beantwoord

Chromecast kan geen verbinding make met de wifi

  • 29 June 2020
  • 15 reacties
  • 8917 x bekeken

Chromecast aangesloten op tv, app geinstalleerd van google en alles gaat goed tot dat hij wifi verbinding moet maken. De melding is: kan geen verbinding maken met wifi. Geprobeerd in te loggen in modum wat ook niet mogelijk is aangezien AP-isolatie volgens informatie uitgeschakeld moet zijn. Zelfs de klantenservice kon mij niet helpen. Alleen het advies modem resetten maar ik heb meer apparaten zoals ipad en telefoon ingesteld op wifi  en vind het lastig en moeilijk om dat opnieuw te moeten instellen. Wie heeft er raad?

icon

Beste antwoord door Metafoor 8 July 2020, 09:30

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 5

Geweldig dat zoonlief het heeft gefixt uiteindelijk, de held! :muscle_tone4: En @pipodeclown en @Jacco , dank voor het meedenken toppers! Bedankt voor het updaten @Metafoor Mocht je nog ergens anders tegenaan lopen, je kan altijd terecht op onze Community! 

Groetjes, 

Rox

Nou zoon heeft het voor elkaar gekregen.Wifi signaal was niet sterk genoeg bij de tv. Modem verplaatst en het was voor elkaar. Dank voor de reacties.

*** Moderator edit: Lees meer over dit onderwerp in 👉 de Wiki ***

 

Reputatie 7

Tele2 biedt de verbinding en eventueel met de WiFi dekking, maar de Chromecast is een product van een andere partij. Je zoon zou met een laptop/tablet/telefoon op de plek van de tv kunnen kijken of het WiFi netwerk daar sterk genoeg beschikbaar is (even testen welke snelheid je haalt vlak bij de tv).

Nee ik weet niet zeker of het WiFi signaal sterk genoeg is in de huiskamer.Misschien een wifi versterker plaatsen is nog een optie. Een foto plaatsen is iets teveel gevraagd van mij. Dinsdag komt mijn zoon op bezoek en ik denk dat hij maar moet kijken hoe of wat. Hij heeft er meer verstand van dan ik. Maar als zelfs de klantenservice van tele2 mij niet kan helpen zal het moeilijk worden. Alvast bedankt voor je adviezen.

Reputatie 7

Cromecast gereset maar jammer genoeg niet gelukt om de wifi te verbinden. Als ik de modem van de stroom afhaal en dan weer aansluit moet ik dan het wifi netwerk weer opnieuw instellen op al mijn apparaten?

Het probleem lijkt toch echt te zitten in het verbinden van de Chromecast met je WiFi. Tijdens het stappenplan voor het instellen van de Chromecast, zou je een foto kunnen plaatsen van het resultaat op je tv nadat je de Chromecast hebt proberen te laten verbinden met je WiFi?

En weet je zeker dat je WiFi signaal sterk genoeg is in de ruimte waar je de Chromecast plaatst?

Reputatie 7

Cromecast gereset maar jammer genoeg niet gelukt om de wifi te verbinden. Als ik de modem van de stroom afhaal en dan weer aansluit moet ik dan het wifi netwerk weer opnieuw instellen op al mijn apparaten?

Nee, apparaten blijven proberen te verbinden tot het WiFi netwerk weer beschikbaar is, oftewel zodra je modem klaar is met de reset.

Reputatie 6
Badge +4

Nee hoor, zolang je de modem niet reset gebeurd dit niet.

Cromecast gereset maar jammer genoeg niet gelukt om de wifi te verbinden. Als ik de modem van de stroom afhaal en dan weer aansluit moet ik dan het wifi netwerk weer opnieuw instellen op al mijn apparaten?

Reputatie 6
Badge +4

Oh dat is lastig, ik hoor vaker dat Apple producten wel eens problemen hebben met Google producten. Zou niet mogen, maar gebeurt toch.

Jacco jammer genoeg heb ik geen Android toestel maar bedankt voor de tip.

Reputatie 6
Badge +4

Probeer het anders eens met een Android toestel mocht je deze hebben. Vaak lost dat het probleem op. 

De iPad is met wifi verbonden maar de chromecast kan de wifi niet vinden. Ik zal proberen uw raad op te volgen om de chromekast opnieuw in te  instellen. Hopelijk gaat dat lukken.U hoort nog of dat gelukt is. Alvast bedankt.

Reputatie 7

Dus het probleem is dat je iPad niet met je WiFi verbindt of de Chromecast niet met de WiFi verbindt? Het is gemakkelijk te testen of de iPad is verbonden, even controleren of je internet werkt. Indien de Chromecast niet is verbonden, dan zijn er stappen niet goed gegaan en moet je deze opnieuw volgen.

https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl#:~:text=Vanaf%20het%20Chromecast%2Dapparaat,voor%20opnieuw%20opstarten%20wordt%20gestart.

App geïnstalleerd van Google? Zou je kunnen aangeven wat je precies hebt gedaan? Toen ik ooit een Chromecast installeerde moest ik juist op de pc stappen volgen die de Chromecast op de tv weergaf.

Google home app op ipad geinstalleerd en deze met tv verbonden wat allemaal goed gelukt is. Wil graag via ipad films op tv kijken. Alles verliep prima tot ik de wifi in moest stellen. Eerst stond mijn netwerk erbij maar na een paar mislukte pogingen was hij verdwenen. Toen met de hand het netwerk ingesteld maar dat lukte ook niet want toen gaf de ipad aan dat de chroomkast en ipad niet op hetzelfde wifi netwerk aangesloten waren. Ik heb maar 1 wifi netwerk dus weet het niet meer!

Reputatie 7

App geïnstalleerd van Google? Zou je kunnen aangeven wat je precies hebt gedaan? Toen ik ooit een Chromecast installeerde moest ik juist op de pc stappen volgen die de Chromecast op de tv weergaf.