Bridgemodus Technicolor werkt niet meer

• 9 mei 2016
  • 6 reacties
  • 381 x bekeken

Badge
Ik heb al maanden de (DMZ- of ) bridgemodus geactiveerd en geforward naar mijn eigen router. Sinds de sotring van afgelopen week werkt dit niet meer. Als ik de forward activeer en het WAN IP-adres van mijn router ververs (gaat van intern naar extern adres), heb ik geen internetverbinding meer vanaf mijn eigen router.
Als ik met een netwerkkabel verbonden ben met het modem van Tele2, is er wel een internetverbinding. Zijn er meer mensen die dit hebben, of kan iemand bevestigen waar het nog wel werkt?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Toevallig gisteren een externe-router geplaatst achter mijn Technicolor modem.
Zal vanmiddag ook de DMZ toewijzen naar mijn externe-router en dit bericht bewerken.
Badge
Hoi John, heb je een update? Ik ben benieuwd of het werkt.
Hoi John, heb je een update? Ik ben benieuwd of het werkt.

Ik heb een update ja,
In de modem mijn externe router toeverwezen naar DMZ, en nodige aanpassing verricht met het WAN-adres van externe router.
En ik heb gewoon internet verbinding.

Kan alleen mijn portforwarding instellingen niet juist configureren.
Badge
Port forwarding stel je in op je eigen router neem ik aan?
Er bestaat zoiets als laag 2 en laag 3 van het OSI model. DMZ functionaliteit werkt alleen op laag 3 en voor diverse toepassingen heb je controle nodig over laag 2.

Dus, DMZ en bridge modus zijn aparte concepten die alleen met elkaar gemeen hebben dat ze in het OSI model zitten (op andere lagen en met andere doeleinden).
Badge
Uiteindelijke oplossing was het beeindigen van het Tele2 contract.
Thumps down voor de telefonische "adviseur" die ik dinsdagmiddag heb gesproken bij het beeindigen.

Later die middag heb ik zelf nog maar gebeld om te vragen of ik het ZTE-modem kan krijgen. Die heb ik sinds gisteren binnen en dit werkt prima.

Een tijdje geleden (na alle problemen met de Technicolor) heb ik een USB-fan geplaatst. De ZTE heeft geen USB-aansluiting, maar tot nu toe geen uitval geconstateerd (en ik heb 24/7 monitoring).