beantwoord

simlock verwijderen

• 28 april 2017
  • 9 reacties
  • 870 x bekeken

Ik heb 3 jaar geleden een samsung galaxy txt gekocht, die ik tijdelijk weer wil gaan gebruiken. Hier zit nog een simlock op. mijn vraag: Hoe kan deze verwijderd worden?
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 5 mei 2017, 16:52

Hi JessicaKulen,

Bedankt voor het sturen van de IMEI code. De volgende instructie geldt voor het unlocken zonder simkaart in de telefoon.

Toestel : SAMSUNG
Type : GT-B5510

1. Zet het toestel aan.
2. Het toestel meldt nu 'Plaats simkaart'.
3. Toets achtereenvolgens in: #0111* of #7465625*638* en dan: 27169263#
4. Simlock is nu opgeheven.

Kun je mij laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi JessicaKulen,

Als het om een Tele2 toestel gaat, dan vervalt de simlock na 1 jaar. Indien het gaat om een telefoon die je via een andere provider hebt aangeschaft, zal je even contact moeten opnemen met je oude provider zodat zij de simlock voor je kunnen verwijderen.

Groetjes,

Hinke
Het gaat om een toestel van Tele2. Ik heb deze 3 jaar geleden aangeschaft bij tele2.
Reputatie 4
Badge
Hi JessicaKulen,

Ik zou graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij in een privébericht de IMEI code van het toestel kunnen sturen?

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Een simlock vervalt vaak niet automatisch, hiervoor is een unlockcode nodig die handmatig op de telefoon ingevoerd moet worden. Deze zou gratis via de klantensevice verkrijgbaar moeten zijn, maar helaas wordt die vaak niet gegeven en weet men bij de klantenservice regelmatig niet wat een unlockcode is.
Vooral voormalige (prepaid) Tele2 klanten zonder klantnummer en zonder Tele2 telefoonnummer krijgen vaak geen reactie en moeten na telkens een paar weken wachten de code opnieuw aanvragen zonder resultaat. Vervolgens wordt door de klantenservice het advies gegeven de telefoon bij een belhuis simlockvrij te laten maken en de kosten bij Tele2 te declareren. Uiteindelijk blijkt dan dat Tele2 de kosten toch niet vergoedt en al helemaal niet aan voormalige klanten zonder klantnummer.
Een simlock vervalt vaak niet automatisch, hiervoor is een unlockcode nodig die handmatig op de telefoon ingevoerd moet worden. Deze zou gratis via de klantensevice verkrijgbaar moeten zijn, maar helaas wordt die vaak niet gegeven en weet men bij de klantenservice regelmatig niet wat een unlockcode is.
Vooral voormalige (prepaid) Tele2 klanten zonder klantnummer en zonder Tele2 telefoonnummer krijgen vaak geen reactie en moeten na telkens een paar weken wachten de code opnieuw aanvragen zonder resultaat. Vervolgens wordt door de klantenservice het advies gegeven de telefoon bij een belhuis simlockvrij te laten maken en de kosten bij Tele2 te declareren. Uiteindelijk blijkt dan dat Tele2 de kosten toch niet vergoedt en al helemaal niet aan voormalige klanten zonder klantnummer.

Precies de reden dat ik ook weg ben gegaan!
Reputatie 4
Badge
Hi JessicaKulen,

Bedankt voor het sturen van de IMEI code. De volgende instructie geldt voor het unlocken zonder simkaart in de telefoon.

Toestel : SAMSUNG
Type : GT-B5510

1. Zet het toestel aan.
2. Het toestel meldt nu 'Plaats simkaart'.
3. Toets achtereenvolgens in: #0111* of #7465625*638* en dan: 27169263#
4. Simlock is nu opgeheven.

Kun je mij laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Hinke
Het is gelukt!
Super, bedankt!

Groet,

Jessica kulen
Reputatie 4
Badge
Hi JessicaKulen,

Super om te horen! Kan ik je verder nog ergens mee helpen?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi JessicaKulen,

Aangezien ik niks meer van je heb vernomen, ga ik deze topic sluiten.

Groetjes,

Hinke