??
Maar niet langs de WAN kant denk ik....
Of maakt dat niks uit? Als ik het fout heb mag iemand het zeggen. 🙂
dat is er een met adsl modem?
Ik weet niet, kun je dan de LAN daarvan gebruiken met LAN op LAN??
Maar niet langs de WAN kant denk ik....
Of maakt dat niks uit? Als ik het fout heb mag iemand het zeggen. :)

Hallo Jeroen dat is een Lan op Lan zit geen Wan op
Reputatie 6
Badge +5
Zoek net op jou typenummer. nou heeft ie geen wan?
In je printscreen was er links ook een optie wan.

Anyway, je hebt 'm dan van davolink LAN3 naar huawei LAN1?
Badge +5
De camera had al moeten werken met de davolink wat op zich al vreemd is dat dat niet zo is.

En de laatste beschrijving die ik gaf ging uit van dat die huawei een normale router is en geen modem/router.

Gebruik je trouwens nog steeds poort 80? Die kun je niet gebruiken omdat deze gereserveerd is voor Tele2 remote toegang tot het modem. Je moet een andere poort kiezen mocht je dat ook niet gedaan hebben.
8080 mag wel weer.
De camera had al moeten werken met de davolink wat op zich al vreemd is dat dat niet zo is.

En de laatste beschrijving die ik gaf ging uit van dat die huawei een normale router is en geen modem/router.

Gebruik je trouwens nog steeds poort 80? Die kun je niet gebruiken omdat deze gereserveerd is voor Tele2 remote toegang tot het modem. Je moet een andere poort kiezen mocht je dat ook niet gedaan hebben.
8080 mag wel weer.

Hallo Bas wat nu het vreemde is dat poort 80 en 8080 nu dicht zitten, als ik poort 80 en 8080 in de router forward en ga testen zegt deze is close in de poort tester software.
Ik word er een beetje simpel van.
Badge +5

8080 mag wel weer.

Hallo Bas wat nu het vreemde is dat poort 80 en 8080 nu dicht zitten, als ik poort 80 en 8080 in de router forward en ga testen zegt deze is close in de poort tester software.

Tja als zelfs na meerdere malen harde reset niet helpt dan zou je toch de davolink gaan verdenken als probleem.
De ellende met die dingen is dat de admin is beveiligd en je niet kunt zien wat daar door tele2 ingesteld is.
Mijn iedeeën zijn ook een beetje op, het had gewoon moeten werken zonder extra router etc, maar ja dat is bij Tele2 nooit te zeggen.

8080 mag wel weer.

Tja als zelfs na meerdere malen harde reset niet helpt dan zou je toch de davolink gaan verdenken als probleem.
De ellende met die dingen is dat de admin is beveiligd en je niet kunt zien wat daar door tele2 ingesteld is.
Mijn iedeeën zijn ook een beetje op, het had gewoon moeten werken zonder extra router etc, maar ja dat is bij Tele2 nooit te zeggen.

Ja ik leg mij er maar bij neer neer en kan er weinig aan doen de camera heb ik maar opgeborgen voor beter tijden jammer, kijken of dit in de toekomst nog gaat veranderen bij tele2 of anders naar een anderen provider overstappen, maar dat is ook niet zo simpel al mijn adressen email sturen omdat ik een andere aanbieder heb pff geen pretje.
@Bas en @Jeroen bedankt voor je tijd en het meedenken, maar toch ben toch wel weer wat wijzer geworden het is niet voor niks geweest.
Groeten Lee
Reputatie 6
Badge +5
@Bas en @Jeroen bedankt voor je tijd en het meedenken, maar toch
ben toch wel weer wat wijzer geworden het is niet voor niks geweest.
Ach ja, je leert toch weer bij op deze manier. Alleen jammer
dat het niet gelukt is. Maar graag gedaan natuurlijk. 🙂
Badge +5
Graag gedaan, jammer dat het niet gelukt is.

Maar als je overstapt blijft je email gewoon beschikbaar hoor bij Tele2 ;)

Tenzij ze dit ook weer veranderd hebben.
Graag gedaan, jammer dat het niet gelukt is.

Maar als je overstapt blijft je email gewoon beschikbaar hoor bij Tele2 ;)

Tenzij ze dit ook weer veranderd hebben.
.

Ben overgestapt naar KPN, camera aangesloten poort geforward en online gezet, en werkte direct,:) was in portugal op vakantie kon zo mijn spullen in de gaten houden, toch zo simpel waarom zo moeilijk bij TELE2.
Tja
Zo jammer