beantwoord

Chrome cast - AP isolatie uitzetten

• 29 mei 2018
  • 13 reacties
  • 16573 x bekeken

Dag! Ik heb net een chromecast aangesloten aan mijn tv, het verbinden met de WiFi lukt totdat hij vraagt om de ap isolatie van mijn router uit te schakelen. Zie bijlage voor meer info. Mijn vraag is: hoe doe ik dit? Ik heb overal gezocht maar kan het helaas niet vinden.. hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Rena Chan 30 mei 2018, 13:00

AP isolatie betekent dat de wifi verbinding in een soort veilig of gast modus waardoor een apparaat niet met de andere kan spreken, maar volgens mij is dat een onterechte melding.

Zoek in je modem configuraties voor UPnP en kijk als dat aan staat.

Dan heeft hier een andere gebruiker wat voor geconfigureerde port forwarding uitgezet en blijkbaar werkte de Chromecast audio wel daarna.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 5
Badge +3
HI Jiske1303,

Helaas durf ik hier geen concreet antwoord op te geven aangezien het door Tele2 zelf niet ondersteunt wordt! Wel kan de community wellicht iets voor je betekenen.

@Rena Chan @Gela @eric @BaardDraakje @eric @Cypher @WhTurner
Reputatie 7
Badge +2
AP isolatie betekent dat de wifi verbinding in een soort veilig of gast modus waardoor een apparaat niet met de andere kan spreken, maar volgens mij is dat een onterechte melding.

Zoek in je modem configuraties voor UPnP en kijk als dat aan staat.

Dan heeft hier een andere gebruiker wat voor geconfigureerde port forwarding uitgezet en blijkbaar werkte de Chromecast audio wel daarna.
Ah dank Rena, en dan even een praktische vraag -> hoe kom ik ‘in’ mijn router om in dat scherm te komen? Alvast dank! @Rena Chan
Reputatie 7
Badge +2
Op je browser ga je naar de volgende adres: http://192.168.1.1 (via een apparat die verbonden is aan jou modem).

Gebruikersnaam is: user
Wachtwoord is: user

Wat de vervolgstappen zijn, is afhankelijk van de type modem die je hebt (welke model) ik kon de handleidingen van de Tele2 modems niet vinden, misschien kan @Patrick van Tele2 ons even naar het juiste pad sturen om bij de handleidingen terecht te komen.
Reputatie 5
Badge +3
Dan heb ik eerst gegevens nodig.. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Patrick.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet, Patrick
Badge +2
Kijk dan ook eens op welk wifi kanaal hij aangesloten is. De Amerikaanse uitvoering gaat nl. maar tot kanaal 11. Volgens mij heeft UPnP geen zin. Die moet uit staan.
Dank! Lukt alleen niet om in te loggen met bovenstaand gebruikersnaam en ww, klopt dat?

Heb ondertussen Patrick een bericht gestuurd met mijn gegevens..
Reputatie 5
Badge +3
Hoi,

Sorry ik was gisteren afwezig vandaar dat ik nu pas kan kijken voor je!
Je hebt een technicolor, dus je zou zonder problemen moeten kunnen inloggen met gebruikersnaam: user en wachtwoord user. Edit* Tenzij dit een keer door jou of iemand anders is aangepast.

Ik kan het modem volledig terug zetten naar de fabrieksinstellingen, als het echt niet lukt!?
@Patrick van Tele2 Je bedoelt: Tenzij dit een keer door jou of iemand anders is aangepast. Mits is "alleen als", tenzij is "alleen als niet", dus net het tegenovergestelde.
Reputatie 5
Badge +3
Nice! 😄. Onder het mom van boontje komt om zijn loontje!? Bedankt! Ik ben weer scherp!
Groningers draaien soms de woorden om. Zo noemen wij een mug, een neefje of een vlieg. En een vlieg noemen wij een mug 🤔
Reputatie 7
Badge +5
Rare mensen hoor die groningers ?
Badge +2
Jai krieg hier het swait in de knije van😅
Reputatie 5
Badge +3
Slotje erop!