beantwoord

Chromecast (tweede generatie) laten werken/communiceren met Tele 2 modem/router

• Is lekker bezig
  • 8 reacties
Beste mensen van het forum,

De klantenservice heeft me aangeraden via deze weg hulp te zoeken. Ik heb gisteren voor mijn verjaardag een Chromecast gekregen. Het lukt mij niet om deze te laten werken, via mijn wifi, met zowel mijn windows 7 laptop als mijn android telefoon.
Heeft iemand ervaring met een Chromecast?
Hoe laat ik mijn wifi geen obstakel vormen?
Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet

icon Beste antwoord door Rick van Tele2 28 december 2015, 16:18

Hoi ArnoutZ,

Bedankt voor jouw privébericht. Het nieuwe modem is onderweg hoor!

Groetjes,
Rick

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Welk modem heb je ?
Voor de 2e generatie Chromecast moet de wifi op 5GHz staan
De Davolink 2020.

Om het op 5 ghz te zetten moet ik zeker inloggen op de modem? En ik heb een probleem als ie alleen maar 2,4GHz aankan zeker...?
Reputatie 4
Badge +3
Hi ArnoutZ,

Het klopt niet helemaal wat Bombarie zegt. De nieuwe Chromecast kan op 5GHz, maar het is geen vereiste. Nu heb ik thuis een zeer sterke externe router, waardoor hij misschien wel goed op 2,4 werkt (alleen getest, want op 5GHz werkt het een stuk sneller). Heb je toevallig een spatie in jouw SSID staan? Dat wil ook voor problemen zorgen met de Chromecast 2.
Overigens, we ondersteunen dit niet vanuit Tele2, maar ik wilde je deze suggestie toch even geven. Mocht het niet werken dan hoop ik dat de community meer tips voor jou heeft 🙂

Groetjes,
Rick
Reputatie 7
Badge +4
Als je de Tele2 (2.4 ghz) router gebruikt + een 5ghz eigen router, dan moet je telefoon en de chromecast op hetzelfde 2.4 Ghz SSID laten connecten. Als eenmaal e.e.a. is geinstalleerd kun je de telefoon weer op 5Ghz SSID zetten.
Rick, Bedankt voor je tip.

Er staat inderdaad een, zelfs 2, spaties in mijn naam van het netwerk. Nu probeer ik in te loggen in mijn router om de naam te wijzigen, maar ben ik waarschijnlijk het wachtwoord/gebruikersnaam vergeten...?! ARgh. Maarrrr, harde reset via de router zelf en dan is het inloggen met user? Admin? Iemand een idee wat het standaard wachtwoord is?

Dan is mijn plan nu: naam wijzigen, zonder spatie; nog een keer proberen. Als dat niet lukt, alles op 2,4 zetten en proberen. Als dat niet lukt, alles op 5 zetten en proberen. Als dat niet lukt, dan is mijn verrjaardagscadeau geen succes...
De standaard usernaam/wachtwoord zijn allebei user. Als je dit nooit gewijzigd hebt, is een harde reset misschien nodig.
.... is een harde reset misschien niet nodig 😠
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt voor je hulp, WhTurner 😃 Ik ben benieuwd of het gaat werken zo, ArnoutZ. Laat je het even weten?
Hoi allemaal,

De naam van mijn netwerk heb ik veranderd naar een naam zonder spatie, daarna heb ik alles op 2,4 ghz gezet. Vervolgens werkt alles zo ongeveer. Want, nu heb ik het werkend, maar de grap is dat mijn 'backdrop' plaatjes, de screensaver zegmaar, die synchroniseert met al mijn foto's en allerlei clouddiensten. Maar als ik Youtube open via de chromcast app en het icoon aantik om het op de tv te laten verschijnen zit ik met een melding op het scherm.

De melding zegt heel simpel: Verbinding maken met ChromcastXXXX. En dan kan je wachten tot je een ons weegt maar er gebeurt niets.... 😢

Spotify werkt wel.
Backdrop werkt.
Andere apps niet.
Ook iets als de functie van mirror je smartphone scherm....werkt helaas niet.

Als alles op 2,4 Ghz zit en met elkaar praat, waarom verstaan ze elkaar in bepaalde gevallen niet?

Groet,

ArnoutZ
Reputatie 4
Badge +3
Hi ArnouZ,

Het lijkt erop dat je te weinig bandbreedte hebt. Mirror verbruikt overigens erg veel data (vooral intern). Heb je de mogelijkheid om een https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/externe-router/]externe router[/url] aan te schaffen die op 5GHz werkt? Let wel dat je bij goedkopere 5GHz-routers vaak wel binnen dezelfde kamer aanwezig moet zijn om daar goed gebruik van te kunnen maken. Als dit geen oplossing is, wil ik je wel een nieuw modem opsturen. Die ondersteunt geen 5GHz, maar ik verwacht dat YouTube e.d. wel werkt als je dat modem goed instelt. Laat je het mij even weten?

Groetjes,
Rick
Reputatie 7
Badge +5
Rick van Tele2 schreef:

Het klopt niet helemaal wat Bombarie zegt.

:?
Hoi Rick,

Laten we dat maar doen dan. Een nieuwe modem doet wellicht wonderen. Welke gegevens moet ik je geven wil dit gaan werken?

Met vriendelijke groet,

ArnoutZ
Reputatie 4
Badge +3
Stuur maar even jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer via een privébericht als je wilt. Dan zorg ik dat het modem jouw kant op komt 🙂

@Bombarie: Ja, ik had het over het 5GHz en 2,4GHz, dat het op allebei werkt 😉 Kleinigheidje, maar het is wel fijn voor de TS om dat te weten.
@Iedereen: Bedankt voor jullie bijdragen 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Hoi ArnoutZ,

Bedankt voor jouw privébericht. Het nieuwe modem is onderweg hoor!

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,

Mooi geregeld, we gaan kijken of het gaat werken.

Grt,

ArnoutZ
Hoi Allen,

Het probleem bij mij is opgelost. De discussie kan wat mij betreft gesloten worden.

De oplossing ligt in de nieuwe modem. Chromecast is een mooie gadget, voor iedereen een aanrader. Wie is de mol terugkijken doe je niet op je laptop op schoot, nee je hebt de NPO app en je ziet het in HD op je tv verschijnen, best wel heel nice.

grt

ArnoutZ
Reputatie 4
Badge +3
Fijn om te horen, ArnoutZ. Veel streamplezier! 🙂