Tele2 prepaid buitenland

• 17 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 521 x bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe Nokia Lumia 735, na jaren heel tevreden met de Nokia 6230i gebeld te hebben, met een Tele2 prepaid kaartje.
Voor het nieuwe toestel heb ik een nieuw sim-kaartje met nummerbehoud ontvangen, omdat de oude kaart te groot is.
Nu kan ik niet meer bellen of sms-en in het buitenland, wel gebeld en ge-smst worden, uiteraard na de uit- aanzet cyclus met een extra 1 voor mijn sim-pin-code.

Ik had eerst het oude prepaid standaard, waarbij de buitenlandkosten automatisch van mijn rekening gehaald werden.
Ik zie nu in mijn My Tele2 overzicht dat ik prepaid online heb, terwijl ik dat niet bewust gewijzigd heb.
In het "Alle tarieven" overzicht van Sim Only Prepaid staat deze tekst, die misschien mijn probleem verklaart:

- Bellen in het buitenland Prepaid Standaard
Prepaid Standaard klanten betalen de verbruikskosten van bellen in het buitenland achteraf via hun factuur. Voor Prepaid Standaard klanten gelden dezelfde tarieven voor bellen in het buitenland als bij de abonnementen van Tele2.
- Bellen in het buitenland voor Prepaid Online
Voor Prepaid Online is het helaas niet automatisch mogelijk om te bellen in het buitenland. Tele2 is druk bezig om deze dienst ook voor Prepaid Online klanten beschikbaar te maken.
- Prepaid bellen in het Buitenland
Om met Tele2 Mobiel te kunnen bellen in het buitenland, moet je altijd in een 1 voor je pincode zetten. Zet je telefoon uit en weer aan wanneer je de grens over bent. Toets een 1 voor je pincode bij het opnieuw opstarten en je kunt bellen in het buitenland.

Kan het zijn dat mijn probleem veroorzaakt wordt door mijn nieuwe (blauwgroene) sim-kaart, die gekoppeld is aan "Prepaid Online", terwijl mijn oude (gele) kaart wel werkte via "Prepaid Standaard"?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Prepaid online werkt met USSD callback, dit heeft geen invloed op de tarieven.
Ondanks dat de kaart dit automatisch zou moeten afvangen kun je USSD callback ook handmatig gebruiken.

*100*00316xxxxx# dus op xxx de rest van het nummer typen dat je wilt bellen. En dan op de knop drukken.
Je krijgt dan een tekst te zien dat je wordt terugggebelt. Je kunt opnemen en dan wordt je doorverbonden. Mocht die persoon niet opnemen ben je ook geen kosten kwijt voor het "teruggebelt worden".

Wat omslachtiger,maar het werkt wel. Je moet wel voldoende beltegoed hebben, dat wordt nu direct afgewaardeerd zoals het gebruikelijk is bij prepaid.
Hallo Eric,

Je hebt het over prepaid standaard, maar ik ben (blijkbaar) in het bezit van een prepaid online kaartje.
Is die USSD callback functie ook datgene wat bedoelt wordt met het automatisch bellen wat nu niet werkt bij prepaid online, maar wel via die *100*-# procedure?
Reputatie 7
Badge +4
Ik snap ook al die productnamen niet.... Maar het oeroude product dat ze verkochten kende postpaid roaming terwijl je binnen Nederland prepaid had. Sinds 5-6 jaar verkopen ze alleen nog prepaid die met USSD werkt. Maar als jouw "abonnement" niet klopt met de SIMkaart, dan zou het zomaar kunnen dat dit nooit gaat werken.

Dan zullen ze een correcte simkaart voor jouw soort prepaid moeten geven. 020-754 4444 is dan het best te bellen.
Zojuist gebeld met de klantenservice.
Ik heb nog steeds het oude vertrouwde prepaid standaard, waarbij ik de buitenland kosten achteraf krijg. Aan het abonnement ligt het dus niet.
Er zijn ook geen afwijkende instellingen in mijn telefoon gevonden.
Mogelijk had ik in het begin nog "handmatige sim selectie" staan bij - simtoepassingen - selecteer sim -.
Dat zou verklaren waarom ik de telefoon uit- en aan- moest zetten en met een extra 1 inloggen.
Nu stond de telefoon goed, op "automatische sim selectie". Dan zou dat uit- en aanzetten niet hoeven.
Dit selectiemenu is toegevoegd bij de nieuwe simkaart.
Ik heb in het buitenland een en ander geprobeerd, mogelijk dat die selectie dus eerst verkeerd stond, waardoor een en ander door de war is geraakt.
Het lastige is, dat nu in Nederland alles weer goed werkt en de technische dienst dit probleem alleen kan verhelpen als het optreedt.
De volgende keer in het buitenland dus wat tijd hiervoor reserveren en een laptop meenemen om met de technische dienst te chatten.
Volgens de klantenservice zal *100*-# niet helpen, maar dat kan ik uiteraard ook pas weer proberen als ik in het buitenland ben.
Reputatie 7
Badge +4
Kunt u eens de APP: SIM CARD opzoeken in Google Playstore.
Via die APP kunt u zien wat uw SIM IMSI is (een nummer dat start met 20402xxxyyyyyyy )
Welk nummers staan er bij u bij xxx ?
Mijn Nokia Lumia 735 is een Windowsphone, ik zie geen SIM CARD app hiervoor.
Weet je een manier om het IMSI nummer uit een Windowsphone te halen of heb je aan andere informatie ook voldoende?
Badge +4
Hoi Gerrit3 en eric,

Misschien is het verstandig om IMSI nummers middels een privébericht uit te wisselen. Ik heb namelijk begrepen dat het niet aan te raden is deze nummers openlijk te communiceren. Dus mocht jij die app wel hebben eric zou ik de info even privé delen.

Groetjes Maurice