simkaart prepaid is stopgezet

• 15 December 2020
  • 39 reacties
  • 1060 x bekeken

Ik heb een prepaid kaart met een behoorlijk tegoed. Dat komt omdat je het elk jaar moet opwaarderen en wij dit toestel alleen als reserve gebruiken. 2 september wilde ik opnieuw € 10,00 opwaarderen, maar toen werd er door een mevrouw van Tele2 gezegd, dat ik beter niet kon opwaarderen en het geld kon laten uitbetalen. Ze heeft de termijn verlengd tot 31-12-2020 en ik had alle tijd om mijn gegevens over te zetten , zoals DiGid. Ajs het maar dit jaar gebeurde. Ik wilde gisteren nog even het tegoed bekijken en toen deed hij het niet meer. Ook de datum van 31-12-2020 stond er altijd op. Vorige week deed alles het nog. Dus het is niet mijn schuld dat zoals ik nu lees te laat ben. Er is mij verteld dat ik tot 31 december kon laten uitbetalen en dat als er problemen waren jullie altijd konden zien wat het tegoed was en het geld altijd uitbetaald werd. Ik heb vanmiddag klantenservice gebeld en die kunnen niets vinden, maar waarom is er dan wel een nieuwe simkaart naar ons gestuurd met adres en al, omdat deze te oud was ?  Door ziekte hebben wij deze nog niet gebruikt en toen werd verteld dat het alleen dit jaar nog geldig was helemaal niet meer. Jullie kunnen niets van ons vinden, maar ik heb toch duidelijk een brief gehad met nieuwe simkaart en een 050------412 nummer. Dus het moet te vinden zijn. Ik hoop op een gunstig bericht en vertrouw er op dat het goed komt. Het is ons duidelijk toegezegd. Het is toch geen jaren geleden. Zelfs nog geen maand. 

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tele2 prepaid stopt. Klanten kregen een jaar om hun tegoed op te maken en over te stappen naar een ander merk. Dat jaar verliep op 15 november 2020.

Abonnement worden wel automatisch overgezet naar het t-mobile netwerk. Daar worden ook sims voor verstuurd en dat moet 31 december zijn afgerond.

Het beste is dus dat je zelf een nieuwe prepaid aanschaft en dan probeert of je oude nummer nog geporteerd kan worden. Of misschien is dat niet belangrijk voor je, dan ga je gewoon dat nieuwe nummer gebruiken.

En hoe krijg ik dan mijn geld terug ?  Anders ga het  proberen bij Radar of Kassa.

Het is beloofd en dit is niet eerlijk.

Vandaag weer gebeld met klantenservice. want er werd gisteren verteld dat er een contactformulier was.

Maar die kon ik nergens vinden en vandaag werd mij verteld, dat die ook al verwijderd was. Dus jullie zijn heel moeilijk te bereiken, alleen via klantenservice. Waar je hopeloos lang in de wacht staat en ze niet weten hoe het moet.

Dus Dat wordt Kassa of Radar.

Reputatie 7
Badge +4

Al vorig jaar november is aangegeven dat prepaid zou stoppen, waren opwaarderingen niet meer mogelijk en kon er worden overgestapt met behoud van beltegoed. Omdat je langer dan een jaar niet hebt opgewaardeerd is uitgaand bellen/sms al geblokkeerd. Dat is geheel volgens de voorwaarden waaronder je ooit de prepaid overeenkomst bent aangegaan. Eigenlijk ben je een van de weinige die hier nu over valt. Waarschijnlijk omdat het toestel zo lang niet heeft aangestaan en je dus de communicatie, per sms, hebt gemist.

Ik heb vorig jaar contact met jullie gehad en omdat er zoveel beltegoed op stond hoefde ik niet op te waarderen tot dat er € 50,00 overbleef.

In september wilde ik weer opwaarderen en kreeg te horen dat jullie eind dit jaar stopten met prepaid.

Ik kreeg de gelegenheid tot 31 december 2020 om wat op de simkaart stond op het toestel te zetten en ik zou het tegoed wat dan nog op de simkaart stond, uitbetaald krijgen. Dat heb ik dus nu gedaan, maar het lukt niet meer. Er  werd verteld dat ik alleen maar hoefde te bellen en de bankgegevens door te geven. En nu krijg ik te horen dat dat niet kan. Ik ben heel erg teleurgesteld in Tele2.

Trouwens ik heb bijna altijd het toestel aan, omdat ik met dit toestel internetbankier en o.a. DiGid er op heb staan.

Ik hoop dat u hier een redelijke oplossing voor hebt om het tegoed alsnog uit te betalen.

Reputatie 7
Badge +4

Je praat hier voornamelijk met andere klanten. We helpen elkaar met informatie en tips/truuks. Vandaar de tip om je nummer veilig te stellen door zelf een nieuwe simkaart te organiseren en nummerbehoud aan te vragen. Over beltegoed kun je dan de telefonische klantenservice benaderen.

