beantwoord

Verbruik klopt niet

• 24 januari 2015
  • 25 reacties
  • 1189 x bekeken

Ik heb de afgelopen week volgens mijn verbruik gegevens heel veel verbruikt; dat klopt volgens mij niet: ik doe hetzelfde als eerst, maar nu kost het ineens heel veel data / geld?
daarnaast staan er vandaag ineens 2 internationale SMS'jes op naar nummers die ik niet ken...
en ik zie nu dat de dit verbruik en de SMS'jes vandaag zijn geklokt op 20.28 uur, terwijl ik om 20.05 aan het kijken was...(terwijl ik aan het typen ben is het trouwens ook pas 20.15 uur :-))
Is Tele2 helderziend en kunnen ze vooraf al mijn verbruik bepalen??????

NB: ik ben nu in een paar dagen € 25 kwijt... en heb nu weer geen beltegeod meer: graag heeel snel een oplossing!
groetjes,

Talia
icon

Beste antwoord door Talia Heinen 12 februari 2015, 17:58

Hallo Ben,

Dank, maar is niet meer nodig. Ik ben vandaag gebeld door een medewerker en heb het abonnement op kunnen zeggen.
Bedankt voor alle hulp.

Groet,
Mali
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Heb je je soms op een betaalde sms dienst geabonneerd? Kijk eens op www.payinfo.nl en blokkeer het daar.
Verder kun je je verbruik in de gaten houden door 3G watchdog te installeren.
Ook de Activity monitor is een zeer goede verbruiksmeter. Kijk ook op je factuur in Mijn Tele2 bij specificaties
volgens mij heb je mijn berichtje niet goed begrepen:
ik heb juist gekeken op mijn verbruiksoverzicht.
daar stond gisteren om 20.05 dat ik op 20.28 een SMS verstuurd zou hebben en data verbruikt.
hoe kan dat nou?????
Wanneer je op een sms dienst bent geabonneerd worden er automatisch berichten verstuurd. Daarom gaf ik advies even te checken . Je vraag over het tijdstip van verzending kan ik niet beantwoorden. Misschien dat een medewerker van Tele2 dat kan. Ik probeerde alleen te voorkomen dat je straks een hoge rekening krijgt. Heb je bericht echt wel goed begrepen.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Talia Heinen,
Bedankt voor je bericht en ik snap dat je dit vreemd vindt.
Karin303 geeft je wel een goeie tip om te checken of op een betaalde sms-dienst bent geabonneerd.
Kan het zijn misschien dat je een nieuwe telefoon hebt? Bijvoorbeeld een iPhone? Deze stuurt een activatie-sms naar een buitenlands nummer zodat de app Facetime kan worden gebruikt.

Heb je ook al gekeken op MijnTele2, om te zien wat er staat in je verbruiksgegevens?
Hier kan je altijd inloggen om het te checken:
MijnTele2 Mobiel - Tele2
Mocht dit het allemaal niet zijn, gaan we kijken naar waar de oorzaak ligt.
Ik hoor graag van je of je al iets staat in je MijnTele2 omgeving.
Vriendelijke groet,
Ben
Hallo Ben,
ik heb gelijk gecontroleerd; ik ben niet geabonneerd op een SMS dienst.
De verklaring dat het om een nieuwe telefoon (Iphone) gaat klopt wel als een bus :-)
maar daarmee is dan alleen 1 van de SMS'jes verklaard; niet het extreme (data?) verbruik: wat is precies GPRS?!

en tenslotte: ik krijg nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe het nu zit met die tijden: hoe kunnen jullie om acht uur al verbruik afrekenen wat om half negen zal gebeuren? (zie de tiden in mijn verbruiksoverzicht en de tijd van mijn melding hier ip het forum; ik heb eventueel ook nog wel een screenshot)..?????

Ik ben heeeeeel benieuwd!
groetjes
Talia
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Talia,
Fijn om te horen dat in ieder geval een van de zaken is opgelost 🙂
GPRS-kosten is data-verbruik.
Ik zou heel graag de screenshot willen zien ja! Ben wel heel benieuwd.
Als ik het dan kan verklaren, zal ik het zeker laten weten.
Anders gaan we kijken waar het probleem precies zit en kijken we verder.

