beantwoord

Garmin weegschaal connect niet

Ik heb een Garmin weegschaal. Deze wil niet meer connecten met mijn router.

Weegschaal: Garmin Index Smart Scale.
Deze communiceert met de Garmin connect app. Om deze te configureren dien je de weegschaal met het wifi netwerk te verbinden.

Hieronder een beschrijving van hoe je de weegschaal moet configureren.
https://connect.garmin.com/en-US/start/index-scale

Sinds dat ik van tele2 ADSL ben overgegaan naar tele2 glasvezel lukt het niet meer de weegschaal met mijn wifi thuis te verbinden. Ik heb de Technicolor bvn modem van tele2. De weegschaal is niet stuk aangezien de wifi connectie met een ander netwerk (bij vrienden) wel lukt.

Wie weet waar dit aan kan liggen?
Huidige instellingen router:
WLAN Enable: Yes
Interface Enabled: Yes
Power Reduction Enabled: No
Actual Speed [Mbps]: 144
Band: 2.4GHz
WPS Enabled: Yes
Broadcast Network Name: Yes
Allow New Devices: New stations are allowed (automatically)
Security Mode: WPA-PSK
WPA-PSK Version: WPA&WPA2
Channel Selection: Auto
Region: Europe
Channel: 11
Allow multicast from Broadband Network: Yes
WMM: Enabled

Ik heb ook geprobeerd de kanalen op manual te zetten en vervolgens kanaal 1-4 getest. Ook hiermee kreeg ik geen connectie.

icon Beste antwoord door Kevin van Tele2 16 juli 2018, 10:45

Hé Olaf,

Officieel ondersteunen we dergelijke apparaten niet maar ik wil toch even met je kijken of we de oplossing kunnen vinden.

Met welke van de drie methodes probeer je te verbinden?

Groet, Kevin

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Channel: 11

Kun je een andere kanaal kiezen? Tussen 1 en 10?
Heb ik geprobeerd. Ik heb kanaal 1-4 geprobeerd maar ook via deze kanalen lukte het niet
Reputatie 4
Badge +1
Hé Olaf,

Officieel ondersteunen we dergelijke apparaten niet maar ik wil toch even met je kijken of we de oplossing kunnen vinden.

Met welke van de drie methodes probeer je te verbinden?

Groet, Kevin
Hi Kevin, dank dat je de moeite wilt nemen. Ik gebruik de mobile versie. Hierbij gebruik je de app van Garmin. Ik heb de WPS optie ook een keer geprobeerd maar dit lukte ook niet.
Badge +2
Het lijkt erop dat de weegschaal de oude ADSL instellingen van jou lijn nog in zich heeft.

Dit kun je oplossen door de resetknop te gebruiken van de weegschaal. Dan zijn de oude instellingen eruit van de wifi en kan de nieuwe gebruikt worden.

Gebruik hiervoor de WPS knoppen van beide apparaten maar overtuig je er eerst van dat die van de Technicolor ook aan staat, deze staat standaard namelijk uit.

Druk eerst op de knop van de Technicolor en dan die van de weegschaal. Zo zou het dan eigenlijk moeten werken.
De weegschaal is nieuw omdat ik van Garmin een nieuwe weegschaal heb gekregen. De weegschaal heb ik al regelmatig geheel moeten resetten om de verschillende pogingen voor koppelen te ondernemen.

De weegschaal zelf heeft geen WPS knop. Deze zoekt automatisch nadat je de weegschaal reset.

Het vreemde is dat ik de huidige weegschaal met de standaard manier wel bij vrienden met hun router (van KPN) gekoppeld krijg. Dit werkte in 1x zonder problemen. Ik heb meer het idee dat het aan een instelling van mijn router ligt.
Reputatie 4
Badge +1
Dus via de app kun je wel je eigen router terugvinden, je probeert dan te verbinden door het wachtwoord in te vullen maar krijgt vevolgens een foutmelding?
Klopt, de app verbind gewoon met de router. De weegschaal is via bluetooth aan de app verbonden. De app stuurt vervolgens het wachtwoord door naar de weegschaal. Deze zijn wel met elkaar verbonden (de app geeft dit aan) Vervolgens gaat de weegschaal zelf proberen contact met de router te maken. Dit lukt echter niet en komt er een kruis in het scherm van de weegschaal te staan. Vervolgens gaat de weegschaal in slaapstand. Door de weegschaal weer aan te raken gaat hij opnieuw proberen te verbinden, maar dit blijft mislukken.
Reputatie 7
Badge +4
De afstand tussen weegschaal en router is niet te groot?
Die is goed. Heb ik op gelet. Heb met de weegschaal naast de router gestaan.
Reputatie 4
Badge +1
Moet je alle gegevens handmatig invullen of is het een kwestie van de router uit de lijst kiezen en het wachtwoord doorsturen? Ik zou voor het geval je dit nog niet geprobeerd hebt het modem even terugzetten naar fabrieksinstellingen door met een paperclip oid het resetknopjes 10 seconden ingedrukt te houden en daarna het modem ook even 10 seconden stroomloos maken.

