beantwoord

Simkaart doet het niet meer/geannuleerd?

• 12 september 2018
  • 3 reacties
  • 2216 x bekeken

Ik zit al ruim 5 jaar bij tele 2, en voor mijn nieuwe telefoon had ik nanosim nodig. Nou die had ik dus niet dus dacht ik 'Oh ik bestel even een nieuwe', maar toen kwam ik erachter dat ik mijn microsim naar een nanosim kon knippen, dat heb ik dus gedaan en hij deed het prima. Toen kwam ik er nogal laat achter dat ik die bestelling nog had staan, en volgens mij heb ik die iets te laat geannuleerd, want sinds dat moment kan ik niet meer bellen, gebeld worden, of gesms't worden. Hij zegt dat er geen netwerk beschikbaar is, maar dat is er duidelijk wel. Dus ik vroeg me af of mijn huidige simkaart geannuleerd en dat mijn prepaid abonnement naar die nieuwe te laat geannuleerde simkaart is gegaan, of dat mijn simkaart het gewoon niet meer doet en dat ik toch een nieuwe moet bestellen.

P.S. Verbeter alstublieft de duidelijkheid als iemand een prepaid simkaart wilt bestellen, ik had namelijk verwacht dat ik van te voren moest betalen maar nee, poof, het ging gelijk al (zo kan iemand namelijk ontelbaar aantallen simkaarten naar een random adres met een random nummer sturen).

Dank je wel alvast 🙂
icon

Beste antwoord door Flipse2018 12 september 2018, 22:49

Ik ga ervan uit dat je prepaid hebt, aangezien in je bericht ook abonnement staat. Bij mij (prepaid) werd onlangs het nummer pas op de nieuwe simkaart gezet nadat ik de klantenservice had gebeld en het nieuwe simkaart ID nummer en mijn huidig 06 nr doorgaf om het over te kunnen zetten. Dat zou dan ongeveer een uur later geregeld zijn. Mede hierdoor vermoed ik dat je simkaart het alsnog heeft begeven. 😥
Zover ik weet "knipt" men in een telefoonwinkel zo goed als nooit een simkaart naar nano en wordt het in diverse forums afgeraden om hem naar het nano formaat te knippen / snijden ivm mogelijke storingen van het kaartje. Ik dacht zelfs ook dat een nano kaartje ook minder dik was als zo'n grote simkaart en dat zo'n geknipte kaart dan niet of nauwelijks in een iphone past.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Ik ga ervan uit dat je prepaid hebt, aangezien in je bericht ook abonnement staat. Bij mij (prepaid) werd onlangs het nummer pas op de nieuwe simkaart gezet nadat ik de klantenservice had gebeld en het nieuwe simkaart ID nummer en mijn huidig 06 nr doorgaf om het over te kunnen zetten. Dat zou dan ongeveer een uur later geregeld zijn. Mede hierdoor vermoed ik dat je simkaart het alsnog heeft begeven. 😥
Zover ik weet "knipt" men in een telefoonwinkel zo goed als nooit een simkaart naar nano en wordt het in diverse forums afgeraden om hem naar het nano formaat te knippen / snijden ivm mogelijke storingen van het kaartje. Ik dacht zelfs ook dat een nano kaartje ook minder dik was als zo'n grote simkaart en dat zo'n geknipte kaart dan niet of nauwelijks in een iphone past.
Oh, ik kwam er zojuist achter dat ze 3g simkaarten niet meer ondersteunen ofzo (ja ik had nog 3g) en dat iedereen die nog een 3g simkaart had een mail kreeg en een 4g simkaart thuisgestuurd kreeg, de oude 3g simkaart werd dan buiten werking gestelt. Ik heb alleen die mail en die simkaart nooit ontvangen dus ik denk dat ik morgen maar eens de klantenservice proberen te pakken te krijgen.

Dank je voor je tijd 🙂
Reputatie 4
Badge
Hi ThomasW,

Indien je prepaid hebt dan is er geen sprake van 4G, in geval van een abonnement wel. Had je al contact gehad met de klantenservice?

Groetjes,

Hinke