beantwoord

documentatie tele 2 davolink DV-2020

• 28 juli 2018
  • 10 reacties
  • 7250 x bekeken

Goedemiddag,

Ik had een externe router achter mijn davolink DV-2020 zitten.
We hadden wat kuren met de wifi verbinding toen heeft mijn vrouw alles eruit getrokken
en de heleboel gereset. Nu wil ik alles weer goed instellen omdat het bereik van de davolink DV-2020 niet bepaald groot is. Ik kan echter helemaal geen installatie handleiding vinden.

Kan iemand mij deze verstrekken?
icon

Beste antwoord door Nick1 28 juli 2018, 14:45

Is dit wat u zoekt?

http://nl.safe-manuals.com/user-manual/davolink/dv-2020?page=1

Mvg
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 5
Badge
Is dit wat u zoekt?

Mvg
Is dit wat u zoekt?

Mvg

Die had ik ook gevonden dit is echter de DV-2010 ipv de DV-2020.
Toen ik enkele jaren geleden alles goed had gezet had tele2 een istallatiehandleiding.
volgens mij moest de tvdecoder in lan1, een router kon in lan3 of lan 4.

hier is niets meer over te vinden.
Reputatie 7
Badge +4
Hou er rekening mee dat met de gebruikersnaam user en paswoord user slechts een beperkt deel van deze functionaliteit te bereiken is. Wifi aan en uitzetten bijvoorbeeld wel en je eigen router in de DMZ zetten ook.
Reputatie 5
Badge
Is dit wat u zoekt?

Mvg

Die had ik ook gevonden dit is echter de DV-2010 ipv de DV-2020.
Toen ik enkele jaren geleden alles goed had gezet had tele2 een istallatiehandleiding.
volgens mij moest de tvdecoder in lan1, een router kon in lan3 of lan 4.

hier is niets meer over te vinden.

U heeft gelijk, ookal is het de DV-2020 in de titel, het is inderdaad de 2010.
Behoorlijk weinig over te vinden zelfs, Maar ik denk dat u hier misschien iets aan heeft.
https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/davolink-dv-2020-change-port-type-from-tv-to-internet-45744

Voornamelijk dan dit stukje.

Opmerking:
Poorten 1 en 2 zijn vooraf geconfigureerd voor TV - terwijl 3 en 4 is voor internet verkeer dwz aansluiting op een PC.
Ik heb inmiddels alles terug naar de oude situatie.
De verbinding is erg onstabiel. toen een tijdje geprobeerd zonder router en de DV-2020 gereset.
Deze bleek ook erg onstabiel. Kan het aan mijn verbinding liggen of is de modem aan vervanging toe?
Ik zie namelijk in andere topics dat deze modem door een tele2 medewerker als antiek wordt bestempeld.
In navolging van mijn topic van gisteren.

Ik heb inmiddels alles terug naar de oude situatie.
De verbinding is erg onstabiel. Toen een tijdje geprobeerd zonder router en de DV-2020 gereset.
Deze bleek ook erg onstabiel.

Kan het aan mijn verbinding liggen of is de modem aan vervanging toe?
Ik zie namelijk in andere topics dat deze modem door een tele2 medewerker als antiek wordt bestempeld.

*topic verplaatst door moderator naar huidig topic. Dat vinkje betekent alleen dat er antwoord gemarkeerd is door jezelf of een moderator, uiteraard betekent dit niet dat je topic gesloten is of dat je niet meer geholpen wordt*
Reputatie 5
Badge +2
Hé smeesjes,

Handig dat je alvast je klantnummer aan je profiel had toegevoegd, ik heb daarom direct naar de je verbinding gekeken en zie dat de snelheid van de lijn in orde is: 15mbit om 1mbit. Daarnaast zie ik wel een paar fouten op de lijn maar dit valt nog enigzins binnen de marge.

Ik denk dat we daarom beter kunnen beginnen bij een nieuw modem en zal deze voor je opsturen. Je hebt hem binnen 2-3 dagen binnen!

Groet, Kevin
Hé smeesjes,

Handig dat je alvast je klantnummer aan je profiel had toegevoegd, ik heb daarom direct naar de je verbinding gekeken en zie dat de snelheid van de lijn in orde is: 15mbit om 1mbit. Daarnaast zie ik wel een paar fouten op de lijn maar dit valt nog enigzins binnen de marge.

Ik denk dat we daarom beter kunnen beginnen bij een nieuw modem en zal deze voor je opsturen. Je hebt hem binnen 2-3 dagen binnen!

Groet, Kevin

Bedankt, de modem is inmiddels aangesloten en alles werkt naar behoren.

Ik ontving echter vandaag een mail met een prijsverhoging van maar liefst meer dan 25%.
Graag had ik dit van te voren gehoord en jullie kosten bespaart.
Ik ben al jaren een tevreden klant en jullie bieden goede service.

Maar op 1 Augustus een buitensporige prijsverhoging van meer dan 25% melden en deze per 1 september inlaten gaan is bij de beesten af. Dat in een vakantie periode waarin veel van uw klanten 3 weken van huis zijn en dus wel verplicht zijn om deze verhoging minimaal een maand te betalen. Uiteraard snap ik dat er in de loop van de jaren hogere kosten gemaakt worden en dat een abonnement niet voor altijd dezelfde prijs kan blijven. Maar op deze manier denk ik:

#klantenverjagen: Niet omdat het moet maar omdat het kan!
Reputatie 5
Badge +2
Goed te horen dat je nieuwe modem het probleem heeft opgelost.

Wat betreft je tweede vraag/opmerking: De kosten van alle abonnementen worden door deze prijsverhoging gelijk getrokken, als jouw pakket met 25% duurder wordt dan zal je een erg oud abonnement hebben waarbij je toen destijds al een hele mooie deal had. Het feit dat je zoveel extra gaat betalen is natuurlijk niet prettig en ik snap je mening volledig maar je hebt in in elk geval wel jarenlang een veel goedkoper abonnement gehad dan het overgrote deel van de andere klanten.

Hopelijk kun je nog overwegen om toch klant te blijven!

Groet, Kevin
Reputatie 7
Badge +4
Yep, ook glasvezel klanten worden nu allemaal gelijkgetrokken, ga dus ook iets meer betalen. Maar in mijn onderzoekje naar een andere provider blijkt dat eigenlijk alle aanbieders in juli / aug de prijs ruim meer dan de inflatie correctie omhoog hebben gedaan. Ik kom dus zelfs met de prijsverhoging nog steeds uit bij Tele2. Dat is natuurlijk mijn vergelijk voor glas. Ik weet niet hoe dat zit op DSL.