beantwoord

Van prepaid naar abonnement

• 28 april 2019
  • 11 reacties
  • 3965 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hallo,

Ik heb een pre-paid van Tele2 en zit er over na te denken om een Sim-only abonnement af te sluiten. Ik vraag mij of ik dan aansluitkosten betaal en wat gebeurd er met mijn beltegoed dat nog op mijn pre-paid staat?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 29 april 2019, 14:13

Je betaalt aansluitkosten voor ieder nieuw abonnement, heb je nog beltegoed op je prepaid kaart staan dan wordt dat bedrag verrekend op je eerste factuur. Dit geldt alleen bij een overstap binnen Tele2.

Als je wilt overstappen van Tele2 prepaid naar een abonnement kun je dit bestellen in onze winkels of via Mobiel.nl.
Bij Mobiel.nl kan dit alleen telefonisch via 070 - 301 0 301.

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je betaald inderdaad aansluitkosten. Alleen als je een abonnement verlengt zijn deze kosten er niet. Je beltegoed moet je voor de portering opmaken. Daarna vervalt het.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben al een geregistreerde klant, waarom zou ik aansluitkosten moeten betalen? Ook vreemd dat je tegoed niet verwerkt kan worden met de abonnementskosten.
Reputatie 7
Badge
Je nieuwe abonnement zal nog steeds vastgelegd en aangesloten moeten worden. Daarnaast heeft een abonnement een heel ander prijsmodel dan een prepaid. Ik ken geen enkele provider die prepaid tegoed kan verrekenen bij het omzetten naar een abonnement.
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt zonder aansluitkosten een prepaid kaart krijgen. Het verwerken van een abonnement vergt meer kosten. Denk ook aan Preventel eventueel BKR etc. Als je een simonly neemt zijn de kosten 20 euro en met een toestel, 30 euro. Aansluitkosten heb je overal bij een nieuw abonnement. Je moet die in je keuze gewoon meenemen.
Na wat onderzoek blijkt dit bij T-Mobile gewoon te kunnen. Een geregistreerde pre-paid gebruiker is een klant en daarvoor zijn geen zgn aansluitkosten nodig. Plus, beltegoed dat nog over is wordt verrekend op de eerste factuur.
Reputatie 5
Badge +1
Tja, dan maar naar T-mobile. Als je daar goedkoper uit bent zou ik het ook doen.
Reputatie 7
Badge +4
Na wat onderzoek blijkt dit bij T-Mobile gewoon te kunnen. Een geregistreerde pre-paid gebruiker is een klant en daarvoor zijn geen zgn aansluitkosten nodig. Plus, beltegoed dat nog over is wordt verrekend op de eerste factuur.

Top, dan snel naar T-Mobile. Daar betaal je deze "service" weer terug in hogere maandelijkse kosten, maar zo is er wel wat te kiezen voor iedereen!
Reputatie 5
Badge +1
Maar, werkt dat dan ook als je van een geregistreerde tele2 gebruiker naar T-mobile gaat?
Reputatie 4
Badge
Je betaalt aansluitkosten voor ieder nieuw abonnement, heb je nog beltegoed op je prepaid kaart staan dan wordt dat bedrag verrekend op je eerste factuur. Dit geldt alleen bij een overstap binnen Tele2.

Als je wilt overstappen van Tele2 prepaid naar een abonnement kun je dit bestellen in onze winkels of via Mobiel.nl.
Bij Mobiel.nl kan dit alleen telefonisch via 070 - 301 0 301.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Is het al gelukt Murp of heb je hierover nog vragen? Ik hoor het graag.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik geen antwoord meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra