beantwoord

Decoder maakt geen verbinding via mijn netgear router

• 30 juni 2018
  • 5 reacties
  • 12530 x bekeken

Goedendag allemaal,

Om de een of andere reden kan mijn decoder geen verbinding maken en dus kan ik geen TV kijken.

Mijn opstelling is als volgt:

Modem: TG789bvn
Wlan uitgezet en mijn netgear router onder game/sharing gegooid zodat ik een juiste NAT type krijg.

Poort 1 gaat naar mijn netgear router
Poort 2 gaat naar een switch (komt later nog een smart tv op) en vervolgens via de switch naar de decoder op de slaapkamer (werkt).

Modem Netgear R7000
Runt 2 wifi netwerken 2,4 en 5 ghz.
Poort 1 gaat naar een switch in de woonkamer. Op de switch zit mijn PS4, apple TV en de decoder.

Het rare is dus dat alles werkt, overal verbinding en internet, alleen de decoder bij de TV blijft zeuren dat deze geen verbinding kan maken.

Heeft iemand enig idee welke instelling ik nog aan zou kunnen passen om ook de decoder aan de praat te krijgen?

alvast bedankt

gr,

Maarten
icon

Beste antwoord door Rena Chan 30 juni 2018, 19:28

IPTV werkt op een aparte VLAN en niet via je "normale" internet verbinding.

Tenzij je netwerk zo kan instellen dat je apparatuur (router en switches) beide vlans ondersteunt, zou je je TV decoder rechtstreeks met de modem moeten verbinden, of met een verbindingsset.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
IPTV werkt op een aparte VLAN en niet via je "normale" internet verbinding.

Tenzij je netwerk zo kan instellen dat je apparatuur (router en switches) beide vlans ondersteunt, zou je je TV decoder rechtstreeks met de modem moeten verbinden, of met een verbindingsset.
Hoi @Rena Chan,

Bedankt voor je snelle reactie! Op de Netgear router kan ik wel een VLan bridgen, alleen ik weet niet welke settings ik dan moet gebruiken. Is daar een standaard voor van Tele2? Of kan ik die uit de andere router retreiven?
Reputatie 7
Badge +4
Is alleen te doen voor de betere hobbyist. Tele2 geeft hier geen support op. Tv decoder moet rechtstreeks aan het modem. Maar.....
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/decoder-via-switch-werkt-wel-60958
kun je de switch ook voor de router plaatsen ? deze geven normaal de vlans wel gewoon door.
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten