beantwoord

Eigen router achter modem foutmelding

• 3 maart 2018
  • 4 reacties
  • 544 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Omdat de tele2 modem weinig opties heeft en deze al zo'n 10 jaar oud is heb ik onlangs een ASUS RT-AC51U router aangeschaft.

Deze heb ik achter de modem gehangen, dwz de ethernetkabel van de modem in de nieuwe router geplugt.
De wifi van de tele2 modem heb ik uitgezet.
Vervolgens heb ik de asus router ingestelt. Dit werkt inmiddels en ik heb gewoon wifi via de nieuwe router.

Echter krijg ik de volgende foutmelding:
The WAN IP is not the external IP. External IP-based services will not work.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil namelijk ook graag opendns gebruiken maar krijg het niet werkend, en ik heb het idee dat dat met deze melding te maken heeft.

Mijn dank is groot
icon

Beste antwoord door Gela 3 maart 2018, 13:40

Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil namelijk ook graag opendns gebruiken maar krijg het niet werkend, en ik heb het idee dat dat met deze melding te maken heeft.

Mijn dank is groot

Dit is geen foutmelding maar slechts een mededeling dat het externe ip nummer niet is doorgezet. Je kunt die doorzetten via het menu van je modem. Dit doe je pas nadat je de instellingen in het modem hebt staan zoals jij dat wilt hebben, denk aan vast ip adres, DMZ en wel of geen wifi. Want na opnieuw opstarten van modem en router kom je niet meer in de modem zonder dat je deze volledig reset. Maar je hebt daar dan ook niets meer te zoeken want de Asus heeft nu de volledige controle over het netwerk.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je zal je nieuwe router in de DMZ moeten zetten. Dan worden alle poorten van het Tele2 modem naar je router gestuurd en kun je het daar managen. Gebruik de zoekfunctie van het forum om een stappenplan voor DMZ te vinden. Tele2 moderators kunnen/mogen hier geen verdere ondersteuning in geven i.v.m. security.
Je zal je nieuwe router in de DMZ moeten zetten. Dan worden alle poorten van het Tele2 modem naar je router gestuurd en kun je het daar managen. Gebruik de zoekfunctie van het forum om een stappenplan voor DMZ te vinden. Tele2 moderators kunnen/mogen hier geen verdere ondersteuning in geven i.v.m. security.

@eric bedankt.

Ik heb inmiddels de DMZ instellingen gevonden. Zie de screenshots voor de configuratie.

Het werkt echter nog niet. Wat doe ik fout?

Badge +2

Mijn dank is groot

Dit is geen foutmelding maar slechts een mededeling dat het externe ip nummer niet is doorgezet. Je kunt die doorzetten via het menu van je modem. Dit doe je pas nadat je de instellingen in het modem hebt staan zoals jij dat wilt hebben, denk aan vast ip adres, DMZ en wel of geen wifi. Want na opnieuw opstarten van modem en router kom je niet meer in de modem zonder dat je deze volledig reset. Maar je hebt daar dan ook niets meer te zoeken want de Asus heeft nu de volledige controle over het netwerk.
Oke, bedankt

Ik heb al ingesteld in de modem dat ik geen wifi wil, dmz heb ik ingevuld.

Hoe kan ik dit doorzetten in de modem?