Ik heb al verschillende keren met de klantenservice gebeld. Ik heb ook gevraagd om een contactformulier, zodat het prive blijft, maar helaas hebben jullie die niet werd mij gezegd. Ik heb teveel beltegoed op de simkaart staan, anders had ik ook niet gereageerd en het is mij beloofd en zelfs aangeraden om nog een poosje gebruik te maken van de simkaart.  Dus als ik het beltegoed terug krijg,  ben ik heel blij. Want het is behoorlijk veel. En jullie hebben het zelf aangegeven dat ik beslist het geld terug krijg. Ook werd mij vandaag door jullie aangeraden om een schriftelijke brief naar de directie te sturen.

Reputatie 7
Badge +4

'Jullie' is dus geen goed woord hier. Alleen de twee moderators die hier werken zijn medewerkers. Je kunt ze herkennen aan hun naam + ' van Tele2'. Maar inderdaad, ook zij kunnen alleen een ticket aanmaken voor een backoffice. Zodra je dat via de telefonische klantenservice laat doen is het sneller en blijven jouw gegevens ook alleen binnen tele2. Dat is ook vaal het lastige aan prepaid, die staan vaak niet op naam en daarom is sms de beste communicatie. De info dat over een jaar prepaid stopt is november 2019 verzonden.

Dat je het beltegoed niet hebt opgemaakt betekend natuurlijk niet dat er geen kosten zijn gemaakt voor de dienst. Het mobiele netwerk, de IT systemen om de prepaid in bij te houden, de klantenservice etc. zijn allemaal wel gemaakt. Daarom was ook de voorwaarde dat je eens per half jaar een opwaardering maakte zodat hier wel wat inkomsten tegenover stonden. 

Het was toch ook mijn bedoeling het op te waarderen. Daarom nam ik ook contact met jullie op.Maar Tele2 heeft uit zichzelf gezegd, dat het niet hoefde en heeft alles waar ik nu om  vraag zelf gezegd. Dus als u zich nu aan uw woord houdt, is alles goed. Ik denk dat Tele2 het geld beter kan missen als ik. En het is toch ook mijn geld. Wat gaan jullie daarmee doen dan, als het niet uitbetaald wordt. Een bedrijf dat zo groot is moet hier toch niet moeilijk over doen. Dus ik heb mij steeds keurig aan de voorwaarden gehouden. Als Tele2 dat nu ook doet discussie gesloten.

Ik heb de klacht op Radar geplaatst. Weer gebeld met klantenservice. Maar er is geen begrip voor mijn klacht. Er is gewoon beloofd, dat het geld teruggestort wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Er was nooit sprake van terugstorten van geld geweest. Als je voor 14 december 2019 zou overstappen kon je het beltegoed laten overzetten naar T-mobile prepaid. Als je dat niet wilde kon je het beltegoed nog in 1 jaar opmaken. Per 15 november 2020 werd het geheel gestopt. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Kwartel,

Welkom op de Community. Ik ga je meteen helpen met jouw prepaid tegoed!

Een jaar geleden zijn wij begonnen met het informeren van onze prepaid klanten over het stopzetten van Tele2 Prepaid. We hebben hier meerdere sms berichten over verstuurd naar onze prepaid klanten. Deze maand is onze prepaid dienst gestopt. Het was de bedoeling dat je afgelopen jaar een andere prepaid provider nam zodat je kon overstappen met nummerbehoud. Dit is misschien niet goed aan je uitgelegd door mijn collega die je hebt gesproken in september. Mijn excuses hiervoor. Ik ga voor je uitzoeken wat we voor je kunnen betekenen wat betreft de 50 euro tegoed! 

Ik kom morgenmiddag met een update. Mocht je vragen hebben stel ze gerust, ik sta voor je klaar! 

Er is in september gezegd, dat ik niet hoefde op te waarderen en ook dat jullie stoppen met prepaid. Maar ze heeft de prepaid termijn verlengd t/m 31 december 2020. Zodat ik alles nog kon gebruiken en de tijd had  alles op het toestel te zetten.  Daarna kon  ik t/m 31 december 2020 terug bellen en zou ik wat er dan nog opstond terug krijgen.  Het bedrag was meer dan € 100,00 wat er toen opstond. Ik hoefde pas op te waarderen als ik tot € 50,00 tegoed had. Maar er is daarna niets meer afgegaan. Ik controleerde het beltegoed  vaak met *111# en dan bellen. Vorig jaar hoefde ik ook niet op te waarderen, omdat het bedrag zo hoog was. Toen is mij ook verteld, dat ik niet hoefde op te waarderen tot ik € 50,00 tegoed had. Ik had hier veel waardering voor. Maar nu hebben jullie zomaar alles geblokkeerd.  Ik heb dus verschillende keren contact gehad met Tele2 en had veel vertrouwen in jullie. De simkaart had ik eerder in een ander toestel, die ik jaren geleden heb gekocht .  Ik hoop dat u iets voor mij kunt betekenen.

Ik hoop binnenkort wel iets van u te vernemen. Ik wil het toestel weer gaan gebruiken.  Maar is geblokkeerd, Ik kan wel naar het toestel bellen, maar niet bellen of appen. Ik hoop dat het goed komt. Ik heb ook het Forum van Kassa bekeken. Maar hoop dat het niet zover hoef te komen. Radar is wel ingelicht.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Kwartel,

Ik zorg ervoor dat je zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie krijgt van mij! Ik heb de case voorgelegd aan de afdeling Customer Solutions. Deze afdeling heeft de expertise om dit juist op te lossen. 

