vraag

Comtrend router + USB drive + samba account

• 2 mei 2017
  • 4 reacties
  • 843 x bekeken

• Durft te posten
  • 1 reactie
Ik heb de USB-schijf aangesloten (Comtrend router, vi-3223u), volgende:

1. Open Advanced Setup -> Storage Service -> Samba Security Mode "On".
2. Daarna naar User Accounts, klik op Add en ... geen reactie, niks gebeurt.
3. Ik kan geen Samba gebruikers toevoegen. Dus geen toegang over samba naar \\192.168.1.1\USBxxx.

No account = no access.

Vraag:
1. Wat moet ik doen om een SAMBA-account te maken?

Telefonische ondersteuning was nutteloos, ze me op het forum doorgestuurd.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Badge +2
De USB poort op de modems van Tele2 werken niet voor ons als gebruikers. Die is in de software uitgeschakeld. De nieuwe ZTE bijvoorbeeld heeft helemaal geen USB poort meer.

Een oplossing is om een eigen router erbij te zetten die deze functie wel ondersteund of je vindt een simpele NAS en je zet die in je netwerk. Uit de externe HDD kun je de schijf uithalen en daarvoor gebruiken.
Hmmm...

Wanneer USB-drive is aangesloten op modem, werkt de schijf goed. Modem ziet het. Ik kan verbinding maken vanaf het netwerk, als SAMBA-security is "off":

Met security "on":

Daarom zijn USB-poorten niet uitgeschakeld. Bovendien vond ik gebruikershandleiding voor de Oostenrijkse Tele-2 Comtrend-modem. En het heeft veel meer instellingen ...
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Kons,

Ik denk dat het gewoon niet aan staat in onze versie van de firmware. Ook met mijn admin account kan ik het niet aanpassen.

Dus helaas gaat de functie niet werken ik denk dat een eigen router de beter optie is.

Groeten,

Jeroen M
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper