beantwoord

Gamingrouter aanluiten op tele 2 router werkt niet?

• 26 mei 2018
  • 3 reacties
  • 324 x bekeken

Hallo allemaal!
Ik ben een leek met routers e.d. dus als iemand mij kan helpen? graag!

Ik heb de gamingrouter WRT 32X van Linksys gekocht en deze wil ik koppelen aan de tele 2 modem/router technicolor TG789bvn. Ik heb de internetkabel in de poort internet gedaan van de gamingrouter en de andere kant van deze kabel in een van de vrije poorten op de technicolor van tele 2. Dit staat zo beschreven in de quick start guide. Bij de volgende stap moet ik dus connecten met de gamingrouter d.m.v. het netwerk aanklikken en het wachtwoord invoeren. Dat lukt maar bij de wifi verbinding staat dan internet miss niet beschikbaar. (Dit op telefoon) toch ben ik naar stap 6 gegaan de laatste stap. Daar staat type 192.168.1.1 in a browser to start setup. Als ik dat doe wordt het scherm geladen en kom ik niet in de setup van de gaming router. hij kan geen connectie maken met de router dus ik kan niet de setup afronden en instellingen bekijken e.d. er staat dan neem contact op met uw server company dus tele 2. Ik heb het ook via een laptop geprobeerd. Bij windows staat er in de netwerk problemen oplossen: de Domeinnaam server is mogelijk niet beschikbaar.

Wie weet wat ik moet doen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Gela 27 mei 2018, 09:43

Om te beginnen is dat een prachtige router die je daar hebt. Daar mag je wel enige studie van maken hoe die zo goed mogelijk te gebruiken.

De basis configuratie hiervan begint met de Technicolor (je modem) te vertellen dat er een router aanwezig is in het netwerk en dus de interne router van je modem niet meer mee doet. Er is altijd maar één kapitein op het schip.

Hoe je dat kunt doen heb ik in dit topic beschreven, lees dat eerst eens door en kijk hoever je ermee komt.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Badge +2
Om te beginnen is dat een prachtige router die je daar hebt. Daar mag je wel enige studie van maken hoe die zo goed mogelijk te gebruiken.

De basis configuratie hiervan begint met de Technicolor (je modem) te vertellen dat er een router aanwezig is in het netwerk en dus de interne router van je modem niet meer mee doet. Er is altijd maar één kapitein op het schip.

Hoe je dat kunt doen heb ik in dit topic beschreven, lees dat eerst eens door en kijk hoever je ermee komt.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822
Reputatie 4
Badge +1
Toppie Gela!