Ik hoor het graag als het gelukt is
Je hoeft alleen de router te kiezen en het wachtwoord in te voeren. De rest gaat vanzelf. Modem heb ik al een keer teruggezet. Recent niet meer gedaan. Voor de zekerheid zal ik het anders nogmaals proberen.
Helaas is het niet gelukt. Zowel via mobile als WPS werkt het niet. Hieronder nog wat schermafbeeldingen van mijn telefoon.
Reputatie 4
Badge +1
Ik zie in je modem dat er wel een verbinding geweest is met een garmin apparaat, is dit hetzelfde modem dat je had bij je ADSL verbinding?

Mocht je het nog niet gedaan hebben kun je proberen het modem een reset te geven door het resetknopje achterop het modem 10 seconden in te drukken. Daarmee zal het modem teruggezet worden naar de fabrieksinstelling. Hopelijk lukt het dan wel!

Groet, Kevin
Dit is niet dezelfde modem, dit is een nieuwe. De modem heb ik recent op jou verzoek al een reset gegeven, maar dit heeft helaas geen effect gehad.
Reputatie 4
Badge +1
Dan lijkt het er op dat na de reset er toch even een verbinding is geweest met de garmin, gezien de lijst leeggehaald wordt na een fabriekssreset en er nu wel een Garmin tussen staat maar niet een actieve verbinding heeft.

Waarom het volgens de app niet lukt durf ik niet te verklaren, ik neem ook aan dat al je andere apparaten op wifi wel werken?

Misschien dat Garmin nog een verklaring voor je heeft
Beste Kevin. Ik heb nogmaals met Garmin gesproken. Zij geven aan dat het ook zou kunnen liggen aan de dual band functie van de router. De weegschaal werkt alleen op 2.4 ghz. Als de 2.4 en de 2.5 dezelfde naam hebben dan werkt de weegschaal niet. Kun jij misschien zien of dit bij mij het geval is? Hun advies is er voor te zorgen dat beide een andere naam hebben. Ik hoop dat je me hier nog even bij kan helpen.
Badge +2
Die kun je toch echt moeiteloos zelf wijzigen. Zie voorbeeld. Standaard hebben ze beide overigens al een eigen naam dus ze zijn niet hetzelfde.

Ga naar je modem menu, log in met user, user en klik in de balk op Local Network. Dan op WLAN en als laatste op WLAN SSID Configuration. Je ziet dan de SSID Name van beide en geef er maar een mooie naam aan. Misschien werkt het wel.

Maar zelf denk ik dat je weleens een conflict kan hebben met je bluetooth en wifi, die storen elkaar blijkbaar.

Dank voor de uitleg. Bij mijn router kan ik echter alleen de SSID voor 2.4 GHz vinden. Ik heb hiervan de naam aangepast maar helaas geen resultaat.

Ben bang dat dit pas opgelost is als ik een andere router van een andere provider heb. Daar had ik immers dit conflict wat je aangeeft niet mee gehad. Dank voor de moeite.
Badge +2
Foutje van mij, je hebt de Technicolor en die heeft alleen 2.4GHz.
Maar daarmee vervalt ook het antwoord van Garmin want er is geen 5GHz aanwezig dus geen dual band.
Klopt, dus helaas nog geen oplossing
Reputatie 4
Badge +1
De 2,4Ghz / 5Ghz had ik ook al aan gedacht maar de technicolor werkt inderdaad alleen op 2,4Ghz.

Was dat ook de laatste oplossing die Garmin voor je had?

Groet, Kevin
Ja helaas wel
Reputatie 4
Badge +1
Topic wegens inactiviteit gesloten

Klik hier als je een nieuw topic wil openen.