beantwoord

Sim vergrendeld

• 5 oktober 2017
  • 18 reacties
  • 2659 x bekeken

Goedemorgen,
De simkaart van mijn oma is vergrendeld.
Nu is ze in het buitenland en dus niet bereikbaar.
Wanneer je de telefoon opnieuw opstart word er niet om een puc-code gevraagd. Kan het ook een andere oorzaak hebben?
Als we wel de puc-code nodig hebben kunnen we die dan krijgen want deze gegevens heeft ze op dit moment niet mee.

Vriendelijke groet,
Leontine Eisinga
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 6 oktober 2017, 12:21

Hi xLeontine,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik zie dat je oma voor haar prepaid nummer een nieuwe simkaart moet hebben, om gebruik te kunnen maken van het netwerk in het buitenland. Hierover hebben wij onze klanten per sms geïnformeerd (zie ook onze website). Voor nu kan ik het helaas niet verhelpen, nu je oma nog in het buitenland zit, maar voor een volgende keer kan ik wel een nieuwe simkaart toe sturen. Zal ik dit gelijk in orde maken?

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi xLeontine,

Je geeft aan dat de telefoon vergrendeld is, maar niet vraagt om een pukcode. Hoe kom je er dan precies bij dat de simkaart vergrendeld is? Geeft die daarover een foutmelding?
Alleen als de telefoon vraagt om een pukcode, kan je deze invoeren, anders niet.

Groetjes,

Hinke
Onder op de telefoon staat dat je alleen noodoproepen kunt doen. De simkaart pakt die niet.
Wat kan anders het probleem zijn?

Vriendelijke groet,
Leontine Eisinga
Reputatie 4
Badge
Hi xLeontine,

Maakt je oma gebruik van een abonnement of prepaid? En wat voor melding geeft de telefoon (naast 'alleen noodoproepen'), omdat je zegt dat hij de simkaart niet pakt?

Groetjes,

Hinke
Ja ze maakt gebruik van prepaid.
Wanneer ik zoek naar een netwerk, geeft die een foutmelding aan van de simkaart.
Ze kan alleen noodoproepen doen.

Vriendelijke groet,
Leontine Eisinga
Misschien nog het oude type SIM? Is er enige maanden geleden een nieuwe SIM aangevraagd en geplaatst?
Reputatie 4
Badge
Hi xLeontine,

Ik zou graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Mobiel nummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi xLeontine,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik zie dat je oma voor haar prepaid nummer een nieuwe simkaart moet hebben, om gebruik te kunnen maken van het netwerk in het buitenland. Hierover hebben wij onze klanten per sms geïnformeerd (zie ook onze website). Voor nu kan ik het helaas niet verhelpen, nu je oma nog in het buitenland zit, maar voor een volgende keer kan ik wel een nieuwe simkaart toe sturen. Zal ik dit gelijk in orde maken?

Groetjes,

Hinke
Deze simkaart kan ze ook gewoon in Nederland gebruiken?
U mag dat zeker in orde maken. Stuurt u het dan op naar het adres?
Vriendelijke groet,
Leontine Eisinga
Reputatie 4
Badge
Hi xLeontine,

De nieuwe simkaart kan ze zeker ook gebruiken in Nederland en hij schakelt automatisch over naar een buitenlands netwerk, zodra je oma in het buitenland is. Een 1 voor de pincode is dan niet meer nodig. Ik stuur gelijk een nieuwe simkaart toe, deze zal binnen 5 werkdagen bij je oma zijn. Laat je even weten wanneer deze geactiveerd kan worden? Dan maak ik dat ook in orde voor je.

Groetjes,

Hinke
Ja ga ik doen. Kan dit ook op een later moment in deze maand? Of kan ik eventueel bellen op de dag zelf of moet dit van te voren aangegeven worden wanneer dit overgezet word.
Het lukt haar zelf niet, dus een van ons zal bij hun moeten zijn om dit te veranderen.

Vriendelijke groet,
Leontine Eisinga
Reputatie 4
Badge
Je kan hem activeren wanneer het jullie het beste uit komt 😉 Dit kan je zowel hier als telefonisch doen.

Groetjes,

Hinke
Super dan zullen we dat doen wanneer dat voor ons uit komt.
Bedankt voor de service, nu is het me eindelijk duidelijk waarom ze onbereikbaar is.

Werkse nog!
Vriendelijke groet,
Leontine Eisinga
Zou de simkaart vanaf morgen geactiveerd kunnen worden?

Vriendelijke groet,
Leontine Eisinga
Reputatie 4
Badge
Hi xLeontine,

Gister was ik niet aanwezig, daarom dat ik nu reageer. Ik kan hem vandaag voor je activeren. Zou je mij het nieuwe simkaartnummer in een privébericht kunnen toesturen?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi xLeontine,

Ik zie dat de simkaart nog niet is geactiveerd. Ik heb het simkaartnummer dan ook niet van je ontvangen. Wil je dat ik hem nog activeer?

Groetjes,

Hinke
Nee sorry. Het is op dit moment niet nodig.
Wanneer de simkaart geactiveerd moet worden zal ik dit telefonisch regelen.
Toch bedankt nog voor uw reactie.

Vriendelijke groet,
Leontine Eisinga
Reputatie 4
Badge
Helemaal goed! Kan ik verder nog iets voor je betekenen?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Vanwege inactiviteit sluit ik deze topic.

Groetjes,

Hinke