beantwoord

Bromtoon geluid

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hallo allemaal,

Ik wil graag radioluisteren zonder daar mijn tv aan te zetten

Alles heb ik aangeschaft.
Ik heb een AUDIO CONVERTER en een toslink kabel.
Het aansluiten ging zonder problemen, maar helaas blijf ik een bromtoon horen. Dus helaas geen geluid (geen radio)

Hoe ga ik het nu wel voor elkaar krijgen?
ik heb al bij geluid instellingen gekeken op decoder

Decoder : A550

Mvg Mukkie

icon Beste antwoord door mukkie 13 september 2018, 19:09

Hallo Eric,

Geloof het of niet, maar ondanks dat ik steeds van iedereen te horen gekregen heb dat het niet ondersteund wordt door Tele2, is het mij tóch gelukt!
Doordat de oorspronkelijke kabel te dun en te lang was, kon de verbinding niet goed op gang gebracht worden waardoor er een zware bromtoon ontstond.
Nu heb ik een korte, maar erg dikke optische kabel bestel en aangesloten et voila! Het doet het!

Of terwijl, ik kan door middel van de decoder, zónder de tv, radio luisteren op mijn eigen radio!

Groet,
Mukkie.

Bekijk origineel bericht

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als de radio op de tv geen bromtoon laat horen is er toch iets mis met die audioconvertor. Er is eigenlijk geen goede mogelijkheid om radio NIET via de tv te beluisteren. Als je dat niet wilt is misschien een media player met internet radio nog een idee.
Goedemorgen Eric
Ik heb nieuwe kabels gekocht nieuwe audioconvertor.
Nu vanavond nog een keer proberen. (ik ga het ook even op andere decoder proberen.
De beste man zij in de winkel dat het ook aan de aardedraad in het stopcontact kon liggen.
ik denk ook even ander stopcontact proberen (andere groep)
Ik geef nog niet op..
Groet Mukkie👍🏻
Hallo Eric,

Geloof het of niet, maar ondanks dat ik steeds van iedereen te horen gekregen heb dat het niet ondersteund wordt door Tele2, is het mij tóch gelukt!
Doordat de oorspronkelijke kabel te dun en te lang was, kon de verbinding niet goed op gang gebracht worden waardoor er een zware bromtoon ontstond.
Nu heb ik een korte, maar erg dikke optische kabel bestel en aangesloten et voila! Het doet het!

Of terwijl, ik kan door middel van de decoder, zónder de tv, radio luisteren op mijn eigen radio!

Groet,
Mukkie.
Reputatie 4
Badge +3
mukkie schreef:

Het probleem zit hem er in dat we het niet ondersteunen. Dus als het werkt is het mooi maar als het niet werkt kunnen we je niet helpen het wel werkend te krijgen.

Reageer