beantwoord

De pc aansluiten op de smart tv..hoe

• 2 februari 2015
  • 53 reacties
  • 10086 x bekeken

Internet voor pc en smart tv gaan via de router
Nu wil ik de pc aansluiten op smart tv
Gaat dit via decoder of router .. of kan het niet ?

groet
Jan
icon

Beste antwoord door jlthkoch 2 februari 2015, 15:39

Internet voor pc en tv moet je beiden op het Tele2-modem aansluiten. Of inderdaad via een externe router. (Beiden via poort 3 en 4 van het modem)

De eventuele TV-decoder (als je interactieve TV hebt van Tele2) gaat via poort 1 of 2 van het modem. (Kan niet op een externe router)

Om de PC aan te sluiten gebruik je waarschijnlijk een seriële ingang op de TV? Maar als het goed is zou dit in de gebruiksaanwijzing van de TV moeten staan.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

53 reacties

Reputatie 7
Internet voor pc en tv moet je beiden op het Tele2-modem aansluiten. Of inderdaad via een externe router. (Beiden via poort 3 en 4 van het modem)

De eventuele TV-decoder (als je interactieve TV hebt van Tele2) gaat via poort 1 of 2 van het modem. (Kan niet op een externe router)

Om de PC aan te sluiten gebruik je waarschijnlijk een seriële ingang op de TV? Maar als het goed is zou dit in de gebruiksaanwijzing van de TV moeten staan.
Reputatie 7
Badge +5
Maak je keuze
Klinkt wat kortaf, voor "we" hier hebben uitgevonden welk apparatuur je wilt koppelen zijn we een paar dagen verder.
Als je iets gevonden hebt, vraag dan gerust door.
Ok , bedankt
Als ik het goed begrijp dan is het beeld van de pc op de smart tv via een ingang op de tv
Ja, ik neem aan dat het met draad via de hdmi of draadloos kan gaan, maar ik dacht aan aansluiting via de tele2 configuratie?..maar dat kan blijkbaar niet.
Badge +5
Ligt eraan wat je wilt. Als je je tv als monitor wilt gebruiken dan simpelweg HDMI, VGA of Component ingang gebruiken.

Wil je bestanden (zoals films, foto's etc) openen op je tv van je pc dan wordt het een lastig verhaal. Hiervoor zul je een eigen router moeten aanschaffen en aan het Tele2 modem hangen en achter de nieuwe router je tv en pc etc. Dit omdat de Tele2 modems niet alles ondersteunen. Met een eigen router maak je een apart netwerk (bedraad en draadloos) en de modem van tele2 wordt dan enkel voor internet toegang gebruikt.
Kan ook een hdmi kabel van 10 meter gebruiken, dan zou het tv scherm als monitor gebruikt kunnen gaan worden
Wel leuk voor racespellen...
Bedankt.
Blijkbaar zit de PC toch in een netwerk met de Panasonic smart tv...per ongeluk op gestuit.
Die Windows mediaplayer op de pc kan als mediaserver dienen las ik en vanuit de windowsmediaplayer heeft de smart tv verbinding gemaakt.
Het gaat om films/video af te spelen op de smart tv in eerste instantie, dat wou ik hier op het forum vragen.
Heel de media inhoud van de windows mediaspeler is te kiezen op de smart tv..werkt super zo te zien.
In ieder geval video vanuit de de pc naar de tv ..dat is gelukt.
Reputatie 7
Badge +5
Vraag dan aan jou die hier vaker gesteld word.
Kun je nu andersom ook tv op de pc krijgen (opnemen)
Dat zou via die windows media center kunnen gebeuren zoals ik het zie
Komt een foutboodschap voor instelling live tv : het tv signaal kan niet worden geconfigureerd omdat er geen tv tuner is gevonden. Controleer of de tuner juist is geinstalleerd.......

Die tuner instelling zou dan via de smart tv gaan ? ...
Verdere info ..
To record TV in Media Center, you need two things:

•A TV tuner (a device that connects to your computer through an internal expansion slot or an external expansion port).
•A TV signal source (such as from a TV antenna or a cable TV jack).

Die tv tuner kan je dat instellen op de smart tv?
Reputatie 6
Badge +5
Blijkbaar zit de PC toch in een netwerk met de Panasonic smart tv...per ongeluk op gestuit.
Die Windows mediaplayer op de pc kan als mediaserver dienen las ik en vanuit de windowsmediaplayer heeft de smart tv verbinding gemaakt.
Het gaat om films/video af te spelen op de smart tv in eerste instantie, dat wou ik hier op het forum vragen.