Ik hoop snel weer van je te horen.
Groeten,
Ben
Hallo Ben,

Als GPRS data-verbruik is, dan klopt hier helemaal niks van, zie de bijlagen.
Ik neem mijn mobieltje mee naar school om bereikbaar te zijn en doe niks met data.

En de tijden kloppen voor geen meter.
Dus ... hoe kan dit?

Groetjes,
Mali
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Mali,
Bedankt voor je reactie en de screenshots.
Ik zou het graag verder willen onderzoeken, en dan je willen bellen om de zaak te bespreken.
Om dit onderzoek te starten heb ik enkele gegevans van je nodig.
Zou je me alsjeblieft een prive-bericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Telefoonnummer (en je bereikbaarheid tijdens kantooruren).
Dan kan ik je opzoeken in het systeem, en kunnen we zien wat er aan de hand is.
Een prive-bericht sturen doe je door op mijn naam/foto te klikken en dan de paarse knop "Bericht".

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Dank je wel,
Ben
Hallo Ben,

Ik heb zojuist een reactie via PB gestuurd. Kan helaas het klantnummer niet boven tafel krijgen aangezien ik continu bij Tele2 een foutmelding krijg. Hoop dat je verder kunt met de andere gegevens.

Groet,
Mali
Ieder appje dat je ontvangt kost je 0,25 euro, is namelijk datagebruik ! Ook als je zelf verder niets doet.

2,50 euro per MB, afgerond op 100 kB = 0,25
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Talia,
Ik heb alle gegevens ontvangen. Dank je wel daarvoor.
We gaan het voor je uitzoeken en komen dan snel bij je terug.
Vriendelijke groet,
Ben
Hoi Ben,
Ik heb je net 2 privé berichten gestuurd. Ik hoop snel van je te horen.
Op moment kan ik trouwens niet in Mijn Tele2. Ik kom ook niet op de website of bij de klantenservice. Ik krijg iedere keer een foutmelding, namelijk:

Error 413 Request Entity Too Large
Request Entity Too Large
Guru meditation:
XID: 654361777
Varnish cache server

Is dit een algemeen probleem?

Groetjes,
Talia
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Talia, ik heb je een prive-bericht gestuurd met enkele gegevens.
Ik hoop dat je die wilt lezen.

Jammer ook dat je de MijnTele2 omgeving niet in komt.
Heb je dit met elke browser? kan je het proberen in Chrome, of Internet Explorer, Firefoz, Safari..
Als het met meerdere browsers niet lukt, ga ik het voor je uitzoeken.
Dank je,
Groet,
Ben
Hallo Ben,

Met Safari is het gelukt. Wel heb ik een andere vraag. Daarvoor stuur ik je een privé bericht.

Groet,
Mali
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Talia, ik ga kijken naar je privébericht en kijken wat ik voor je kan doen.
Je hoort zsm van me.
Groet,
Ben
Hi Ben,
Laat maar, stop met uitzoeken. Dank voor de info tot zover, maar ben helemaal klaar met Tele2! Gisteren toch maar saldo opgewaardeerd zodat dochterlief kan fietsen naar school. Heb betaald en krijg melding, opwaarderen niet gelukt. Betaling via ideal was wel gelukt! Heb toch maar even gecheckt en saldo was toch bijgeschreven.
Het gaat me te knullig en langzaam bij Tele2. 5 werkdagen zou het duren voordat er een bevestiging was van het afsluiten van een abonnement - nou inmiddels zijn we ruim 2 weken verder en jij bent aan het uitzoeken. Stop maar! Mocht je een aanvraag van ons tegenkomen, gooi het maar in de prullenbak!! Ik ga naar een andere provider, ben klaar! Dit kost veel te veel te veel tijd en energie.
Groet,
Mali
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Mali,
Ik vind het jammer om te horen dat je er zo over denkt. We vinden het zeker niet leuk dat dit is gebeurd en ik vind het zeer jammer om te horen dat je deze conclusie hebt getrokken nu.
Ik zou graag nog meer voor je willen betekenen in deze zaak. De deur staat altijd open, mocht je meer willen weten van Tele2.

Vriendelijke groet,
Ben
Hallo Ben.

Ik heb toch weer je hulp nodig. Dit keer met het toezenden van een annuleringsformulier.

Gisteren heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice over het annuleren van mijn aanvraag (want natuurlijk kwamen gisteren de spullen binnen net nadat ik elders een abonnement had afgesloten). Ik heb gesproken met Ton Westerloo en met hem afgesproken dat ik gisterenavond om 19 uur gebeld zou worden voor de annulering. Dat is niet gebeurd.

Ik ben gisterenavond online gegaan en heb gezocht naar het annuleringsformulier (dat ik nooit via e-mail heb ontvangen - staat in de brief dat ik het zo had moeten ontvangen), maar heb het niet kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik een 'bel me terug' bericht aangemaakt en ingediend. Het is inmiddels bijna 11 uur en ik ben nog steeds niet gebeld.
Dus zou ik je willen vragen om een annuleringsformulier naar mij te mailen.

Alvast dank,
Mali
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Talia,
Goed weer van je te horen. Ik wil je graag helpen, maar ik zou graag precies willen weten waar het over gaat.
Over welke aanvraag gaat het? Vaste diensten (internet/tv/bellen voor thuis), of mobiele diensten?
Ik wil dan graag voor je uitzoeken wat er is besproken met je.
En zo nodig, ga ik het verzoek indienen je te bellen erover. Dank je wel,
Ben
Hallo Ben,

Het gaat over een mobiele abonnement, online afgesloten op 26 januari die in 5 werkdagen bevestigd zou worden en waarover ik contact met je opgenomen heb toen ik na 11 werkdagen nog steeds niets gehoord had. Gisteren heb ik thuis een doos ontvangen van Tele2 met een simkaart en brief. Ik heb direct klantenservice - Ton Westerloo - gebeld om dit te annuleren. Aangezien de afdeling annuleren in gesprek was, zou ik gisterenavond gebeld worden zodat deze aanvraag geannuleerd kon worden.

Hoop gauw van je te horen danwel een telefoontje ontvang zodat deze zaak afgewikkeld kan worden.

Groet,
Mali
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Mali, bedankt voor je snelle reactie.
Ik wil het laten onderzoeken zodat we de zaak snel kunnen oplossen.
Daarvoor moet ik je nog een keer vragen om me enkele prive-gegevens te sturen.
Gaat het om een mobiel abonnement voor jezelf, of voor een familielid?
Kan je alsjeblieft het volgende sturen:
- Klantnummer (zie brief van Tele2).
- En de geboortedatum van de desbetreffende klant (jezelf, of een familielid voor wie het abonnement is)
Ik heb het adres al van je gekregen. Als die anders is dan in je eerste prive-bericht naar me heb ik die ook nodig.

Met deze gegevens kan ik dan een onderzoek opstarten en word je zo snel mogelijk gebeld.
Dank je wel.
Groeten,
Ben
Hallo Ben,
Het ging om een mobiel abonnement voor Talia.
De rest stuur ik in een privé bericht.
Groet,
Mali
Reputatie 6
Badge +5
Dank je wel voor je snelle reactie Mali,
Ik heb je bericht ontvangen en zal het voor je gaan uitzoeken.
We houden contact. Dank je wel,
Ben
Hallo Ben,

Dank, maar is niet meer nodig. Ik ben vandaag gebeld door een medewerker en heb het abonnement op kunnen zeggen.
Bedankt voor alle hulp.

Groet,
Mali
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Talia,
Wat fijn om te horen dat je gebeld bent door een collega van me het nu allemaal gelukt is nu :)
Als je in de toekomst nog eens meer wilt weten over de producten en/of diensten van Tele2, kan je ons altijd hier bereiken.
Bedankt voor je geduld en medewerking in deze zaak en ik wens je alvast een prettig weekend.
Vriendelijke groet,
Ben