beantwoord

WhatsApp verzenden

• 24 februari 2015
  • 12 reacties
  • 3988 x bekeken

Goedenavond,

Ik kan thuis geen WhatsApp verzenden, wel ontvangen.
Bij andere mensen thuis kan ik dat wel. Het lijkt erop date r andere instellingen voor toegangspunten om chatprogramma's te gebruiken ingesteld moeten worden. Instellingen voor het datanetwerk en internet handmatig configureren.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 11 maart 2015, 16:42

Hoi m.elijzen,

Dit is een aardige uitdaging moet ik bekennen.

Wanneer we alles op een rijtje zetten kan het eigenlijk slechts 1 oorzaak hebben:

Je kunt via jouw WIFI geen berichten versturen, andere mensen via hetzelfde netwerk wel. Het ligt dus niet enkel aan het netwerk. Daarnaast kan je met je toestel wel internetten. Je hebt dus gewoon verbinding.
Je kan via het WIFI netwerk van anderen wel berichten sturen. Het zou dus niet aan je toestel moeten liggen.
Je hebt de app opnieuw geïnstalleerd. Je hebt dus de meest recente versie, daar kan het ook niet aan liggen.

Gebruik je op dit moment WhatsApp Plus of WhatsAppMD? Het lijkt er namelijk op alsof het ip-adres van jouw WIFI verbinding, in combinatie met je telefoonnummer geblokkeerd wordt bij WhatsApp. In dit artikel is te lezen dat WhatsApp gebruikers bant die van deze applicaties gebruik maken. Dat zou ook verklaren waarom andere mensen wel gebruik kunnen maken van WhatsApp op jouw netwerk en jij niet, en waarom jij wel berichten kan versturen op iemand anders' netwerk.

Ik kan je dus het beste adviseren om contact op te nemen met WhatsApp en te vragen of je toevallig geband bent. Je kan via support@whatsapp.com contact opnemen met WhatsApp.

Wil je me laten weten of het gelukt is?

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Badge +4
Hallo m.elijzen,

Goed dat je hier je vraag stelt! Welkom op het forum!

Om dit voor je op te lossen heb ik wat meer informatie van je nodig.

- Je geeft aan dat je bij jouw thuis geen berichten kan verzenden via WhatsApp en bij anderen thuis wel. Ik begrijp daarom uit je bericht dat je gebruik maakt van WIFI om berichten te versturen, klopt dat?
- Welk toestel gebruik je?
- Gebruik je de meest recente versie van WhatsApp?
- Kan het zijn dat je via gebruik wilt maken van WIFI maar je signaal thuis te zwak is? Werkt het met 3G thuis wel?
- Werken andere diensten die internet nodig hebben op je telefoon wel thuis?
- Welke diensten heb je van Tele2?

Ik hoor graag van je!

Groetjes Maurice
Hallo m.elijzen,

Goed dat je hier je vraag stelt! Welkom op het forum!

Om dit voor je op te lossen heb ik wat meer informatie van je nodig.

- Je geeft aan dat je bij jouw thuis geen berichten kan verzenden via WhatsApp en bij anderen thuis wel. Ik begrijp daarom uit je bericht dat je gebruik maakt van WIFI om berichten te versturen, klopt dat?
- Welk toestel gebruik je?
- Gebruik je de meest recente versie van WhatsApp?
- Kan het zijn dat je via gebruik wilt maken van WIFI maar je signaal thuis te zwak is? Werkt het met 3G thuis wel?
- Werken andere diensten die internet nodig hebben op je telefoon wel thuis?
- Welke diensten heb je van Tele2?

Ik hoor graag van je!

Groetjes Maurice

Goedemorgen Maurice,

Ja, ik wil gebruik maken van Wifi om berichten te kunnen verzenden.
Ik heb een Samsung GT-S681OP
De versie van Whatsapp die ik heb is:2.11.528.
De andere familieleden hebben allemaal een abonnement en dat werkt bij hen allemaal goed.
Alle diensten met internet werken goed.
Onlangs heb ik een nieuwe router geïnstalleerd, ik dacht het probleem hiermee op te lossen. Maar dat lukt dus niet.
We maken gebruik van bellen en internet.

groet,
Marian
Badge +4
Het lijkt me dat we hier te maken hebben met een instabiel WIFI-signaal. Via welke provider neem je thuis internet af? Ik raad je namelijk aan het kanaal waarop de router uitzendt aan te passen. Het kan namelijk zijn dat vanwege veel draadloze signalen je verbinding beperkt is waardoor je de berichten niet kan verzenden. Als je via Tele2 internet afneemt vind je de instructie hier.

