beantwoord

Cleverdog Smart WiFi Camera wil niet verbinden

• 8 maart 2019
  • 24 reacties
  • 741 x bekeken

Gisteren een Cleverdog Camera/babyfoon gekocht. Kan echter geen internettoegang krijgen als ik hem heb aangesloten. Er staat in de gebruyiksaanwijzing dat je bij bezit van een Experiabox van KPN de beveiliging moet omzetten van WPA/WPA2 naar WPA2 only. Tele 2 heeft echter andere instellingen en kan/wil mij niet vertellen hoe ik met mijn camera verbinding kan maken met WiFi. Heeft iemand een oplossing? Om nou voor een camera over te moeten stappen naar een andere provider is toch ook weer zo wat...
icon

Beste antwoord door Cypher 9 maart 2019, 14:01

Nou kijk eens aan problem solved, jammer dat Tele2 het niet ondersteund maar zoals je ziet kan het gewoon met wat hulp.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Volgens mij moet je gewoon het Wifi protocol kunnen veranderen, maar dan is het wel handig om te weten welk Modem jij hebt (merk+type nr)
Volgens mij moet je gewoon het Wifi protocol kunnen verandeten, maar dan is het wel handig om te weten welk Modem jij hebt (merk+type nr)Hoi Cypher. Het modem is een DAVOLINK, Typenr DV-2020
Reputatie 7
Badge +5
Als het goed is log je in en dan zou je in de linkerkant op Wifi moeten kunnen klikken, daar zou je een ander kanaal/SSID/Protocol moeten kunnen wijzigen.
Ikzelf kan dat niet voor je nakijken, maar probeer dat eens.
Kom je er niet uit dan zul je moeten wachten totdat een ander Forum lid je kan helpen of een medewerker van Tele2.
In de bijlage het voorbeeld van de instelling die ik heb geprobeerd, WPA2-PSK. Die werkt dus niet. Ik kan ook kiezen uit Open, Shared, WPA-PSK, Mixed WPA2/WPA-PSK. De laatste is normaal de standaard instelling hier.
Reputatie 7
Badge +5
Zet AES eens op TKIP.
Tja... werkt. Als ik in de huiskamer blijf met mijn camera. Hij gebruikt dan mijn standaard WiFi-verbinding en die heeft niet zo'n sterk signaal. Heb een WiFi-versterker voor in het stopcontact maar of ik 'm via die kan laten lopen... Die doet het namelijk nu niet meer met de veranderde instellingen
En das jammer, want de camera moet in de keuken als we er niet zijn om de hondjes in de gaten te houden. Nou mis ik wel de antenne van mijn modem.. misschien zou dat helpen?? Of een nieuw modem??
Reputatie 5
Badge +1
Heb je de antenne eraf gehaald?
Reputatie 7
Badge +5
Tja... werkt. Als ik in de huiskamer blijf met mijn camera. Hij gebruikt dan mijn standaard WiFi-verbinding en die heeft niet zo'n sterk signaal. Heb een WiFi-versterker voor in het stopcontact maar of ik 'm via die kan laten lopen... Die doet het namelijk nu niet meer met de veranderde instellingen

Mooi zo hebben we hem iig werkend gekregen.
Wat het bereik betreft daar kan ik weinig aan veranderen, ja wat theocoppes zei misschien.
En nu het protocol verandert is moet je de wifi versterker denk ik aanpassen.
Reputatie 5
Badge +1
Wifi zonder Antenne kan echt niet.
Heb je de antenne eraf gehaald?Ja, heel lang geleden voordat ik een smartphone kreeg.. PC staat boven en het bereik was kl.., toen heb ik een netwerkkabel aangesloten en de antenne verwijderd en die is nu kwijt.
Reputatie 7
Badge +5
Jawel hoor, maar dan zit hij in het Modem, het is iig not don om hem eraf te nemen als er een externe antenne op hoort te zitten.
In dit geval hoort er dacht ik een op te zitten, en ook al heb ik nooit een Tele2 Modem in bezit gehad is een Modem een Modem en werken ze allemaal globaal hetzelfde.
Anders had ik de T.S. niet kunnen helpen.
Wifi-versterker aanpassen... Howwww???? Heb een MAGINON Netwerkversterker WLR-755 AC. Geen idee.........
Reputatie 7
Badge +5
Tele2 bellen en een antenne op laten sturen is denk ik de beste weg, verder wil ik nog wel even naar je versterker kijken maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Ik post het dan wel als ik er aan toe kom.
Of misschien kan een ander je weg wijs maken in de tussen tijd.
Maar goed je Modem is nu igg goed geconfigureerd en je cam werkt.
Reputatie 5
Badge +1
https://goo.gl/images/pzEZQq
Reputatie 5
Badge +1
Jammer, ik heb ook geen antenne meer. Alle oude rommel opgeruimd. Bij de nieuwe zit de antenne ingebouwd.
Tele2 bellen en een antenne op laten sturen is denk ik de beste weg, verder wil ik nog wel even naar je versterker kijken maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Ik post het dan wel als ik er aan toe kom.
Of misschien kan een ander je weg wijs maken in de tussen tijd.
Maar goed je Modem is nu igg goed geconfigureerd en je cam werkt.
Ja, hartelijk dank voor je hulp tot nu toe!! En fijn weekend.😃
Reputatie 7
Badge +5
Geen dank hoor, altijd leuk om het op afstand voor elkaar te krijgen.
En jij ook een prettig weekend toegewenst.
HEB DE ANTENNE TERUGGEVONDEN, EUREKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu zelfs WiFi in de keuken met de kamerdeur dicht! Ga nu checken of de camera het wil doen in de keuken, ik ben hoopvol..
Reputatie 7
Badge +5
Nou ik ben benieuwd, als het goed gaat hoef je ook je versterker niet te gebruiken.
Reputatie 5
Badge +1
Mooi toch!
Reputatie 5
Badge +1
Zit de antenne met een schroefje vast? Ik heb een herinnering dat de kwaliteit omhoog ging nadat er een plaatje onder het schroefje kwam zodat de antenne iets langer werd.
En alles werkt!!!
Reputatie 7
Badge +5
Nou kijk eens aan problem solved, jammer dat Tele2 het niet ondersteund maar zoals je ziet kan het gewoon met wat hulp.