beantwoord

Homeplug met twee poorten

• 17 maart 2019
  • 5 reacties
  • 246 x bekeken

Reputatie 5
Badge +1
Ik gebruik al lange tijd de homeplugs van tele2 om mijn modem met de tv ontvanger te verbinden. Het werkt prima! Ik heb sinds enige tijd een lg smart tv. Die heeft internet nodig. Die homeplug zit er toch, dus ik denk de tweede poort wordt niet gebruikt. Dus kabeltje naar de tweede poort in de homeplug en bij de tv ook een kabeltje naar de tv.
Dit werkt dus helemaal niet.!
Mijn hele netwerk verdwijnt, niks werkt meer. Reset van de modem nodig en alles opnieuw instellen. Nu de tv wel in plaats van op 2,4 GHz op 5 GHz gezet. Is misschien beter. (4 Meter, zien elkaar). Dan maar weer wifi in de plaats van de powerplugs.!
Kunnen bij de powerplugs de tweede poort dus niet gebruikt worden? Waarom zitten er dan eigenlijk twee poorten op?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 18 maart 2019, 13:29

Graag gedaan Theo!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Theo,

Omdat ik het niet 100% zeker weet ga ik nog niet zeggen waar het mogelijk aan kan liggen, ik heb daarom even de vraag doorgespeeld naar iemand die hier meer over kan vertellen. Zodra ik een antwoord van hem heb zal ik het laten weten!
Reputatie 5
Badge +1
Alvast bedankt Kevin.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb antwoord voor je:

Het klopt het dat je de tweede poort niet kunt gebruiken wanneer je de eerste gebruikt voor het aansluiten van je decoder, het modem moet dan twee soorten signalen over één poort sturen en het modem kan dan vastlopen zoals bij jou gebeurd is.

De leverancier van de Tele2 homeplugs leveren nu alleen nog maar behuizing met twee poortjes terwijl ze voorheen behuizingen met één poortje leverden. Het is misschien mogelijk dat 2 apparaten werken op 1 setje homeplugs maar we ondersteunen het niet, als het dus niet werkt hebben we daar geen oplossing voor.

Hopelijk is dit voldoende antwoord op je vragen!

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt Kevin, dan is dat in ieder geval duidelijk. Met gebruik van een poort werkt mijn tv ontvanger in ieder geval prima. Ik ga het dan ook niet meer proberen.
Lekker snel duidelijk antwoord. Positief!
Reputatie 5
Badge +2
Graag gedaan Theo!