beantwoord

Activeren Alecto smart plug 10

  • 14 January 2021
  • 4 reacties
  • 1191 x bekeken

heb een smart wifi plug 10 van Alecto voor het op afstand in en uitschakelen van lampen. Het lukt me niet om deze aan te sluiten via de smart life app. De app kan geen verbinding maken met de plug. Alecto zegt dat het aan mijn wifi instelling thuis ligt en Tele2 zegt dat het apparaat niet geschikt is voor Tele2. Is het iemand wel gelukt om dit in te stellen en aan te sluiten?

icon

Beste antwoord door eric 14 January 2021, 12:12

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Vaak werken die smart dingen alleen op 2.4Ghz wifi. Zet dus eerst even in het modem de 5Ghz uit. (na connecting van de smartplug kan het weer aan)

Vaak werken die smart dingen alleen op 2.4Ghz wifi. Zet dus eerst even in het modem de 5Ghz uit. (na connecting van de smartplug kan het weer aan)

dank je wel voor je reactie. Heb via de klantenservice van tele2 mijn modem op 2.4 laten zetten maar de plug kon nog steeds niet gevonden worden. Mijn mobiel heb ik ook op 2.4 gezet.

Reputatie 7
Badge +12

Tja, het aansluiten van die smartplugs is een relatief ingewikkeld proces waarbij de smartplug eerst zijn eigen wifi netwerkje gaat uitzenden, de Alecto app jouw telefoon daarop laat aankoppelen zodat het passwoord van je Tele2 wifi geleerd kan worden aan de smartplug. Misschien is dat ding wel kapot, of probeer het eens met een andere telefoon.

Tja, het aansluiten van die smartplugs is een relatief ingewikkeld proces waarbij de smartplug eerst zijn eigen wifi netwerkje gaat uitzenden, de Alecto app jouw telefoon daarop laat aankoppelen zodat het passwoord van je Tele2 wifi geleerd kan worden aan de smartplug. Misschien is dat ding wel kapot, of probeer het eens met een andere telefoon.

Haha, als je de recensies leest moet het een makkie zijn. Ben nu al 2 dagen bezig. Ga het in een ander huis proberen. Dank je wel voor je snelle reactie.