externe router Tele2

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Hoe kan ik mijn extern router toevoegen op mijn nieuwe modem want op de oude modem deed hij het wel nog en sinds ik die nieuwe heb doet hij het niet meer als iemamd het weet kunnen jullie een mail achter laten op gekke.baris@hotmail.com
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +5
Dat ligt aan het Modem dat jij gebruikt.

Ik zeg meestal dat je de externe Router op poort 3 of 4 moet aansluiten op het Modem van Tele2 ( de meest rechtse UTP poorten ) de poorten die het dichtst bij de antenne zitten.
Je kunt ook het beste de UTP kabel gebruiken die bij de externe Router zit, die gebruik je om de externe Router mee aan het Modem van Tele2 te verbinden.
Dat is eigenlijk wel alles wat je moet doen, en dan zou het moeten werken.
De SSID (netwerknaam) die het externe Modem uitzend gebruik je dan om mee te verbinden met je apparatuur.

Als het dan werkt, dan kun je het Wifi gedeelte van het Tele2 Modem uitzetten zodat deze niet stoort.
Maar dat is dan voor later, laten we eerst kijken of je de externe Router kunt laten werken/verbinden zoals het hoort.

Gaat dit niet werken, dan is het handig om ook het Modem te vermelden die jij gebruikt.
Dan kun je beter geholpen worden.

En een email versturen naar je privé adres is iets waar ik niet aan begin, want dan zien anderen niet een mogelijke oplossing voor hun probleem mochten ze de zoekfunctie van het Forum gebruiken.

Succes ermee zou ik zeggen.