beantwoord

DMZ instellen in de TG789bvn

• 24 februari 2016
  • 4 reacties
  • 742 x bekeken

Ik heb vandaag de TG789bvn geïnstalleerd. Werkt allemaal prima, ook de internetsnelheid is OK.

Echter ik zou graag mijn server (FreeBSD, vast IP ingesteld op de server) als de DMZ willen instellen, alleen komt deze niet in het lijstje waaruit ik kan kiezen te staan. Als ik mijn laptop via de kabel aan de modem hang, dan kan ik deze wel kiezen. Ook de decoder voor de tv kan ik als DMZ kiezen, maar mijn server niet. Ik kan de server overigens wel selecteren als ik portforwards instel.

Hoe kan ik zorgen dat de server wel in de lijst verschijn?
icon

Beste antwoord door Bas2577 29 februari 2016, 10:44

Een server in DMZ zetten is een slecht idee vanwege veiligheidsrisico's. Het beste kun je een routertje erbij kopen die je wel in DMZ zet met het modem en dan op die router enkel de poorten opent die je nodig hebt.

Als je even zoekt op het forum kom je wel bepaalde routermerken tegen die goed samenwerken met het Technicolor modem van Tele2.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Badge +4
Hoi ft.janssen,

Helaas kan ik je niet helpen met je verzoek daar wij van Tele2 het gebruik van een eigen server voor consumenten en zaken als portforwarding niet ondersteunen. Wellicht dat onze community je hier beter bij kan helpen. Je kunt natuurlijk ook de zoekfunctie op het forum gebruiken, wellicht vind je een topic dat je verder kan helpen!

Groetjes Maurice
Badge +5
Een server in DMZ zetten is een slecht idee vanwege veiligheidsrisico's. Het beste kun je een routertje erbij kopen die je wel in DMZ zet met het modem en dan op die router enkel de poorten opent die je nodig hebt.

Als je even zoekt op het forum kom je wel bepaalde routermerken tegen die goed samenwerken met het Technicolor modem van Tele2.
Badge

Sinds gisteren heb ik een 50/5-pakket van Tele2 met het Technicolor modem/router. Hiervoor had ik een ander modem en middels DMZ alles geforward naar mijn eigen router en daar de poort-forwarding geregeld.
Ik heb nu het publieke IP-adres assigned aan mijn router (van Technicolor LAN naar WAN van mijn eigen router) en mijn eigen router krijgt nu netjes het externe IP-adres. Echter als ik een poortscan doe, zie ik dat alle poorten dichtstaan. Op mijn vorige moden (Davolink) werkte dit wel. Moet ik nog iets instellen om de poorten open te zetten? In mijn router staan de poorten die ik wil gebruiken gewoon open.
Badge +4
Hoi timovd,

Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen topic aan te maken voor je vraag? Je zit nu namelijk in het topic van iemand anders en dat kan ertoe leiden dat zaken erg onoverzichtelijk worden. Nu is in dit geval de vraag van TS beantwoord en zal ik het topic ook sluiten.
Je kunt een topic aanmaken door op "stel een vraag"te klikken.

Ik zie je graag terug in je eigen topic!

Groetjes Maurice