Ik houd je op de hoogte! 

Heel fijn dat u de moeite wilt nemen. Ik zit er echt heel erg over in.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Kwartel,

Bedankt voor jouw geduld! Ik heb er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat je jouw nummer kunt blijven gebruiken. Dit is niet gelukt omdat het nummer niet meer actief is. Omdat dit ook betekent dat jouw beltegoed verlopen is heb ik goed nagedacht over een oplossing! Samen met mijn collega’s van de afdeling customer solutions hebben wij uitgezocht hoe wij jou het best tegemoet kunnen komen. Wij kunnen met hoge uitzondering jou een T-Mobile Prepaid kaart aanbieden met 50 euro beltegoed! Deze sturen wij naar jou toe en je hoeft deze alleen maar te activeren.

Als je akkoord gaat met deze oplossing dan ga ik dat meteen voor je in orde maken!

Jullie gaan er steeds vanuit dat ik niet op tijd was om het op te waarderen. Maar dat was ik wel. Alleen hebben jullie verkeerde voorlichting gegeven. Ik hoefde niet op te waarderen, omdat er gestopt werd met prepaid. Het tegoed zou geldig blijven t/m 31 december 2020. Wat er dan nog op stond zou ik uitbetaald krijgen. Ondertussen kon ik de gegevens , zoals Digid enz. doorgeven aan de instanties. Dus ik heb op tijd contact met jullie gehad. Daarvoor is mij ook al een keer gezegd, dat ik niet bang hoefde te zijn en het tegoed altijd beschikbaar was voor ons. In dit geval terugbetaling. Jullie konden altijd het tegoed terug vinden.  Ook heb ik verschillende keren klantenservice gebeld,  waar ik ook een keer als antwoord kreeg. probeer het gewoon opnieuw, want sommigen doen het wel. Dus samenvattend. Ik heb wel op tijd gebeld om op te waarderen. Het beltegoed zou ik terug krijgen en was door jullie altijd terug te vinden. Ik heb deze simkaart al vele jaren en altijd op tijd opgewaardeerd. Vandaar het hoge bedrag. Dus ik vind dat ik recht heb het volledige bedrag, wat mij in september ook verteld is , terug te krijgen.

Ik hoop een reactie te krijgen. Het is inmiddels al weer 4 dagen geleden.

Reputatie 7
Badge +4

Deze moderator beschreef wat een extra inzit hij voor je had gedaan bij de interne afdelingen. Hij heeft uiteindelijk een compromis kunnen losweken tussen wat ze wettelijk moeten doen, namelijk niks omdat ze een jaar geleden dit hebben aangekondigd met op/overstap opties en jouw vraag.

Als je met zijn voorstel akkoord ging kon hij het in orde maken. Dat ging jij niet... Dan zou je het weer verder met de directe klantenservice kunnen proberen te regelen. 

Hoe gaat het dan verder ?  Als ik akkoord ga met een prepaid kaart van € 50,00

Moet ik het dan ook telkens weer opwaarderen ?

Reputatie 7
Badge +4

Bij T-Mobile werkt prepaid iets anders. B.v. je hoeft niet elke x periode op te waarderen maar alleen de kaart 1x per 6 maanden actief een gesprek opzetten of een sms sturen. In jouw geval dus een stuk voordeliger dan jouw verbruikspatroon bij Tele2.

Cas, en de andere moderators zijn er pas 4 januari weer. Geen idee of dat aanbod nog geldig is nadat je aangaf hier niet mee akkoord te gaan.

Zoals u het beschrijft wat de voorwaarden zijn van  T- Mobile ga ik hier wel mee akkoord.

Ik wist helemaal niet hoe het ging met T-Mobile.

Ik hoop dat het aanbod 4 januari nog geldig is. 

In ieder geval bedankt voor de moeite. En ik zou het heel fijn vinden als het op deze manier opgelost kan worden. 

Nog een fijne jaarwisseling.

Ik hoop iets te horen over uw voorstel. 4 januari zou Cas weer aanwezig zijn.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Kwartel,

Bedankt voor jouw reactie! Goed nieuws, het aanbod was nog geldig. Fijn om te lezen dat je akkoord gaat met de geboden oplossing. We doen dit met hoge uitzondering omdat we je graag een oplossing bieden waarmee wij jou de beste service geven.

Je kan via de website van T-Mobile een prepaidkaart bestellen via deze link: https://www.t-mobile.nl/shop/product/prepaid-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&pr=PPNG0. De kosten hiervoor vergoeden wij ook en in totaal heb je dan 55 euro aan beltegoed! 

Dit betekent dat je binnen een week per post een nieuwe prepaid simkaart onvangt van T-Mobile! Zoals Eric uitlegt hoef je minder vaak op te waarderen, hopelijk past dit product daarom beter bij jou. 

Als je vragen hierover hebt dan hoor ik het graag. Ik ben er voor je!