Ik ben benieuwd of dit je situatie zal oplossen, ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
Goedenavond Maurice,

Ik heb de router op een ander kanaal ingesteld, maar Ik kan nog geen berichten verzenden.

groet,
Marian
Badge +4
Hmmm apart,

Nog een paar vragen om de oorzaak eruit te kunnen filteren:
- Werken andere diensten via de telefoon en WIFI wel (het is me niet helemaal duidelijk of je eerdere antwoord "Alle diensten met internet werken goed" slaat op je telefoon of op je thuisdiensten)?
- Werkt WhatsApp via 3G wel?
- Heb je de hulppagina van WhatsApp wel eens bekeken?

Laat je het weten?

We komen er wel hoor!

Groetjes Maurice
Ik heb alleen Whatsapp via Wifi.
Met mijn telefoon kan ik gewoon sites op internet opzoeken . Ook met de laptop gaat internetten goed..
Ik heb de hulppagina van WhatsApp al vaker bekeken.

groetjes,
Marian
Badge +4
Lastig allemaal hoor!

Aangezien het niet te testen is of het met 3G wel werkt kan ik niet meer zekerheid zeggen waar het probleem zit. Mocht het met 3G ook niet werken ligt het overduidelijk aan het programma.

Zou je anders het programma eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? Helpt dat?
Ik heb Whatsapp al diverse keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
MIjn zoon en mijn man kunnen zonder problemen Whatsappen. Zij hebben eentelefoon abonnement.
Bij andere mensen kan ik wel zonder problemen Whatsappen, dus het ligt niet aan de telefoon.
Het lijkt erop dat er iets geblokkeerd wordt voor alleen Wifi. Ik kreeg al van iemand de tip om andere instellingen voor toegangspunten om chatprogramma's te gebruiken in te stellen. Kunt u daar mee helpen?

groetjes,
Marian
Badge +4
Dank je wel voor al je informatie tot nu toe!

Even resumé:

- Je maakt gebruik van prepaid.
- Je ontvangt wel berichten via WIFI maar kan deze niet verzenden (Krijg je een foutmelding?).
- WhatsApp werkt via WIFI wel bij andere mensen.
- Alle andere diensten werken optimaal.
- Je man en zoon kunnen wel gebruik maken van WhatsApp.

Na aanleiding van deze informatie zou je inderdaad kunnen stellen dat het niet aan het programma of aan je telefoon zou moeten liggen maar met zekerheid durf ik dat nog niet te zeggen. Kunnen je man en zoon wel via WIFI thuis gebruikmaken van WhatsApp? Mocht er een blokkade op je WIFI zitten of dat de verbinding blijft hangen achter een firewall zouden zij daar ook last van moeten hebben.
@ m.elijzen en Maurice van Tele2

Er zijn een aantal storingen bij WhatsApp.
Dat zou het probleem kunnen zijn.

Groet van het paerdjuh.
Friesian
Goedenavond Maurice,

Mijn man en mijn zoon kunnen wel via Wifi Whatsappen.

Marian
Badge +4
Hoi m.elijzen,

Dit is een aardige uitdaging moet ik bekennen.

Wanneer we alles op een rijtje zetten kan het eigenlijk slechts 1 oorzaak hebben:

Je kunt via jouw WIFI geen berichten versturen, andere mensen via hetzelfde netwerk wel. Het ligt dus niet enkel aan het netwerk. Daarnaast kan je met je toestel wel internetten. Je hebt dus gewoon verbinding.
Je kan via het WIFI netwerk van anderen wel berichten sturen. Het zou dus niet aan je toestel moeten liggen.
Je hebt de app opnieuw geïnstalleerd. Je hebt dus de meest recente versie, daar kan het ook niet aan liggen.

Gebruik je op dit moment WhatsApp Plus of WhatsAppMD? Het lijkt er namelijk op alsof het ip-adres van jouw WIFI verbinding, in combinatie met je telefoonnummer geblokkeerd wordt bij WhatsApp. In dit artikel is te lezen dat WhatsApp gebruikers bant die van deze applicaties gebruik maken. Dat zou ook verklaren waarom andere mensen wel gebruik kunnen maken van WhatsApp op jouw netwerk en jij niet, en waarom jij wel berichten kan versturen op iemand anders' netwerk.

Ik kan je dus het beste adviseren om contact op te nemen met WhatsApp en te vragen of je toevallig geband bent. Je kan via support@whatsapp.com contact opnemen met WhatsApp.

Wil je me laten weten of het gelukt is?

Groetjes Maurice