Op zo'n antwoord zat ik net na te denken, want ik heb geen smart-tv maar wel
een 'smart' PlayStation3. 😉 Daarbij kan ik ook films (&muziek) vanaf mijn laptop
streamen naar de playstation. Dit werk zowel bedraad & draadloos.
Ik meende al dat zoiets naar een smart-tv ook zou moeten willen.
Trouwens, mooi dat je het voor elkaar hebt. Veel plezier ermee.
Je kunt ook een Youtube app op je tv zetten. Werkt op mijn playstation
ook heel goed. Ook HD, nog mooier dan hd tv van Tele2 zelf. :)
(Alleen gebruik ik nu DivX media server, die van win media player liep af en toe niet lekker)
Enne...Die andersom vraag slaat nergens op. Nee dat kan niet! 😉
Reputatie 7
Badge +5
Enne...Die andersom vraag slaat nergens op. Nee dat kan niet! ;)
Jouw antwoord nog minder :P
Uit het antwoord van @janamdo blijkt, niet op de " andersom" manier, en ook waarom niet.
Ik kan met mijn hometheater ook films opnemen, rechtstreeks met hdmi uit de settopbox, vandaar dat die gedachte in me opkwam 😉
Reputatie 6
Badge +5
Jouw antwoord nog minder :P

Nou bedankt hoor. ;)
Rechtstreeks vanuit settopbox naar pc zijn ook wel oplossingen voor.
Trouwens, jij kan hd content van settopbox opnemen zonder hdcp problemen?
Ik meende dat dat alleen met sd video via scart kon?

@janamdo: Nee zo kan het sowieso niet.
MediaServer werkt natuurlijk maar 1 kant op, niet om een signaal van tv naar pc te krijgen.
De tuner waar ie om zoekt is een tv-tuner kaart voor in je computer waarmee je tv
kunt kijken op de kabel & analoge tv van sommige glasaanbieders. 🙂
Je een film opnemen vanaf de tv of via die popcorn time torrent
Gewone video gaat goed met die mediaserver, maar de films van popcorn zit ondertiteling aan vast
Gaat toch niet nog niet goed via de windows mediaspeler en popcorn en Panasonic tv om de film met Nederlandse ondertiteling op de Panasonic tv te krijgen
Troep eigenlijk die popcorn time omdat er nu niet de windows mediaspeler geselecteerd kan worden als speler inde nieuwste versie als ik het zo bekijk is het een eigen media speler.
Mirror screen is ook nog een functie in Panasonic : het scherm van de smartphone of de PC? in het scherm van de panasonic ?
Reputatie 6
Badge +5
Van smartphone en tablet die dat ondersteunen. Met Miracast meen ik.
Je kunt voor popcorn & andere video beter je pc video uit in plaats van in je monitor
rechtstreeks in je tv. Heeft ie geen pc ingang? 2 videokaarten in pc is ook een optie:
1 beeld op de monitor met je lijst flims, en andere beeld op je Panasonic met de video.
En als je pc hdmi uitgang heeft is een lange kabel nog de beste optie. :)
Van popcorn naar media server naar tv is wat teveel gevraagd. 😉
Van popcorn naar media server naar tv is wat teveel gevraagd.

Ja, inderdaad .. het is gewoon wat improviseren met die gratis rotzooi om het te zien te krijgen op de smart tv
Bedankt voor de tips..pc ingang heeft de tv niet ..blijkbaar is dat de hdmi ingang
Via een app met mirrorscreen op de tv zou ook nog kunnen,tenminste als de app er is en de goede smartphone.
Het is een grote bende geworden met al die standards ..als consument moet je er maar wijs uit zien te worden
:8
Reputatie 6
Badge +5
Een zootje films downloaden naar een losse harde schijf en die
dan vol films op de usb van je tv is ook nog een optie. :)
Die tv's kunnen wel steeds meer formaten afspelen.
Je kunt ook in een winkel een dvd stelen, die werkt wel....... en je doet precies hetzelfde......:S
Reputatie 6
Badge +5
Er zijn ook talloze legale films te downloaden hoor. 🙂
Tuurlijk, maar die zie je dagelijks op TV.... minder interessant. Jammer dat zoveel mensen het illegale downloaden goedpraten, met de meest kromme smoezen. Het is en blijft diefstal.
Ja jij kan zeggen kromme smoezen, maar iedereen praat uit zijn eigen situatie
De films hebben al lang genoeg inkomsten gegenereerd ..en deel maar eens wat en heb geen financiele ruimte om maar steeds films te gaan huren.
Deze hele maatschappij/wereld zit vol oneerlijkheid..en een film kijken doe je niemand kwaad mee.
Reputatie 7
Als het een antieke film is wel. Maar als de film net uit is (of nog niet) dan heeft het alleen nog maar geld gekost. Met het downloaden van dergelijk materiaal doe je wel degelijk iemand kwaad, want als er geen (of onvoldoende) geld verdiend wordt met een film, komen er uiteindelijk geen nieuwe films meer uit.

Dat deze hele maatschappij vol oneerlijkheid zit is zeker waar, maar niemand verplicht jou daaraan mee te doen. Het is een keuze.

Maar ik zal niet zeggen dat ik nooit wat download, want dat is zeker niet zo. Maar als hetgeen ik gedownload heb de moeite waard is, dan koop ik daarna wél het origineel.
Daar is nog nooit sprake van geweest een afname in filmprodukties ..het aantal films zijn alleen maar toegenomen.
De normale gang van zaken is dat iemand een film huurt of koopt of naar de bios gaat , maar dat kan individueel verschillen door omstandigheden dat iemand het niet kan.
Als je te eerlijk bent kan jezelf tekort doen als je in een oneerlijke situatie zit..snap je het nog
Helaas is het niet zo zwart wit .

:8
Reputatie 6
Badge +5
Maar ik zal niet zeggen dat ik nooit wat download, want dat is zeker niet zo. Maar als hetgeen ik gedownload heb de moeite waard is, dan koop ik daarna wél het origineel.
Dat doe ik af en toe ook, zeker nu met blu-ray's. :)
Maar ik heb hier ook nog heel veel orginele videobanden liggen
die ik wel gekocht heb, en van een aantal daarvan heb ik wel
een betere versie gedownload.
En wat anderen daarvan vinden: You can't please everyone. ;)
En dan heb ik het niet over mensen die de hele dag nieuwe films
naar binnen trekken op meerdere computers.....
Reputatie 7
Heb je daar onderzoek naar gedaan? Het is niet meer dan logica dat als de inkomsten minder worden er in ieder geval minder nieuwe films uit komen.

Als iemand geen geld heeft voor bepaalde zaken dan zijn bepaalde zaken niet mogelijk. Net zoals dat je géén auto gaat stelen als je geen geld hebt voor een auto, is het niet hebben van geld voor bepaalde zaken geen excuus!

TE eerlijk bestaat niet, je bent eerlijk of je bent het niet. Zo zwart-wit is het dus wel degelijk!

Een oneerlijke situatie kan gebeuren, maar dan moet je de schade verhalen op de veroorzaker van die situatie. Ik neem aan dat je niet benadeeld bent door de filmindustrie, dus waarom moeten zij schade leiden van jouw "oneerlijke situatie" ?
Daar is nog nooit sprake van geweest een afname in filmprodukties ..het aantal films zijn alleen maar toegenomen.
De normale gang van zaken is dat iemand een film huurt of koopt of naar de bios gaat , maar dat kan individueel verschillen door omstandigheden dat iemand het niet kan.
Als je te eerlijk bent kan jezelf tekort doen als je in een oneerlijke situatie zit..snap je het nog
Helaas is het niet zo zwart wit .
Reputatie 7
Dat heb ik ook wel gedaan. De DVD-versie van een film die ik al betaald had op video downloaden. Je hoeft uiteraard niet dubbel te betalen voor dezelfde film. Je kunt ook voor de lange weg gaan en je eigen videobanden op DVD gaan zetten, maar dit lijkt me geen probleem.

Ik heb ook wel eens een originele CD die beschadigd was gedownload. Maar dat lijkt me ook eerlijk.

Je kunt het inderdaad niet iedereen naar de zin te maken en je kunt gerust wel eens iets downloaden, maar als je alleen maar (het nieuwste van het nieuwste) download dan breng je de industrie schade toe en daar heeft niemand wat aan. Daardoor komt er minder nieuws uit.
Dat doe ik af en toe ook, zeker nu met blu-ray's. :)
Maar ik heb hier ook nog heel veel orginele videobanden liggen
die ik wel gekocht heb, en van een aantal daarvan heb ik wel
een betere versie gedownload.
En wat anderen daarvan vinden: You can't please everyone. ;)
En dan heb ik het niet over mensen die de hele dag nieuwe films
naar binnen trekken op meerdere computers.....
Reputatie 7
Badge +5
LOL, een film downloaden nu is wat vroeger KaZaa met muziek was.
Iedereen over de rooie dat KaZaa verboden werd en nu word je als crimineel bestempeld omdat je een filmpje download.