vraag

Instellen Asus DSL AC68U modem/router

• 27 april 2017
  • 7 reacties
  • 813 x bekeken

Ik heb een fraaie asus modem/router gekocht,
De DSL AC68U, maar ik krijg maar geen internetverbinding tot stand. Kan iemand mij hier misschien bij helpen? Hij zegt momenteel dat er iets mis is met DHCP gegevens... Weet iemand de handmatige instellingen om een deze modem aan de praat te krijgen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Badge +2
Volg de stappen in dit topic maar.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-modem-plaatsen-zinvol-onzin-52822
Hartelijk dank! Maar ik zou graag juist de standaard Tele2 modem in zijn geheel willen vervangen door de asus. Zou je daar ook een uitleg voor hebben?
Dat gaat hem niet worden, zonder Tele2 Modem geen verbinding met Tele2.
Deze vervangen voor een eigen Modem wordt niet ondersteund Door Tele2
Badge +2
Hartelijk dank! Maar ik zou graag juist de standaard Tele2 modem in zijn geheel willen vervangen door de asus. Zou je daar ook een uitleg voor hebben?

Er zijn ook hier op het forum topics voorbij gekomen van gebruikers met een Fritsbox die het wel voor elkaar hebben gekregen maar dan zal je diep in de materie moeten duiken met de nodige kennis van zaken. En dan nog heb je geen telefonie en of tv. Dat wordt nog weer een heel andere klus.

De benodigde gegevens hiervoor worden door de meeste providers nog niet voor ons gebruikers ter beschikking gesteld. Daar is al veel discussie over geweest en zonder resultaat. Met name de sip gegevens worden niet verstrekt en verder zit je met de diverse vlans zoals TV, Internet en Telefonie.
Even nog los van het feit om de modems op afstand te kunnen uitlezen bij een storing.

Maar verder kan ik niet bedenken waarom dat dan zou moeten, ik kan er geen voordelen in ontdekken. En op mijn vraag aan de mensen die dat gelukt is heb ik nimmer antwoord gekregen.

Wel zeker nuttig is het gebruik van een eigen router erbij, dat heeft alle voordelen en werkt gewoon goed in vrijwel alle gevallen met de DMZ stand ingeschakeld.
Helder! Ik ga m dan als router proberen aan te sluiten. Dank voor alle reacties.
Router instellen bleek zeer eenvoudig. Ethernetpoort vier als WAN-poort geconfigureerd, ip-adres op 192.168.2.1 ingesteld en de WiFi van Tele2-modem uitgeschakeld. Wát een verschil in snelheid en bereik. Kan een goede externe WiFi-router iedere Tele2-gebruiker aanraden.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper